TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Warszawa: rowerowy korytarz na Nowogrodzkiej.
InfoBike.pl - Opublikowano: 07.10.2020 16:35:46
Warszawa: rowerowy korytarz na Nowogrodzkiej

Trwa przystosowywanie ulicy Nowogrodzkiej do roli rowerowego korytarza transportowego. Ma on stanowić wygodną alternatywę dla jazdy śródmiejskim odcinkiem Alej Jerozolimskimi do czasu ich kompleksowej przebudowy.

Biegnąca w relacji wschód-zachód ulica Nowogrodzka praktycznie na całej długości jest jednokierunkowa. Kierunek ruchu jest zmienny w zależności od odcinka. Ulica zaczyna swój bieg na Ochocie, w rejonie skrzyżowania Koszykowa/Raszyńska. Kończy się zaś w Śródmieściu, gdzie, licząc razem z krótkim odcinkiem ulicy Mysiej, dochodzi do Nowego Światu między rondem de Gaulle'a a placem Trzech Krzyży. Jest to więc ciąg biegnący równolegle do śródmiejskiego odcinka Alej Jerozolimskich, ale zdecydowanie węższy i nie spełniający funkcji tranzytowej samochodów osobowych. Ma dzięki temu naturalny potencjał, żeby być miejscem przyjaznym dla pieszych i rowerzystów.

Od kilku lat etapami trwają starania, aby ten potencjał zrealizować. Dwa lata temu w ramach przebudowy ulicy Lindleya poprawiona została również organizacja ruchu przy skrzyżowaniu z ulicą Nowogrodzką — poprawiona została widoczność poprzez zabezpieczenie przed nielegalnym parkowaniem. W zeszłym roku w ramach kompleksowej przebudowy skrzyżowania u zbiegu ulic Nowogrodzkiej, Koszykowej i Raszyńskiej wyznaczone zostały nowe przejścia dla pieszych oraz przejazdy dla rowerzystów. W tym roku pracujemy z kolei rejonie ronda Czterdziestolatka.

Dwa odcinki ulic Nowogrodzkiej przecięte dotychczas ulicą Chałubińskiego, wraz z estakadami i torami tramwajowymi, zyskują właśnie połączenie piesze i rowerowe. Przez torowisko zostanie wyznaczone naziemne przejście dla pieszych i przejazd rowerowy wyposażone w sygnalizację świetlną.

Przejście dla pieszych będzie jednym z czterech, które, wraz z wyznaczonym już wcześniej przejściem u zbiegu ulicy Emilii Plater i Alej Jerozolimskich, pozwolą obejść rejon ronda Czterdziestolatka bez schodzenia pod ziemię. To duże ułatwienie dla wszystkich pieszych, lecz przede wszystkim dla osób o ograniczonej mobilności, czyli m.in. starszych lub niepełnosprawnych.

Na wszystkich jednokierunkowych odcinkach ulicy Nowogrodzkiej między ulicami Raszyńską a Marszałkowską dopuszczony jest już legalny ruch rowerów również “pod prąd". Wybudowanie przejazdu pod estakadami przy ulicy Chałubińskiego pozwoli utworzyć na ulicy Nowogrodzkiej ciągły korytarz rowerowy o długości ponad 1,5 km, który stanowić będzie alternatywę dla jazdy Alejami Jerozolimskimi. W przyszłości trasa to może zostać wydłużona aż do Nowego Światu. Wymaga to jedna wyznaczenia przejść i przejazdów w rejonie ronda Dmowskiego raz wprowadzenia kontraruchu rowerowego na ostatnim brakującym odcinku ulicy Nowogrodzkiej, czyli między ulicami Marszałkowską a Mysią. To sprawdzone i bezpieczne rozwiązanie, które jest stosowane w stolicy od lat i obejmuje już kilkadziesiąt kilometrów ulic w całym mieście.

Ponadto w przygotowaniu jest projekt pasów rowerowych na Nowym Świecie, rondzie de Gaulle'a i placu Trzech Krzyży na odcinku pomiędzy ulicą Smolną a Alejami Ujazdowskimi. Jego realizacja zapewniłaby rowerzystom możliwość dalszej wygodnej jazdy po opuszczeniu trasy wzdłuż Nowogrodzkiej. Planowana trasa od północy łączyłaby się z odcinkiem ulicy Nowy Świat, na której obowiązuje ograniczenie ruchu samochodów prywatnych, a od południa z istniejącą drogą dla rowerów w Alejach Ujazdowskich.

Nowe wygodne trasy dla pieszych i rowerzystów w rejonie ulicy Nowogrodzkiej powstają element większej całości. Od maja trwa bowiem przebudowa alei Jana Pawła II i ulicy Chałubińskiego na odcinku od ronda ONZ właśnie do wysokości ulicy Nowogrodzkiej. Zakres prac jest szeroki. Remontujemy chodniki po obu stronach ulicy, wyznaczamy miejsca parkingowe w zatokach postojowych wydzielonych z przewymiarowanej jezdni, budujemy kluczową trasę rowerową, tworzymy naziemne dojścia na niedostępne dotychczas przystanki tramwajowe pod Dworcem Centralnym oraz wprowadzamy nową zieleń — blisko 40 drzew, ponad 5 krzewów i bylin oraz 1,3 tys. m2 trawników.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
rower
ścieżka rowerowa
Warszawa

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....