TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Warszawa. Rowerowe podsumowanie 2019 roku
INFOBIKE.PL - Opublikowano: 17.01.2020 18:38:58
Warszawa. Rowerowe podsumowanie 2019 roku

Warszawa podsumowała wszystkie rowerowe aktywności, które miały miejsce w 2019 roku. Oddano do użytku 55 km infrastruktury rowerowej, powstało 7 km dróg z kontraruchem, realizowano projekt Rowerowy Maj i Rower to pojazd. A to tylko część działań stolicy.

Rowerowy rozwój

Jak informuje Urząd m.st. Warszawy, ubiegły rok był kolejnym, w którym utrzymuje się rekordowe tempo rozwoju sieci rowerowej w Warszawie. Przez 7 ostatnich lat powstało blisko 400 km nowych tras, a długość sieci podwoiła się, sięgając 630 km. W ubiegłym roku oddano do użytku niemal 55 km infrastruktury rowerowej, w tym 37 km dróg dla rowerów. Przybyło ponad 7 km ulic jednokierunkowych z kontraruchem, czyli dopuszczonym ruchem rowerowym “pod prąd'. Dziś w stolicy jest już 200 takich ulic, o łącznej długości 36 km.

Miasto chwali się zakończeniem programu budowy tras rowerowych z dofinansowaniem unijnym w ramach projektu Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego. W minionym roku oddano do użytku ostatnie odcinku wzdłuż ulic Drewny, Połczyńskiej oraz Puławskiej. Ta ostatnia to największa w historii pojedyncza stołeczna inwestycja rowerowa – na odcinku od ul. Domaniewskiej do granicy Warszawy powstało łącznie 16 km trasy rowerowej.

Droga rowerowa przy inwestycjach drogowych

Obecnie w Warszawie przy dużych inwestycjach drogowych powstaje jednocześnie infrastruktura rowerowa. Wg informacji oficjalnej strony internetowej Warszawy, w 2019 roku przy okazji kompleksowej przebudowy ulic powstały w ten sposób trasy m.in. wzdłuż ulic Łodygowej, Głębockiej, Żołnierskiej i Leszno. Oprócz tego rowerzyści zyskali nowy lepszy układ ścieżek na kolejnym odcinku bulwarów wiślanych. To inwestycja Zarządu Zieleni, który przebudował skwer Kahla, czyli rejon przy moście Świętokrzyskim i stacji metra Centrum Nauki Kopernik.

Miasto remontuje również stare odcinki infrastruktury rowerowej. W 2019 roku wyremontowano 7 km takich odcinków. Obecnie ponad 70% dróg rowerowych ma nawierzchnię z asfaltu.

Budżet obywatelski, skrzyżowania i projekty

Wśród rowerowych działań znajdują się również te, które są finansowane z Budżetu Obywatelskiego. W 2019 roku było ich ponad 20, a ich realizacją zajął się Zarząd Dróg Miejskich. Miasto przebudowuje również skrzyżowania, by te były lepiej dostosowane do ruchu rowerowego. Warszawa od kilku lat uczestniczy w kampanii edukacyjnej "Rowerowy Maj", który promuje zrównoważoną mobilność, zdrowy tryb życia oraz bezpieczeństwo ruchu drogowego wśród najmłodszych. W tej edycji, oprócz szkół podstawowych miasto otworzyło się również na przedszkola. W kampanii uczestniczyło blisko 230 placówek, w których uczy się 80 tysięcy dzieci. Łącznie najmłodsi w maju wykonali aż 1 447 638 dojazdów rowerem, na rolkach czy też hulajnogach do szkół i przedszkoli.

Kolejnym projektem, który realizowała stolica, była kampania "Rower to pojazd". Zmierzono się z sześcioma różnymi problematycznymi sytuacjami związanymi z poruszaniem się na rowerze po mieście. Były to: jazda po chodniku, niesygnalizowanie manewru skrętu, brak obowiązkowego oświetlenia roweru, nielegalna i niebezpieczna jazda pod prąd jednokierunkowymi pasami dla rowerów oraz szeroko pojęta życzliwość wobec pieszych. Hasłem przewodnim spinającym wszystkie tematy było właśnie “Rower to pojazd", przypominające rowerzystom, że na drodze mają nie tylko prawa, ale również obowiązki.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
podsumowanie

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....