Warszawski ZDM rozpoczął realizację projektu z Budżetu Obywatelskiego pn. "Ochota na rower". Projekt dotyczy wprowadzenia dwukierunkowego ruchu rowerowego na kilkunastu lokalnych ochockich ulicach.
Rozpoczęcie projektu
Realizacja projektu "Ochota na rower" rozpoczęła się od wprowadzenia czasowej organizacji ruchu na ul. Radomskiej. Dzięki zastosowaniu niewielkich zmian w organizacji ruchu, np. dodanie tabliczki "nie dotyczy rowerów", na lokalnych jednokierunkowych ulicach Ochoty będzie można poruszać się rowerem w obie strony.
Miesiąc na wprowadzenie zmian
Wprowadzanie zmian na wszystkich ulicach powinno zająć około miesiąc. Prace na każdej z ulic nie powinny zająć więcej niż dwa tygodnie.
W tym czasie przejściowo na wybranych odcinkach wprowadzimy zmiany w organizacji ruchu takie jak zakaz parkowania czy też ustanowienie dwukierunkowego ruchu aut na odcinkach, które normalnie są jednokierunkowe. Za przejściowe utrudnienia w ruchu przepraszamy. Po zakończeniu robót parkowanie oraz ruch jednokierunkowy dla samochodów zostaną przywrócone. Realizacja projektu nie wiąże się ze zmniejszeniem liczby legalnych miejsc parkingowych na ulicach – czytamy na stronie internetowej ZDMu.
Przy projektowaniu zmian na ulicach Starej Ochoty Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie wziął pod uwagę jej kameralny charakter, np. w trosce o estetykę progi zwalniające zostaną wykonane w tym samym kolorze co nawierzchnia jezdni. Nie ma też planów montażu słupków blokujących. Ponadto, w stosunku do swojej pierwotnej wersji prezentowanej w 2017 roku, projekt został poddany zmianom zgodnym z oczekiwaniami mieszkańców. Oznacza to m.in. rezygnację z zabudowy części zatok postojowych. W efekcie projekt nie wpływa na sytuację parkingową.
Kontraruch jest bezpiecznyy
ZDM podkreśla, że wprowadzane zmiany, czyli dopuszczenie ruchu dwukierunkowego dla rowerów na ulicach jednokierunkowych dla samochodów, to rozwiązanie bezpieczne i dobrze znane na świecie i nie stwarza zagrożenia.
Ruch zostanie uspokojony, a tam, gdzie dotychczas to nie nastąpiło, wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 30 km na godzinę. Utworzenie strefy “Tempo 30" jest spójne z założeniami innego projektu z budżetu obywatelskiego – “Uspokojenie ruchu na Starej Ochocie". Uspokojenie ruchu pozwala na bezpieczne dopuszczenie ruchu rowerem “pod prąd" bez konieczności wyznaczania kontrapasa na całej długości ulicy. W jedną stronę rowerzyści poruszać się będą tak jak dotychczas, czyli na zasadach ogólnych razem z samochodami. Specjalnie oznakowanie na wlotach i wylotach ulic jednokierunkowych będzie informować wszystkich uczestników ruchu, że rowerem można się tam poruszać również w przeciwnym kierunku – informuje ZDM.
Lista ulic
Aplikancka
Barska
bł. Ładysława z Gielniowa
Częstochowska
Dantyszka
Filtrowa
Górnickiego
Jesionowa
Joteyki
Kaliska
Kromera
Langiewicza
Lelechowska
Łęczycka
Nowogrodzka
Orzechowska
Radomska
Rapackiego
Reja
Rokosowska
Rudawska
Sędziowska
Sękocińska
Siewierska
Słupecka
Solariego
Trybunalska
Warszewickiego
Węgierska
Zimorowicza
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.