TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Włochy – kolejne miasto chce płacić rowerzystom
MIASTO2077.PL - Opublikowano: 18.04.2019 14:37:48
Włochy – kolejne miasto chce płacić rowerzystom

Niedawno pisaliśmy o tym, że Mediolan, by zmniejszyć ruchu samochodowy na korzyść ruchu rowerowego, zaproponował płacenie mieszkańcom za dojazd rowerem do pracy. Okazuje się że podobnie myślących miast we Włoszech jest więcej. Bari również chce do przesiadki na rower.

Widać, że leżącemu na południu włoskiemu miastu naprawdę zależy na tym, aby jego mieszkańcy jeździli do pracy rowerem, a nie samochodem. Za każdy kilometr przejechany drodze do pracy lub z pracy mieszkańcy dostaną 0,20 euro. Jeżdżenie na rowerze w wolnym czasie również jest doceniane jednak w tym wypadku stawka wynosi 0,04 eurokm. Pieniądze będą przekazywane rowerzystom w postaci przelewu pod koniec miesiąca, a przelewana suma nie może być większa, niż 25 euro. Jedynym warunkiem, który należy spełnić, aby przystąpić do akcji, jest posiadanie GPSa, który będzie liczył kilometr oraz monitorował na jakiej trasie zostały zrobione. Dodatkowo miasto oferuje dofinansowania na zakupu roweru (150 euro) i e-roweru (250 euro).

Mimo że plan wydaje się nietypowy, powinien zadowolić wszystkich obecnych rowerzystów oraz przyciągnąć wielu nowych. Nie jest on jednak tak rewolucyjny jak może się wydawać. W 2014 roku bardzo podobny projekt miał miejsce we Francji. Z tą różnicą, że tam nie wprowadziło tego miasto, a firma, która zaoferowała dodatkowe wynagrodzenie dla pracowników przyjeżdżających na rowerach. Płacenie za jazdę na rowerze jeszcze popularniejsze jest w Belgii, gdzie tamtejsze firmy płacą za to ponad 400 tysiącom swoim pracownikom.

Ale pieniądze to oczywiście może być tylko element, który sprawi, że chętniej skorzystamy z roweru. Jak twierdzą mieszkańcy Kopenhagi, najliczniejszego pod względem rowerzystów miasta na świecie, dla kluczowa w jeżdżeniu na rowerze jest wygoda. Stolica Danii jest zdominowana przez rowerzystów dzięki sieci ścieżek rowerowych oraz możliwość łatwego zostawienia roweru, w porównaniu do problemów jakie nastręcza parkowanie samochodu w centrum miasta, z czym borykają się kierowcy.

Ten fakt Bari również wzięło pod uwagę, równolegle z powstaniem pomysłu na finansowanie rowerzystów powstał wielki plan budowy nowych ścieżki rowerowe, szczególnie biegnących nad brzegiem morza.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Włochy
Bari
rower
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....