TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Wielki powrót roweru w Chinach
PAP - Opublikowano: 03.04.2017 23:27:37
Wielki powrót roweru w Chinach

Dzięki popularności samoobsługowych wypożyczalni Chiny znów stają się krajem rowerów. W tym roku po ulicach chińskich miast będzie jeździć nawet 20 mln rowerów do wypożyczenia. Bike-sharing może pomóc w walce z zanieczyszczeniem powietrza i korkami.

W 1980 roku prawie 63 proc. mieszkańców Pekinu dojeżdżało do pracy rowerem. Do roku 2014, w ciągu trzech dekad boomu gospodarczego, drastycznie wzrosła w mieście liczba samochodów, a odsetek rowerzystów spadł do 12 proc.

Teraz, za sprawą platform bike-sharingowych, Chińczycy znów przesiadają się na rowery, które często okazują się najszybszym środkiem transportu w zakorkowanych chińskich metropoliach.

W połowie marca liczba użytkowników samoobsługowych wypożyczalni rowerowych w Chinach przekroczyła 28 milionów. Liczbę rowerów do wypożyczenia szacowano na ok. 4 mln, a - jak wynika z raportu instytucji badań rynku iiMedia - przed końcem roku ma ich być już 20 mln.

Żółte, zielone, niebieskie, pomarańczowe - na wartym ponad 1,2 mld juanów (700 mln zł) rynku bike-sharingu w Chinach konkuruje ze sobą ok. 30 firm i każda chce się wyróżnić, choćby kolorem. Jest o co walczyć, gdyż według prognozy iiMedia do końca 2017 roku rynek ma się powiększyć o 735 proc., osiągając wartość ponad 10 mld juanów (5,7 mld zł).

Szczególnie interesująca jest rywalizacja pomiędzy dwoma największymi firmami, Ofo i Mobike, które wydają obecnie miliony dolarów od hojnych inwestorów na powiększanie floty rowerów i różnego rodzaju promocjami starają się przyciągnąć użytkowników, by zapewnić sobie ostateczne zwycięstwo na rynku.

Prym wiedzie założona dwa lata temu w Pekinie przez 23-letniego wówczas studenta Dai Weia firma Ofo, która w tym roku uzyskała kolejne 450 mln dolarów, m.in. od lidera rynku aplikacji do wzywania taksówek Didi Chuxing. Wartość Ofo ? którego nazwa przypomina kształtem widzianego z boku rowerzystę - szacowana jest obecnie na ponad miliard dolarów. Na drugim miejscu plasuje się szanghajski start-up Mobike, założony przez 34-letnią dziennikarkę Hu Weiwei i wspierany pieniędzmi m.in. chińskiego giganta internetowego Tencent Holdings.

Rywalizacja między Ofo i Mobike przenosi się również poza granice kraju. Obie firmy ogłosiły w marcu rozpoczęcie działalności w Singapurze, a Ofo zapowiada dodatkowo wejście na rynki USA i Wielkiej Brytanii. Eksperci porównują konkurencję na rynku bike-sharingu w Chinach do walki stoczonej niedawno przez aplikacje taksówkowe, zakończonej całkowitym zwycięstwem lokalnego Didi Chuxing i przejęciem przez niego chińskiego oddziału swojego rywala - amerykańskiej Uber Technologies.

W odróżnieniu od innych krajów, w Chinach rowery nie muszą być umieszczane na specjalnych stacjach. Dzięki połączeniu z systemem lokalizacji GPS i aplikacjom na smartfonach pojazdy można oddawać w dowolnym miejscu, wystarczy zapiąć zamek.

Dlatego miejskie place, parki i chodniki pełne są kolorowych pojazdów do wypożyczenia, a niekiedy można je zobaczyć wiszące na drzewach albo spoczywające na dnie kanałów. Taka sytuacja martwi władze niektórych miast. Pekin już ustanowił strefy, w których nie wolno pozostawiać rowerów, a obostrzenia dotyczące bike-sharingu planowane są również w Szanghaju.

Z Kantonu Andrzej Borowiak (PAP)

anb/ klm/ mc/



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Chiny
wypożyczalnia rowerów
Bike-sharing
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....