TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Warszawa. Podsumowanie akcji Rower to pojazd
INFOBIKE.PL - Opublikowano: 14.11.2019 17:54:29
Zdj. ZDM Warszawa

W Warszawie zakończyła się akcja promowania wśród rowerzystów drogowego savoir-vivre pt. Rower to pojazd. Kampania trwała od marca do października.

Urząd m.st. Warszawy wraz z operatorem rowerów miejskich Veturilo firmą Nextbike oraz strażą miejską zainaugurował kampanię społeczno-edukacyjną pod hasłem "Rower to pojazd" 21 marca. Organizatorem i pomysłodawcą akcji był Zarząd Dróg Miejskich.

Sześć problemów rowerzystów

Organizatorzy chcieli zmierzyć się z sześcioma różnymi problematycznymi sytuacjami związanymi z poruszaniem się na rowerze po mieście. Były to: jazda po chodniku, niesygnalizowanie manewru skrętu, brak obowiązkowego oświetlenia roweru, nielegalna i niebezpieczna jazda pod prąd jednokierunkowymi pasami dla rowerów oraz szeroko pojęta życzliwość wobec pieszych. Hasłem przewodnim spinającym wszystkie tematy było właśnie “Rower to pojazd".

Widoczni na ulicach, widoczni w sieci

Kampania trwała od marca do października włącznie. Na początek na ulice Warszawy wyjechało 300 rowerów Veturilo, wyposażonych w panele z hasłami, które promowały kampanię. O dobrych manierach na drodze przypominało również specjalne malowanie farbą zmywalną wykonane w obrębie wybranych terminali Veturilo i na drogach dla rowerów. Zamieściliśmy też banery reklamowe w aplikacji mobilnej oraz na stronie internetowej warszawskiego roweru publicznego – informuje oranizator kampanii, który przygotował równiez cykl sześciu krótkich filmów, z których każdy był poświęcony innemu tematowi poruszanemu w ramach akcji “Rower to pojazd". W internecie klipy zostały obejrzane łącznie około 160 tysięcy razy. Dodatkowo w ramach dobrej współpracy materiały te zostały rozesłane do wszystkich urzędów dzielnic w celu wyświetlania np. na ekranach w Wydziałach Obsługi Mieszkańca.

Działaniem dodatkowym było przekazywanie do warszawskich serwisów rowerowych materiałów edukacyjnych oraz promocyjnych związanych z akcją. Broszurę “Dobre Maniery" można było dostać m.in. w popularnym Mobilnym Serwisie Rowerowym, który przez całe lato działał w weekendy na ulicy Ząbkowskiej.

Akcje edukacyjne

Elementem projektu były plenerowe akcje edukacyjne, których celem było wykorzystanie retro stylizacji, by rozmawiać o przepisach oraz drogowym savoir-vivre.

Odwiedziliśmy łącznie sześć dzielnic po obydwu brzegach Wisły. Edukatorów można było spotkać m.in. w Porcie Czerniakowskim, na Polu Mokotowskim, na Plaży Wilanów, na ul. Targowej czy też w alei KEN. Nasz stylowy zespół wziął też udział w Nocy Muzeów, festiwalu Otwarta Ząbkowska oraz Wielkim Warszawskim Pikniku Rowerowym. Łącznie na te działania przeznaczyliśmy blisko 80 godzin – informuje ZDM.

Wsparcie Straży Miejskiej

W akcji zaangażowani byli też stołeczni strażnicy miejscy. Uruchomione zostały dedykowane kampanii patrole. Zadaniami tworzących je funkcjonariuszy były przede wszystkim profilaktyka i edukacja. W przypadku popełnienia mniejszej wagi wykroczenia (np. braku pełnego wyposażenia roweru) interwencje kończyły się na pouczeniu. Zamiast z mandatem, rowerzyści odjeżdżali z uzupełnionym oświetleniem, nowym dzwonkiem, znaczkami i naklejkami przypominającymi o konieczności przestrzegania przepisów. Jak informuje ZDM, łącznie na te działania przeznaczono ponad 100 godzin.

Akcja została rozszerzona o udział strażników w ponad 30 piknikach rodzinnych, podczas których prowadzili konkursy propagujące m.in. bezpieczne i kulturalne zachowania w czasie jazdy na rowerze. Sprawy bezpieczeństwa i miejsca rowerzystów w ruchu drogowym były głównym tematem 6 z tych imprez, w których trakcie Straż Miejska prowadziła szkolenia i konkursy w specjalnie zaaranżowanym, mobilnym miasteczku ruchu drogowego.





Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
ZDM
rower to pojazd

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....