TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Uwagi Zielonego Mazowsza do projektu infrastruktury rowerowej
INFOBIKE - Opublikowano: 21.12.2016 23:10:56
Uwagi Zielonego Mazowsza do projektu infrastruktury rowerowej

Aleksander Buczyński i Maciej Sulmicki z Zielonego Mazowsza przygotowali pismo do Inżyniera Ruchu m.st. Warszawy, w którym zamieścili uwagi do projektu infrastruktury rowerowej na ul. Anielewicza.

Pismo ZM-16-0725-01-AB z 20 XII 2016 r.

Do Inżyniera Ruchu m.st. Warszawy.

Nawiązując do projektu infrastruktury rowerowej na ul. Anielewicza, przesyłam następujące uwagi.

Uwagi ogólne:

Budowa infrastruktury rowerowej w ciągu ul. Anielewicza nie jest zadaniem priorytetowym, biorąc pod uwagę niewielkie natężenie ruchu i dobre warunki jazdy rowerem na zasadach ogólnych. Wszystkie trzy przedstawione do konsultacji warianty nie zapewniają dogodnych warunków ruchu rowerowego, a jednocześnie generują konflikty, przewidując likwidację miejsc parkingowych lub terenów zielonych.

W związku z tym inwestycja powinna zostać ograniczona do:

- odcinka DDR na skwerze Brandta (od istniejącej DDR do Karmelickiej);

- małego ronda na skrzyżowania Anielewicza / Karmelicka (z włączeniem DDR ze skweru jako dodatkowego 5. wlotu);

- zwężenia wylotu Anielewicza na skrzyżowaniu z al. JP2 do 1 pasa ruchu, ewentualnie wyznaczenie na skrzyżowaniu kompletu przejazdów;

- analogicznie na skrzyżowaniu ze Smoczą, ewentualnie zamiana sygnalizacji na rondo;

- ograniczenia promieni łuków jezdni na skrzyżowaniach i zabudowy powierzchni wyłączonej z ruchu na skrzyżowaniu z Okopową;

- ewentualnie pasów filtrujących na skrzyżowaniach z sygnalizacją.

Uwagi szczegółowe:

Wariant I (z wydzieloną drogą dla rowerów):

- DDR prowadzi przez nieoznaczony na projekcie przystanek autobusowy przy al. Jana Pawła II;

- DDR niepotrzebnie dwukrotnie przecina chodnik na odcinku od alei Sendlerowej do Karmelickiej (DDR i przejazd rowerowy powinny być konsekwentnie prowadzone po północnej stronie chodnika);

- przy al. Jana Pawła II brakuje kompletu przejazdów;

- niepotrzebne są przejazdy w ciągu Smoczej; jeśli coś tu robić, to pasy filtrujące na wlotach Smoczej;

- droga dla rowerów po zachodniej stronie Okopowej powinna umożliwiać dojazd do ul. Gibalskiego, np. przez parking w ciągu ul. Anielewicza,

- powierzchnia wyłączona z ruchu na wylocie Anielewicza przy Okopowej powinna zostać zabudowana,

- brakuje ciągłości chodnika na wjazdach bramowych.

Warianty II i III (z pasami rowerowymi):

- jednopasmowe ronda na skrzyżowaniach z Karmelicką i Smoczą są dobrym pomysłem, lecz ruch rowerowy powinien być na nich prowadzony na zasadach ogólnych (por. Kopernika-Tamka) lub pasem/sierżantami rowerowymi na środku pasa ruchu wokół ronda.

Proponowane rozwiązania (wyprowadzanie pasów rowerowych poza jezdnię w obrębie skrzyżowania oraz prowadzenia pasa rowerowego krawędzią, a nie środkiem ronda) są niewygodne (pierwsze generuje dodatkowe punkty kolizji z pieszymi) i niebezpieczne (prowokują do zajeżdżania drogi przez zjeżdżających z ronda);

- DDR ze skweru powinna zostać doprowadzona do ronda jako dodatkowy 5. wlot;

- na odcinku "wolskim" niepotrzebnie likwidowany jest pas postojowy po jednej stronie Anielewicza ? już teraz jest tam uporządkowane parkowanie równoległe;

- powierzchnia wyłączona z ruchu na wylocie Anielewicza przy Okopowej powinna zostać zabudowana.

Do wiadomości: Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej, projektant.

Projekt

Wariant z wydzieloną drogą dla rowerów, JPG, 13086 kB

Wariant z pasami rowerowymi wyprowadzanymi na chodnik na rondach, JPG, 14449 kB

Wariant z pasami rowerowymi prowadzonymi krawędziami rond, JPG, 14072 kB




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Zielone Mazowsze
Warszawa
pismo
uwagi
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....