Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa – ponad 4 km nowych dróg rowerowych na Radzymińskiej i Bystrej

infobike
06.12.2018 17:13
0 Komentarzy

Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie zakończyłprzebudowę ulicy Radzymińskiej i Bystrej. W ramach prac powstałydrogi rowerowe o długości ponad 4 km, przejazdy rowerowe orazmostek pieszo-rowerowy.

Inwestycja obejmowała ulicę Radzymińską naodcinku Karkonoszy-Bystra oraz ul. Bystrą na odcinkuRadzymińska-granica miasta. Zakres prac był bardzo szeroki izakładał wybudowanie nowych dróg rowerowych, remont chodników iprzystanków autobusowych oraz jezdni. Przebudowana została równieżsygnalizacja świetlna i oświetlenie uliczne. Pojawiło się takżewięcej zieleni – informuje ZDM.

Sygnalizacja wykrywająca pieszych irowerzystów

W ramach remontu powstała m.in. sygnalizacjawykrywająca pieszych i rowerzystów. Ulice zyskały również noweoświetlenie. Jak informuje ZDM dzięki odpowiednim programomsygnalizacji i wprowadzeniu algorytmów koordynacyjnych, możliwebędzie uzyskanie efektu „zielonej fali”. Wprowadzona zostałarównież automatyczna detekcja dla pieszych i rowerzystów. NaRadzymińskiej i Bystrej pojawiły się również 144 nowe iwyremontowane latarnie, które w znaczący sposób poprawiąbezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu.

Bezpieczniej i wygodniej dla rowerów

ZDM nie zapomniało o korzyściach dla rowerzystów. Jak informuje Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie łącznie wybudowano ponad 4 km nowych dróg dla rowerów. Opróczbezpieczeństwa, ZDm zadbał też o komfort użytkowników. Zgodnie zprzyjętymi standardami droga jest asfaltowa i ma zachowaną ciągłośćna wjazdach bramowych. Na wszystkich skrzyżowaniach zostaływyznaczone przejazdy rowerowe. Tam gdzie trasa rowerowa przecinaulice lokalne, przejazd rowerowy i towarzyszące mu przejście dlapieszych zostały wyniesione (poprowadzone po grzbiecie proguzwalniającego). Na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlnązostały ustawione specjalne podpórki zapewniające wygodneoczekiwanie na zielone światło.

Komentarze