TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

W Łodzi przybędzie 50 stacji roweru publicznego
PAP - Opublikowano: 30.01.2017 19:02:48
Zdj. Z archiwum Nextbike Polska

W tym roku w Łodzi przybędzie 50 stacji roweru publicznego - głównie na osiedlach, które do tej pory były ich pozbawione. Koszt uzupełnienia dotychczasowego systemu komunikacji rowerowej wyniesie ok. 6 mln zł. Projekt będzie realizowany etapami.

"Docelowo planujemy poszerzenie systemu roweru publicznego w Łodzi o 103 stacje rozmieszczone na terenie całego miasta. W pierwszym etapie zamówienia uzupełniającego chcielibyśmy postawić 50 stacji na osiedlach oraz uzupełnić ich sieć w centrum. Razem z komitetem sterującym wyznaczyliśmy lokalizacje, które będą realizowane w pierwszej kolejności - to osiedla Retkinia, Teofilów i Wielkopolska" - poinformowała na konferencji w poniedziałek Paulina Cyniak z Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.

O uzupełnienie systemu roweru publicznego ze środków tegorocznego budżetu obywatelskiego(BO) wnioskowało - a następnie głosowało - wielu łodzian, dlatego stacje pojawią się na osiedlach do tej pory ich pozbawionych.

"Mieliśmy spotkania ze wszystkimi wnioskodawcami, których wnioski wygrały w głosowaniu na BO. W pierwszym etapie rozszerzymy system w ramach zamówienia uzupełniającego. W drugiej kolejności zrealizujemy projekty z BO w trybie pełnego przetargu, co potrwa pewnie dłużej" - zaznaczył radny Bartosz Domaszewicz.

Rozbudowa systemu roweru publicznego w Łodzi, zakładająca podwojenie liczby stacji, potrwa do końca 2019 r. i będzie kosztować ok. 15 mln zł.

Zdaniem Huberta Barańskiego z Fundacji Normalne Miasto "Fenomen", ważnym sygnałem jest powstanie stacji roweru przy dworcu Łodź Fabryczna. "Być może to pora, by pomyśleć o rowerze metropolitalnym, czyli dostępnym np. na stacjach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej" - dodał.

System roweru publicznego po zimowej przerwie ruszy zgodnie z planem 1 marca - na początek uruchomionych zostanie 101 działających w minionym sezonie stacji z ponad tysiącem rowerów. Według Domaszewicza, na uruchomienie 50 nowych z ok. 500 jednośladami trzeba będzie poczekać nieco dłużej.

"Pamiętajmy, że mamy do zrealizowania także inne zamówienia, będące wynikiem wygranych wniosków w BO - to m.in. rower cargo, który jest osobnym działaniem. Wnioskodawcy, godząc się na to, że realizujemy projekty etapami, a więc nie w marcu, tylko np. w sierpniu, wzięli pod uwagę, że wnioski do BO są wnioskami jednorocznymi, a my gwarantujemy, że system będzie działał bez ograniczeń czasowych" - dodał.

Łódzki Rower Publiczny (ŁRP) został uruchomiony w ubiegłym roku w ramach budżetu obywatelskiego i kosztował ponad 12 mln zł. Obecnie sieć wypożyczalni w Łodzi to jeden z dwóch największych systemów tego typu w Polsce - obok warszawskiego Veturilo.

Jak wyliczył operator systemu - firma NextBike - w pierwszym sezonie działania ŁRP, rower był wypożyczany średnio co 9 sekund. W tegorocznym BO łodzianie zgłosili kilkadziesiąt wniosków dotyczących budowy stacji rowerowych - głownie na dużych osiedlach. (PAP)

agm/ karo/


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Łódź
rower miejski
rozbudowa
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....