TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Warszawa. O przyszłości e-hulajnóg
PAP, INFOBIKE.PL - Opublikowano: 19.07.2019 16:44:09
Warszawa. O przyszłości e-hulajnóg

Nad tym, jak powinny wyglądać przepisy regulujące rynek e-hulajnóg i co zrobić, by zapewnić bezpieczeństwo wszystkim użytkowników, zastanawiały się w piątek - 19 lipca - w Warszawie władze miasta, urzędnicy i przedstawiciele firm zajmujących się wypożyczaniem elektrycznych hulajnóg.

Wspólnie o e-hulajnogach

Podczas piątkowego spotkania w warszawskim "Zodiaku", spotkali się przedstawiciele władz miasta oraz firm zajmujących się wypożyczaniem e-hulajnóg. Tematem rozmów było bezpieczeństwo zarówno użytkowników sprzętu, jak i wszystkich użytkowników dróg. Jak zaznaczyli organizatorzy, było to jedno z wielu spotkań, które ma pomóc w celu wypracowania wspólnego stanowiska i przyśpieszeniu stworzenia przepisów.

Jedna z alternatyw

Według Marcina Wróblewskiego z biura Ochrony Powietrza i Polityki Klimatycznej e-hulajnogi są szansą na ograniczenie zanieczyszczeń powietrza w Warszawie, ale wskazał również na alternatywę jaką mogą byćrowery elektryczne, których wypożyczenie oferuje w stolicy miejski system "Veturilo". "Należy ograniczać transport prywatny. Dziś w Warszawie przypada 9 aut na 10 mieszkańców, ich obecność czasami nadmierna powoduje problemy" - zwracał uwagę Wróblewski.

Michał Domaradzki z Biura Polityki Mobilności i Transportu zwrócił uwagę, że szczególnie ważne jest działanie prewencyjne i tworzenie przepisów w spokojnej atmosferze, bez presji spowodowanej tragicznymi wydarzeniami z udziałem e-hulajnóg. "Rozmowy zaczynamy zanim stanie się tragedia. We Francji w 2017 mieliśmy 6 ofiar śmiertelnych" - podkreślił Domaradzki. Przytoczył również dane jednostek służby zdrowia, według których nie ma dnia, by do szpitala nie zgłosiła się osoba będąca uczestnikiem wypadku z hulajnogą elektryczną.

Trzeba uregulować przepisy

Na potrzebę uregulowania przepisów zwrócili uwagę również przedstawiciele Komendy Stołecznej Policji w Warszawie. Nadkom. Arkadiusz Król przywołał sprawę z kwietnia tego roku, kiedy 49-letnia kobieta zderzyła się z e-hulajnogą prowadzoną przez 16-latka, w skutek czego trafiła do szpitala. Początkowo kobieta została ukarana mandatem, gdyż nastolatka na hulajnodze potraktowano jako pieszego. Później mandat uchylono.

Król przytoczył również wyrok sądu z Lublina, który uznał, że w świetle przepisów hulajnoga to motorower. "Nie mamy jednak w Polsce prawa precedensu, by móc stosować wyrok z Lublina wobec wszystkich użytkowników hulajnóg" - zaznaczył policjant.

Robert Soszyński - wiceprezydent Warszawy, zwrócił uwagę, że brak uregulowań prawnych powoduje wiele problemów w zakresie bezpieczeństwa i wspólnych relacji. Według niego władze miasta mają w tym momencie związane ręce, bo bez ustawy nie mogą egzekwować żadnych działań operatorów.

Wspólne stanowisko

Na potrzebę wypracowania wspólnego stanowiska zwracali uwagę również przedstawiciele firm zajmujących się wypożyczaniem e-hulajnóg. "O wiele łatwiej działa się, kiedy są przepisy i każdy wie co robić" - powiedział Paweł Maliszewski z "Blinkee City".

Przedsiębiorcy mówili o działaniach, które przeprowadzili do tej pory jak np. analizę wraz ze stowarzyszeniami osób niewidomych i słabo widzących, ciągłe edukowanie użytkowników czy karanie za nieprawidłowe zachowania. Z tym ostatnim jest jednak według nich problem, którego przykładem jest sytuacja, w której po ukaraniu wypożyczającego za pozostawienie hulajnogi w miejscu do tego nieprzeznaczonym, ten powołał się na brak przepisów regulujących i zmusił firmę do anulowania kary.

Jako główne zagrożenia z udziałem hulajnóg elektrycznych, uczestnicy spotkania wskazali: jazdę po spożyciu alkoholu, nadmierną prędkość czy zbyt niski wiek użytkowników.(PAP)




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
e-hulajnogi
przepisy
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....