Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W Kopenhadze muszą poszerzyć trasy rowerowe

infobike
22.09.2017 15:17
0 Komentarzy

Umieszczone na ulicach czujniki zarejestrowały wubiegłym roku więcej rowerów niż samochodów. Ich liczbaprzekroczyła 265 tys. (przy 252 tys. samochodów), co stanowiukoronowanie widocznego od wielu już lat trendu – w sumie w ciągu20 lat ruch rowerowy w Kopenhadze wzrósł o 68%. I nie koniec natym, według prognoz urzędu miasta, do 2025 r, ruch rowerowy wstolicy Danii wzrośnie o kolejne 25%, a w godzinach szczytu nawet o36%.

Satysfakcję z rowerowego boomu psuje fakt, że trasyrowerowe są coraz bardziej zapchane. Chodź Kopenhaga ma 390 kmścieżek rowerowych, to okazują się one nie wystarczające, bo narowerach do pracy i szkoły jeździ aż 41% mieszkańców. Szacujesię, że 32% komunikacji w centrum miasta odbywa się na rowerze iże w ubiegłym roku mieszkańcy Kopenhagi łącznie pokonywalidziennie prawie półtora miliona kilometrów.

W efekcie Kopenhaga jest pierwszym miastem na świecie,które musi rozładować korki na trasach rowerowych. Pomóc ma w tymogłoszona przez miasto strategię priorytetyzacji ścieżekrowerowych (Cykelstiprioriteringsplanen 2017-2025), która zakładaprzede wszystkim poszerzenie tras rowerowych. Obecnie zajmują onejedynie 7% powierzchni dróg (dla porównania powierzchniaprzeznaczona dla pieszych wynosi 26%, a dla samochodów 54% plus 12%powierzchni przeznaczonej na miejsca parkingowe. Mają pojawić sięnowe trasy i „rowerowe” mosty.

Obok tras szybkiego ruchu rowerzyści będą mieli dowyboru spokojniejsze trasy „zielone” dedykowane tym, którym sięnie śpieszy lub którzy, na przykład, podróżują z dziećmi. Abyrowerzyści mogli elastycznie wykorzystywać te kolejne możliwościwprowadzona ma zostać sygnalizacja, oferująca informacje o robotachdrogowych i innych utrudnieniach, korkach, a także alternatywnychtrasach dojazdu. Już teraz miasto modernizuje swoją mobilnąaplikację ibikecph, służącą do planowania podróży rowerem.Teraz w strategicznych punktach Kopenhagi mają pojawić sięelektroniczne panele z informacjami, które pomogą rowerzystom nabieżąco modyfikować trasę dojazdu.

Źródło: miasto2077.pl

Tekst udostępniony w oparciu o licencję CreativeCommons.  

Komentarze