TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

W Oslo nie giną piesi i rowerzyści
INFOBIKE.PL - Opublikowano: 14.01.2020 22:10:51
W Oslo nie giną piesi i rowerzyści

Oslo, miasto wielkości Wrocławia, Krakowa i Łodzi, jest miejscem, w którym w 2019 roku nie zginął na drodze żaden pieszy i rowerzysta. Coś, co w Polsce wydaje się niemożliwością, stało się faktem w Norwegii.

2019 rokiem bez ofiar

Gwoli ścisłości w 2019 roku nie zginął żaden pieszy i rowerzysta. Jedynym przypadkiem śmiertelnym był kierowca, który uderzył samochodem w barierkę zabezpieczającą przystanek tramwajowy.

Do osiągnięcia tego celu wiodła długa i konsekwentnie realizowana droga. W 1975 roku w Oslo mieliśmy do czynienia z 41 wypadkami śmiertelnymi, co jest wynikiem wyjątkowo wysokim (we Wrocławiu, jednym z najbardziej niebezpiecznych polskich miast w 2018 roku zginęły 24 osoby). Po 45 lat mamy już tylko to jedno zdarzenie z feralnym kierowcą – informuje stowarzyszenie Miasto2077.

Wiele zmian

"Oslo wprowadziło szereg przepisów ograniczających miejską przestrzeń, w której można prowadzić samochód. Szczególnie dotyczy to centrum miasta i śródmieścia. Stało się także bardziej rowerowe. W ogóle ryzyko kolizji pomiędzy kierowcami, a rowerzystami zostało zmniejszone – im bardziej odseparujesz od siebie poszczególne grupy dróg, tym mniejsze ryzyko poważnych wypadków drogowych. Do tego wszystkiego na wielu drogach ograniczona została maksymalna prędkość jazdy" - powiedział w rozmowie z Aftenposten Christoffer Solstad Steen, doradca ds. Komunikacji w Trygg Trafikk.

Nowe standardy

Tak wysoki poziom bezpieczeństwa wśród rowerzystów osiągnięto wprowadzając nowe standardy budowy infrastruktury rowerowej. Jak informuje Miasto2077, dotychczasowe często pochodzą z połowy XX w., kiedy rowerzyści byli znacznie mniej narażeni na wypadki komunikacyjne. Na przykład za wystarczającą szerokość ścieżki uznawano 1,8 m. Nowe normy w Oslo przewidują 2,5 m szerokości ścieżek. Muszą być wyraźnie oznaczone i wymalowane jasnymi kontrastującymi kolorami.

Przebudowa miasta

Mocno zmieniło się centrum Oslo. Wiele miejsc parkingowych przekształcono w parki kieszonkowe, chodniki i drogi rowerowe o łącznej długości 60 km. Wpływ na wygląd przestrzeni miały również dzieci, które dzięki specjalnej aplikacji wskazywały najsłabsze punkty miejskiej infrastruktury.





Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Norwegia
Oslo
bezpieczeństwo
Miasto2077

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....