Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa: wyniki pomiarów ruchu rowerowego w 2015 roku

infobike
27.07.2015 15:39
0 Komentarzy

Wtym roku ponownie zorganizowaliśmy pomiary ruchu rowerowego. FirmaPolska Inżynieria policzyła rowerzystów w 52 lokalizacjach w dnirobocze i weekendy. Największe natężenia ruchu rowerowegozanotowano na ciągu ulic Prymasa Tysiąclecia ? Bitwy Warszawskiej1920 r. ? Banacha oraz na moście Świętokrzyskim ? informujewarszawski Urząd Miejski.

Wporównaniu z wynikami z 2014 roku, różnice nie są wielkie, należyjednak podkreślić, że są to dane z pojedynczych dni pomiarowych,które trudno jest porównać ze względu na różnice pogodowe. Wtym roku kapryśna pogoda w maju i czerwcu sprawiła, że pomiaryprzeciągnęły się do drugiej połowy czerwca, niektóre dnipomiarowe były wyraźnie chłodniejsze niż rok wcześniej.

Wkilku lokalizacjach, w których dostępne są dane z pomiarów z lat2009-2012, widać jednak wyraźną tendencję wzrostową. Wielkośćruchu rowerowego w szczycie komunikacyjnym wzrasta co roku o ok.20-30 rowerów/godzinę.


Zadaniempomiarowców było notowanie, czy rowerzysta korzysta z chodnika,jezdni czy z dedykowanej infrastruktury rowerowej. Tu wyniki sązróżnicowane, zależne w dużej mierze od organizacji ruchu nadanym skrzyżowaniu, jednak wyraźnie widać, że w przypadku brakudedykowanej infrastruktury rowerowej większość rowerzystówkorzysta z chodnika. Aby to zmienić, będziemy sukcesywnierozbudować infrastrukturę rowerową. Tam, gdzie infrastruktura jestdobra i spójna, korzysta z niej ponad 95% rowerzystów.


Wykonawcapomiarów dokonał także obliczenia procentowego udziałurowerzystów w ruchu. Podstawą były aktualne (tegoroczne) wynikipomiarów ruchu samochodów i napełnienia komunikacji miejskiej.Największy udział ruchu rowerowego jest na ul. Prymasa Tysiąclecia(na południe od ul. Kasprzaka) oraz na moście Świętokrzyskim ?tu w szczycie popołudniowym udział ruchu rowerowego sięga nawet10%! Widać też, że oddana do użytku jesienią ubiegłego rokutrasa rowerowa wzdłuż ulic Świętokrzyskiej i Prostej szybkozyskała dużą popularność ? przy rondzie ONZ przejeżdża nawet450 rowerów/godz. w obu kierunkach.


Analogiczniejak rok temu, wykonawca obserwował wybrane cechy rowerzystów takichjak płeć, ubiór czy rodzaj roweru. Dane te są szczegółowowymienione w tabelach 3-1. oraz 3-2. i dodatkowo pokazane nazałączonych wizualizacjach.


Pozaręcznymi pomiarami, rozwijamy sieć automatycznych punktówpomiarowych. Obecnie ruch rowerowy jest stale mierzony w 11 punktachpomiarowych, i w tym roku dojdą kolejne, m.in. przy nowobudowanychdrogach dla rowerów. Pracujemy też nad udostępnieniem danych zliczników na naszej stronie internetowej.

Danez pomiarów (ręcznych i automatycznych) służą nam m.in. doplanowania inwestycji – w ramach 74 mln zł przyznanych nainfrastrukturę rowerową na lata 2016-2017 na czerwcowym posiedzeniuRady Warszawy, planujemy remont najpopularniejszej trasy wzdłuż al.Prymasa Tysiąclecia i udrożnienie Ronda Zesłańców Syberyjskich,a także zbudowanie równoległej trasy obwodowej wzdłuż ulicOkopowa-Towarowa.

Plikido pobrania
(plik: Pomiar ruchu rowerowego 2015.pdf, rozmiar pliku: 873.8 KB)
(plik: Wyniki pomiarów ruchu rowerowego Warszawa 2015.xls, rozmiar pliku: 2673.5 KB)
(plik: Ruch rano dzien roboczy.pdf, rozmiar pliku: 4378.43 KB)
(plik: Ruch po poludniu dzien roboczy.pdf, rozmiar pliku: 4370.33 KB)
(plik: Ruch weekend.pdf, rozmiar pliku: 3646.7 KB)
(plik: Plec dzien roboczy.pdf, rozmiar pliku: 3871.32 KB)
(plik: Plec weekend.pdf, rozmiar pliku: 3397.23 KB)
(plik: Kaski dzien roboczy.pdf, rozmiar pliku: 3842.5 KB)
(plik: Kaski weekend.pdf, rozmiar pliku: 3389.5 KB)
(plik: Rower dzien roboczy.pdf, rozmiar pliku: 3867.39 KB)
(plik: Rower weekend.pdf, rozmiar pliku: 3427.14 KB)
(plik: Stroj dzien roboczy.pdf, rozmiar pliku: 3852.38 KB)
(plik: Strój weekend.pdf, rozmiar pliku: 3394.95 KB)

Komentarze