TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Wrocławski Rower Miejski ma być znacznie większy
INFOBIKE.PL, WROCLAW.PL - Opublikowano: 28.06.2018 15:36:31
Wrocławski Rower Miejski ma być znacznie większy

Zakończyły się konsultacje społeczne dotyczące Wrocławskiego Roweru Miejskiego. Wynika z nich, że stacji i rowerów ma być znacznie więcej. Wrocławianie chcą również, by wypożyczalnia działała zimą.

Konsultacje odbywały się od 8 do 29 marca 2018 roku. Zbierano opinie i uwagi mieszkańców miasta dotyczące lokalizacji stacji roweru miejskiego oraz dodatkowych obszarów zalecanych do objęcia wypożyczalnią. W ramach konsultacji wskazano 13 400 propozycji lokalizacji. Ankieta została wypełniona przez 3 785 osób.

Raport został opracowany prezz Biuro ds. Partycypacji Społecznej Urzędu Miejskiego Wrocławia.

Najważniejsze ustalenia raportu udostepnione przez Urząd Miejski Wrocławia

Łącznie wskazanych zostało 13 tys. punktów z rekomendacjami do postawienia stacji rowerowych, które naniesiono na zbiorczą mapę. Wskazania dotyczyły praktycznie całego obszaru Wrocławia, a również terenów poza granicami miasta.

Głównym wnioskiem z konsultacji jest fakt, że mieszkańcy oczekują większej ilości stacji i rowerów.
Wskazywane lokalizacje Wrocławskiego Roweru Miejskiego jednoznacznie wskazują, że mieszkańcy widzą w tym projekcie szansę na lepszą mobilność. Nacisk stawiany jest na codzienne podróże, w mniejszym stopniu na rekreacyjne wycieczki. Stąd zdecydowana większość wniosków dotyczy ścisłej integracji z przystankami komunikacji zbiorowej: tramwajowej, autobusowej oraz kolejowej – podkreśla Krzysztof Ziental z Biura ds. Partycypacji Społecznej. 

Konsultacje pomogły podjąć dwie kluczowe decyzje odnośnie funkcjonowania systemu tj. jego skali oraz rozwiązania technicznego.

I SKALA SYSTEMU

Główne oczekiwanie mieszkańców tj. zwiększenie ilości rowerów i stacji będzie realizowane  od wiosny 2019 roku. Ilość rowerów i stacji z obecnych 810 rowerów i 81 stacji wzrośnie do 2000 rowerów i 200 stacji.

Do ostatecznej realizacji zostały wytypowane, jako pierwsze, lokalizacje spełniające następujące wymagania:

  • wysoka gęstość zaludnienia;
  • zróżnicowana funkcja obszaru (np. zamieszkanie, praca, usługi, edukacja);
  • integracja z komunikacją zbiorową;
  • dobra współpraca z sąsiadującymi stacjami/systemem;
  • istniejąca infrastruktura rowerowa, umożliwiająca komfortowe poruszanie się.

Dodatkowe lokalizacje zostaną wskazane na podstawie doświadczeń płynących z funkcjonowania Wrocławskiego Roweru Miejskiego w latach 2011–2018.

MAPA LOKALIZACJI 

Analiza przestrzenna dostępności nowych lokalizacji stacji wskazuje, że w odległości 300 metrów od miejsca zamieszkania 34,4% mieszkańców będzie miało dostęp do roweru miejskiego. W odległości 500 metrów będzie to już 67% mieszkańców czyli 406.670. Poniżej przykładowy wycinek analizy planistycznej dostępności stacji rowerowych.

II ROZWIĄZANIE TECHNICZNE

Aktualnie sytuacja związana z wypożyczalniami rowerów publicznych zmienia się bardzo dynamicznie. Coraz modniejsze stają się systemy bez dedykowanych stacji, w których rowery odnajdywane, wypożyczane i zwracane są przy pomocy aplikacji mobilnych. System ten, przy wielu swoich zaletach, ma też poważne wady. Główne z nich to brak punktów charakterystycznych (tzw. stacji), gdzie z dużym prawdopodobieństwem można liczyć na rower, wykluczenie osób nie korzystających ze smartfonów czy też chaos związany z porozrzucanymi niedbale rowerami. Niewątpliwie zaletami są możliwość pozostawienia roweru bliżej celu podróży, budowania więźby ruchu faktycznych przejazdów czy też elastyczniejszego obsłużenia większego obszaru miasta.

Analizując ankiety mieszkańców Wrocławia widać bardzo wyraźnie, że mieszkańcy są świadomi zalet i wad powyższego systemu. – Z jednej strony oczekiwaliby systemu bardziej elastycznego, tak aby istniała możliwość pozostawienia roweru poza stacją, z drugiej, nie chcą aby chaotycznie porzucone rowery stanowiły dyskomfort i utrudniały poruszanie się – mówi Daniel Chojnacki, oficer rowerowy. 
W związku z tym, aby ulepszyć działanie systemu wychodząc jednocześnie naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców w nowym systemie planowane jest:

  • przeniesienie obsługi roweru z komputerów z totemów na rowery;
  • utrzymanie stacji rowerowych w dwóch standardach – z terminalem umożliwiającym rejestrację i płatność oraz z totemem informacyjnym obie wyposażone w standardowe stojaki rowerowe;
  • zapewnienie przypinania rowerów przy pomocy zapięcia do stojaków rowerowych;
  • zapewnienie możliwości tworzenia tzw. stacji wirtualnych (po uzgodnieniu z operatorem) obejmujących większy obszar miasta;
  • przygotowaniu dwóch rodzajów stacji uruchomienie wypożyczalni rowerów nietypowych takich jak: rowery typu tandem, cargo, elektryczne, składane, trójkołowe, dziecięce i handbike.

Rowery nietypowe jednakże będą udostępnione mieszkańcom po wcześniejszym zgłoszeniu odpowiedniego zapotrzebowania. Takie rozwiązanie powinno okazać się skuteczniejsze, niż wprowadzenie do systemu kilka procent rowerów nietypowych, które, znając specyfikę tego systemu, będą daleko od nas gdy będziemy chcieli je wypożyczyć. Wypożyczalnia, w ograniczonym zakresie, będzie funkcjonowała również w okresie zimowym.

Pobierz cały raport (PDF)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wrocław
Wrocławski Rower Miejski
konsultacje społeczne
wypożyczalnia rowerów
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....