TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Wdrażanie strefy Tempo 30 w Gdyni
INFOBIKE - Opublikowano: 24.10.2016 19:39:17
Wdrażanie strefy Tempo 30 w Gdyni

W gdyńskim Śródmieściu trwa zmiana organizacji ruchu drogowego. Zmiany polegają na wprowadzeniu strefy Tempo 30. Powstają m.in. pasy rowerowe, drogi rowerowe oraz kontrapasy.

Zmiany dla pieszych, rowerzystów i kierowców

Trwa wdrażanie zmian w organizacji ruchu drogowego w Śródmieściu Gdyni, polegających na wyznaczeniu strefy ograniczonej prędkości, czyli tzw. Tempo 30. Oprócz niższej prędkości poruszania się pojazdami, kierowcy powinni przyzwyczaić się do korzystania z "zasady prawej ręki", gdyż część skrzyżowań zostało zamienionych na równorzędne. Podobne rozwiązania sprawdziły się w pozostałej części Trójmiasta.

Pierwsze prace zakończyły się we wrześniu, a zmianami objęto ulice: Starowiejską, Mściwoja, Zgoda, Zygmunta Augusta i fragment ul. Abrahama. Październikowe przygotowania skupiły się na większości pozostałych, bocznych ulicach centrum, w tym Żeromskiego i Abrahama. Skrzyżowań równorzędnych nie wprowadzono na ul. Świętojańskiej. Dokładny zakres obecnie wyznaczonej strefy widoczny jest na załączonej grafice.

Stworzenie strefy to przede wszystkim wskazanie ulic, na których większą wagę miasto przywiązuje do jakości przestrzeni, lepszych warunków ruchu pieszego i rowerowego, niż do funkcji transportowych ulicy. Przykładowo, na ulicy takiej znacznie łatwiej i bezpieczniej przejść przez jezdnię w miejscu do tego niewyznaczonym, a ruch rowerowy odbywa się bezpiecznie w jezdni.

- Wiele z ulic, które znajdą się w strefie, już wcześniej nie posiadało warunków do rozwijania wyższych prędkości niż 30km/h. Po prostu są zbyt wąskie. W kilku miejscach zastosowano jednak środek wymuszenia spowolnienia za pomocą zmiany pierwszeństwa na skrzyżowaniach - tłumaczy Roman Witowski, dyrektor ZDiZ Gdynia. Znak A-5 "skrzyżowanie równorzędne" został ustawiony przed kilkoma skrzyżowaniami z ul. Abrahama, Żeromskiego czy Słowackiego. Zbliżając się do takiego skrzyżowania, kierujący pojazdem powinien upewnić się, czy z prawej strony nie zbliża się inny pojazd. Kierowcy powinni zatem przypomnieć sobie o tzw. "zasadzie prawej ręki", gdyż skrzyżowania równorzędne nie były do tej pory w Gdyni zbyt popularne - dodaje Witowski. Skutki zmian w organizacji ruchu są bacznie obserwowane i w razie potrzeb wprowadzone zostaną korekty. 

Rowerowe udogodnienia

Kolejnym etapem, jest wprowadzenie licznych udogodnień dla ruchu rowerowego. Pierwsze można już zaobserwować w ramach budowy sygnalizacji świetlnej na ul. Obrońców Wybrzeża, gdzie pojawiły się już pasy ruchu dla rowerów i nowy fragment drogi rowerowej, które lepiej połączą drogę rowerową na ul. Władysława IV z kontrapasem na ul. 3 Maja. Planowane jest również montowanie i malowanie znaków umożliwiających ruch rowerów pod prąd na większości dróg jednokierunkowych wewnątrz strefy ograniczonej prędkości.

Zmiany w organizacji ruchu w Śródmieściu wynikają z przyjętego trzy lata temu planu działań w ramach audytu polityki rowerowej miasta BYPAD. Wychodzą one również naprzeciw potrzebom przekształcania Gdyni, tak aby było ono bardziej komfortowe dla pieszych. Wszystkie prace są finansowane z projektu CIVITAS DYN@MO.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Gdynia
Tempo 30
bezpieczeństwo
pasy rowerowe
droga rowerowa
kontrapas
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....