TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Warszawa. Podsumowanie akcji Rower to pojazd
INFOBIKE.PL - Opublikowano: 14.11.2019 17:54:29
Zdj. ZDM Warszawa

W Warszawie zakończyła się akcja promowania wśród rowerzystów drogowego savoir-vivre pt. Rower to pojazd. Kampania trwała od marca do października.

Urząd m.st. Warszawy wraz z operatorem rowerów miejskich Veturilo firmą Nextbike oraz strażą miejską zainaugurował kampanię społeczno-edukacyjną pod hasłem "Rower to pojazd" 21 marca. Organizatorem i pomysłodawcą akcji był Zarząd Dróg Miejskich.

Sześć problemów rowerzystów

Organizatorzy chcieli zmierzyć się z sześcioma różnymi problematycznymi sytuacjami związanymi z poruszaniem się na rowerze po mieście. Były to: jazda po chodniku, niesygnalizowanie manewru skrętu, brak obowiązkowego oświetlenia roweru, nielegalna i niebezpieczna jazda pod prąd jednokierunkowymi pasami dla rowerów oraz szeroko pojęta życzliwość wobec pieszych. Hasłem przewodnim spinającym wszystkie tematy było właśnie “Rower to pojazd".

Widoczni na ulicach, widoczni w sieci

Kampania trwała od marca do października włącznie. Na początek na ulice Warszawy wyjechało 300 rowerów Veturilo, wyposażonych w panele z hasłami, które promowały kampanię. O dobrych manierach na drodze przypominało również specjalne malowanie farbą zmywalną wykonane w obrębie wybranych terminali Veturilo i na drogach dla rowerów. Zamieściliśmy też banery reklamowe w aplikacji mobilnej oraz na stronie internetowej warszawskiego roweru publicznego – informuje oranizator kampanii, który przygotował równiez cykl sześciu krótkich filmów, z których każdy był poświęcony innemu tematowi poruszanemu w ramach akcji “Rower to pojazd". W internecie klipy zostały obejrzane łącznie około 160 tysięcy razy. Dodatkowo w ramach dobrej współpracy materiały te zostały rozesłane do wszystkich urzędów dzielnic w celu wyświetlania np. na ekranach w Wydziałach Obsługi Mieszkańca.

Działaniem dodatkowym było przekazywanie do warszawskich serwisów rowerowych materiałów edukacyjnych oraz promocyjnych związanych z akcją. Broszurę “Dobre Maniery" można było dostać m.in. w popularnym Mobilnym Serwisie Rowerowym, który przez całe lato działał w weekendy na ulicy Ząbkowskiej.

Akcje edukacyjne

Elementem projektu były plenerowe akcje edukacyjne, których celem było wykorzystanie retro stylizacji, by rozmawiać o przepisach oraz drogowym savoir-vivre.

Odwiedziliśmy łącznie sześć dzielnic po obydwu brzegach Wisły. Edukatorów można było spotkać m.in. w Porcie Czerniakowskim, na Polu Mokotowskim, na Plaży Wilanów, na ul. Targowej czy też w alei KEN. Nasz stylowy zespół wziął też udział w Nocy Muzeów, festiwalu Otwarta Ząbkowska oraz Wielkim Warszawskim Pikniku Rowerowym. Łącznie na te działania przeznaczyliśmy blisko 80 godzin – informuje ZDM.

Wsparcie Straży Miejskiej

W akcji zaangażowani byli też stołeczni strażnicy miejscy. Uruchomione zostały dedykowane kampanii patrole. Zadaniami tworzących je funkcjonariuszy były przede wszystkim profilaktyka i edukacja. W przypadku popełnienia mniejszej wagi wykroczenia (np. braku pełnego wyposażenia roweru) interwencje kończyły się na pouczeniu. Zamiast z mandatem, rowerzyści odjeżdżali z uzupełnionym oświetleniem, nowym dzwonkiem, znaczkami i naklejkami przypominającymi o konieczności przestrzegania przepisów. Jak informuje ZDM, łącznie na te działania przeznaczono ponad 100 godzin.

Akcja została rozszerzona o udział strażników w ponad 30 piknikach rodzinnych, podczas których prowadzili konkursy propagujące m.in. bezpieczne i kulturalne zachowania w czasie jazdy na rowerze. Sprawy bezpieczeństwa i miejsca rowerzystów w ruchu drogowym były głównym tematem 6 z tych imprez, w których trakcie Straż Miejska prowadziła szkolenia i konkursy w specjalnie zaaranżowanym, mobilnym miasteczku ruchu drogowego.





Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
ZDM
rower to pojazd
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....