Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawski ZDM poprawia bezpieczeństwo rowerzystów

infobike
22.04.2016 16:24
0 Komentarzy

Zarząd Dróg Miejskich w Warszawieogłosił przetarg na wymianę słupków blokujących, któreznajdują się w osi dróg rowerowych. Słupki mają być zelastycznego materiału i spełniać międzynarodowe standardy. ZDMplanuje pilotażowo wymienić 300 słupków.

Jak informuje ZDM poprawabezpieczeństwa na drogach to jeden priorytetów, także jeślichodzi o drogi rowerowe. ZDM usuwa bariery architektoniczne iuspokaja ruch. Jednym z działań podnoszących bezpieczeństworowerzystów jest też wymiana istniejących słupków blokującychznajdujących się w osi ścieżki, na słupki z mas elastycznych.

Słupki blokujące umieszczane są wosi drogi dla rowerów ze względu na uwarunkowania organizacjiruchu. Dlatego, tam gdzie to możliwe, chcemy wymienić żeliwnekonstrukcje, na słupki z mas elastycznych.

Wykonawca wybrany w ogłoszonym właśnieprzetargu będzie musiał wykonać, jak na razie pilotażowo, 300takich słupków i zamontować je w miejsce już stojącychkonstrukcji.

Jakie dokładnie i dlaczego?

Podstawowym kryterium jestbezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Dlatego dostarczone słupkimuszą spełniać międzynarodowe standardy oceny obrażeń głowy(HIC) oraz zminimalizowanie skutków ewentualnej kolizji uczestnikówruchu . Muszą też być wykonane z mas elastycznych z pamięciąkształtu. Elastyczność słupka oraz pamięć kształtu powinnaumożliwić 60 pełnych wygięć (90 stopni) w tym samym kierunku ipowrócić do początkowego kształtu. Słupek musi wytrzymać siłęuderzenia pojazdu o masie 1500 kg, jadącego z prędkością 80 km/hi powrócić do pierwotnego kształtu bez deformacji.

Co ważne, słupki będą oklejonefolią odblaskową II generacji, a ich zwieńczenia zostanąpomalowane żółtą farbą odblaskową. Specjalne gniazda, naktórych zostaną posadowione będą umożliwiać ich demontaż naczas odśnieżania ścieżki rowerowej.

Termin wykonania prac upływa 30października br. Wykonawca będzie miał 70 dni (od dnia zawarciaumowy) na wykonanie i dostarczenie słupków. Zdemontowane podczasprac słupki zostaną zutylizowane (w przypadku słupków typu U-12c,biało-czerwone) lub przekazane do magazynu ZDM (w przypadku tzw.syrenek). Obecnie jesteśmy na etapie przygotowania listylokalizacji, gdzie wykonawca pilotażowo zamontuje pierwszych 300słupków.

Komentarze