Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wybierz logo MEVO i głosuj! [KONKURS]

infobike
08.06.2018 14:30
0 Komentarzy

Do wyboru są cztery propozycje znaku identyfikującego SystemRoweru Metropolitalnego MEVO. Od 8 do 18 czerwca mieszkańcy metropolii wspólniezadecydują o wyborze tego, który nosić będzie ponad 4 tys. rowerów systemu. Dlainternautów, którzy wyrażą swoją opinię przewidziano nagrody.

Nazwa dla Systemu Roweru Metropolitalnego już jest, wykonawcai operator także został wyłoniony (o północy 8 czerwca upływa termin odwołań odwyników przetargu) – czas na logotyp.

Przypomnijmy, że to właśnie mieszkańcy obszarumetropolitalnego wyłonili niespełna miesiąc temu nazwę dla metropolitalnegoroweru publicznego spośród trzech propozycji. Teraz, również w głosowaniuinternetowym wybiorą logotyp. GŁOSOWAĆMOŻNA TUTAJ

Tym razem do wyboru są cztery projekty. Zastanawiać możnasię najpóźniej do 18 czerwca, do godz. 13. Każda osoba może oddać jeden głos nawybraną propozycję logotypu Mevo. Dodatkowo może uzasadnić krótko swój wybór.Komisja konkursowa wybierze najbardziej oryginalne odpowiedzi, które nagrodzimiesięcznymi karnetami na Mevo, podwójnymi wejściówkami do kina i gadżetami odpartnerów akcji.

– Zachęcamy do udziału w głosowaniu. Przy wyborze nazwyzobaczyliśmy jak mocno zaangażowali się w to mieszkańcy ObszaruMetropolitalnego. Tym razem nie może być inaczej – mówi Michał Glaser, dyrektorbiura OMG-G-S. – Wybrany logotyp pojawi się nie tylko na rowerach publicznych,których będzie ponad 4 tysiące, ale także na innych elementach systemu, np. natotemach informacyjnych przy parkingach MEVO.

Propozycje znaków identyfikacyjnych przygotowały: StudiaŚwierszcze oraz Studio ENGRAM.

Propozycja nr 1.1 Studio Świerszcze

Pierwsze skojarzenie w naszej pierwszej propozycji to mewa(nazwa MEVO to mewa w języku esperanto), ale ponieważ system jest bardzonowoczesny i jest największym systemem złożonym wyłącznie z pojazdówwspomaganych elektrycznie w Europie, znak powinien odnosić się także do jegosiły i potencjału. Zawarliśmy w nim także symbolikę koła (odniesienie doroweru/wyścigu) oraz fal morskich – system wyróżnia jego wyjątkowa, nadmorskalokalizacja.

Jest to mocny i zwarty, kontrastowy znak, umieszczony naciemnoniebieskim tle, jednoczący kształty ptaków, kolorowego peletonu kół orazmorskich fal. Jego wielobarwność symbolizuje różnorodność mieszkańcówmetropolii i jest jednocześnie nawiązaniem do logotypu Obszaru MetropolitalnegoGdańsk – Gdynia – Sopot.

Propozycja nr 1.2 Studio Świerszcze

Naszą drugą propozycję cechuje miękki, “lifestylowy” sposóbwizualizowania. Budzi skojarzenie z miłymi, starymi rowerami i elegancjąprzemieszczania się – rezygnacji z samochodu na rzecz roweru miejskiego. Znakma w sobie klimat vintage/retro, ale w oparciu o nowoczesny system. Jestsymbolicznym odniesieniem do frontalnego obrazu kierownicy roweru z przedniąlampą, a jednocześnie do ptaka w locie. Typografia liter podkreśla osobistą,nieco nostalgiczną relację z rowerem. Ciemnogranatowe tło odnosi się dosymboliki morza, dominantą jest symbol w barwie złamanego różu. Jest tozestawienie miękkie, przyjazne, ale nieoczywiste, bo system jest wyjątkowy.

Propozycja nr 2.1 Studio ENGRAM

Naszej pierwszej propozycji towarzyszy hasło “W mig docelu”, bo rower jest szybki, zwinny, w sam raz, budzi dobre konotacje zdzieciństwem. Litery e, v, o tworzą piktogram roweru. Charakterystyczne szeryfy(poziome kreski) w M oraz w V budują graficznie wrażenie ruchu i prędkości.Wesoła forma logotypu ze zróżnicowaną wysokością liter odnosi się bezpośredniodo radości i swobody, której doświadczamy podczas jazdy na rowerze. Litery mająkolor delikatnej czerwieni, symbolizującej moc.

Propozycja nr 2.2 Studio ENGRAM

Druga propozycja powstała pod hasłem “Metropolio, doprzodu”. MEVO to innowacyjny produkt, wnoszący dużo do rozwoju metropolii,ponieważ obejmuje aż 14 miast i gmin. Rower publiczny porusza metropolię i jest“smart” – sprytny, bo łatwo go wypożyczyć i w dowolnym miejscu odstawić.Pierwszym, najbardziej widocznym skojarzeniem jest rower oraz rząd rowerów,które odzwierciedlają typ oferowanej usługi. Pochylony kształt w literze „o”dodaje znakowi prędkości. Bardziej schowanym, ale wciąż widocznym znaczeniem sązwarte w nim skrzydła ptaka.

Zastosowany w znaku kolor fioletowy jest świeży,niespotykany w identyfikacji wizualnej komunikacji miejskiej – dla podkreśleniakonkurencyjności roweru publicznego wobec tego środka transportu.

Obaj prelegenci podkreślili, że przygotowując projekty bralipod uwagę zróżnicowanie przestrzeni, w których funkcjonować będzie MEVO. Ichcelem było stworzenie znaków uniwersalnych, sprawdzających się zarówno naGłównym Mieście w Gdańsku, w śródmieściu Gdyni, ale też w Żukowie, czy wSierakowicach. Zastrzegli także, że dopuszczają warianty barw jeśli chodzi ologotypy na totemach informacyjnych – mogą się różnić w zależności od strefy, wktórej będą zlokalizowane.

Komentarze