TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

W 4 lata Kopenhaga zbudowała 8 mostów dla rowerów
INFOBIKE.PL - Opublikowano: 08.02.2019 19:00:45
Zdj. miasto2077.pl

Podzielona kanałami Kopenhaga musi włożyć sporo wysiłku w to, by łączyć mieszkańców. I nie szczędzi tego wysiłku. Od 2006 roku w Kopenhadze powstało aż 13 nowych mostów i przepraw, z czego osiem zbudowano w ciągu ostatnich czterech lat.

Wkrótce pojawić mają się kolejne dwa, a najciekawsze, że wszystkie są wyłączone z ruchu samochodowego. Wszystko zaczęło się od otwartego w 2006 roku mostu Bryggebroen, który był pierwszym od stuleci nowym łącznikiem między dwoma brzegami kanału portowego. W 2014 r. Bryggebroen połączony został z sąsiednimi dzielnicami za pomocą charakterystycznej pomarańczowej ścieżki rowerowej wijącej się ponad kanałami i nazwanej Cykelslangen ("rowerowym wężem").

O tym jak nowe przeprawy są ważne dla Kopenhagi najlepiej świadczy otwarty ponad dwa lata temu Inderhavnsbroen,, most łączący Nyhavn z Christianshavn. Planowany był jako przeprawa dla 3-7 tys, rowerzystów, używana jest średnio przejeżdża przez 11 tys. rowerzystów dziennie. To znaczy, że między godzina 7 rano a 22 wieczorem co 5,5 sekundy przejeżdża tędy jeden rower. Do tego dochodzi 18 tys. pieszych. Niektóre z mostów stały się już nawet symbolem miasta, tak jak Cykelslangen, uważany za świetny przykład duńskiego funkcjonalizmu. Większość mostów rozciągających się nad XVII wiecznymi kanałami nie ma co prawda tak wielkiego rozmachu architektonicznego, ale wypełniają ważne luki komunikacyjne.

Łącznie przekładają się na spektakularny efekt miasta stworzonego dla pieszych i rowerzystów. Nowe mosty i tunele nie tylko łączą brzegi kanałów, ale i tereny oddzielone ruchliwymi ulicami czy torami kolejowymi. Jak zbudowany w 2014 r. most między Lersoparken i Ryparken, umożliwiający pieszym i rowerzystom przeprawę z jednego parku do drugiego bez konieczności korzystania z ulic. Mosty pojawiają się też tam, gdzie komunikację utrudniają roboty budowlane. Jak podczas niedawnej rozbudowy metra, gdy tymczasowe konstrukcje, w tym most pontonowy dowiodły troski władz miasta o to, by po mieście można się było swobodnie poruszać bez samochodu. Sukces Kopenhagi polega nie tylko na licznych inwestycjach, ale i systemowym podejściu do nich. Nowe mosty umożliwiły wytyczenie nowych szlaków komunikacyjnych i rekreacyjnych, jak licząca 13 km "pętla nabrzeżna" Havneringen. Większe mosty włączane są także do programu rowerowej "zielonej fali", synchronizującego światła dla rowerzystów.

Źródło

Tekst udostępniony w oparciu o licencję Creative Commons


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Dania
Kopenhaga
most
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....