TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Zbadano ruch rowerowy w Warszawie
URZĄD M.ST. WARSZAWY, INFOBIKE - Opublikowano: 03.11.2016 16:49:27
Zbadano ruch rowerowy w Warszawie

Szacuje się, że ruch rowerowy w Warszawie wzrósł, względem poprzedniego roku, o 13%. Przy sprzyjających warunkach pogodowych, Warszawiacy odbywają dziennie ok. 150 tysięcy podróży rowerem.

Wiosną tego roku, już po raz trzeci, zespół Pełnomocnika Prezydenta ds. komunikacji rowerowej, zorganizował pomiary ruchu rowerowego w Warszawie. Badanie wykonało Stowarzyszenie Zielone Mazowsze. Ruch rowerowy rośnie stabilnie, a tegoroczne badanie pokazało, że do najbardziej obciążonych tras w Warszawie dołączyła przedłużona trasa rowerowa wzdłuż al. Jana Pawła II ? w popołudniowym szczycie przejeżdża tu w obu kierunkach ponad 600 rowerzystów na godzinę, najwięcej w całym mieście - informuje Urząd m.st. Warszawy.

Jak badano

Pomiary podsumowane w załączonym dokumencie są rejestrowane ręcznie przez przeszkolonych obserwatorów, następnie wprowadzane do komputera i analizowane. W tym roku odbyły się one w 52 punktach, 44 z nich były obserwowane w dni robocze w godz. 7-9 i 16-19, a 8 punktów w sobotę w godz. 12-17. Celem pomiarów "ręcznych" jest nie tylko ocena ilości, ale też zjawisk jakościowych ruchu rowerowego, w związku z tym obserwatorzy rejestrowali także płeć, ubiór, rodzaj roweru oraz zachowania rowerzystów (czy korzystają oni z infrastruktury rowerowej, jezdni, czy też chodnika).

Pomiary odbywały się na przełomie maja i czerwca, który w tym roku charakteryzował się chłodnymi porankami i ciepłymi, słonecznymi popołudniami. Stąd też wyraźnie wyższe wyniki pomiarów popołudniowych. Jest to zbieżne z naszymi obserwacjami ze statystyk wypożyczeni systemu Veturilo ? wyraźnie więcej rowerów jest wypożyczonych po południu, niż rano.

W ramach badania, tradycyjnie już wykonano oszacowanie udziału ruchu rowerowego w ruchu niepieszym, w wybranych miejscach ? na dwóch mostach, w centrum miasta (most Świętokrzyski) i na obrzeżach (most Siekierkowski). Na przykładzie tych dwóch przekrojów wyraźnie widać, że ruch rowerowy w centrum jest znacznie większy ? na moście Świętokrzyskim stanowi on 8,8% ruchu niepieszego, podczas gdy na moście Siekierkowskim ? 2,9%. Ten drugi wynik nie odbiega znacząco od średniej dla całego miasta (wg wyników Warszawskiego Badania Ruchu z 2015 roku: 3,8%), natomiast na centralnie położonym moście wyraźnie ją przekracza.

Wyniki

Wyniki zostały porównane z danymi z poprzednich lat i tam, gdzie są dostępne, także z danymi historycznymi sprzed 2014 roku. Wzrostowa tendencja jest jednoznaczna ? biorąc pod uwagę wszystkie punkty pomiarowe, które powtórzyły się po roku, ruch rowerowy wzrósł o 13%. Należy nadmienić jednak, że są to dane obarczone błędem wynikającym ze sposobu i częstotliwości prowadzenia badania ? są to dane z jednorazowych pomiarów, wykonywanych ręcznie.

Największa zmiana nastąpiła wzdłuż al. Jana Pawła II. Wiosną 2015 roku, jeszcze przed zbudowaniem drogi dla rowerów, pomiary przy rondzie ONZ zanotowały ok. 200 rowerzystów na godzinę w kierunku Kina Femina, z których 90% poruszało się chodnikiem. W czerwcu br., obecnie prowadzone pomiary na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i al. "Solidarności" wykazały ponad 600 rowerzystów na godzinę w szczycie popołudniowym, w kierunku do/z ronda ONZ, pomimo nieoddania jeszcze oficjalnie do użytku drogi dla rowerów na tym odcinku.

Z ankiet wynika także, że 34% rowerzystów to kobiety ? jest to ważny wskaźnik, bowiem wyższa obecność kobiet na rowerach wskazuje na wyższe odczucie bezpieczeństwa ruchu rowerowego. Niewiele ponad 20% rowerzystów nosi kask. Zarówno w przypadku płci, jak i odsetka rowerzystów w kaskach nie udało się w ciągu 3 lat prowadzenia pomiarów zaobserwować stałej tendencji.

Udział rowerów Veturilo w ruchu rowerowym wynosi ok. 6,5%. Zestawienie tej liczby z danymi z wypożyczeń Veturilo (średnio ok. 10 000 dziennie) oznacza, że przy sprzyjających warunkach pogodowych, Warszawiacy odbywają dziennie ok. 150 tysięcy podróży rowerem.

Równolegle do badań prowadzonych ręcznie w okresie wiosennym, rozwijamy też system pomiarów automatycznych. Obecnie ruch rowerowy jest mierzony przez 24 godziny na dobę w 19 punktach w całej Warszawie. Sukcesywnie będziemy instalować kolejne punkty pomiaru automatycznego, najczęściej w związku z nowymi inwestycjami. Dane z automatycznych pomiarów ruchu rowerowego są dostępne na naszej stronie.

Pliki do pobrania




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
badanie
ruch rowerowy
Zielone Mazowsze
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....