TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Unijne środki na infrastrukturę rowerową w Chorzowie
PAP - Opublikowano: 22.11.2017 18:53:06
Unijne środki na infrastrukturę rowerową w Chorzowie

W przyszłym roku Chorzów chce rozpocząć budowę liniowego system zarządzania ruchem, a także infrastruktury mającej stworzyć spójny system transportu rowerowego. W środę miasto podpisało umowę o unijnej dotacji do przedsięwzięcia.

Chodzi o projekt "Budowa centrum przesiadkowego chorzowskiego Rynku wraz z infrastrukturą towarzyszącą". Miasto wystartowało z nim w konkursie Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego dotyczącym transportu niskoemisyjnego w miastach. Projekt oszacowany na 38 mln zł, otrzyma z RPO 32 mln zł.

Całe przedsięwzięcie obejmuje zakończoną już w ub. roku budowę autobusowo-tramwajowego centrum przesiadkowego w rynku, a także wdrożenie liniowego systemu zarządzania ruchem - tzw. zielona fala czy elektroniczne tablice informacyjne i planowane inwestycje rowerowe.

Jak poinformował podczas środowego podpisania umowy na unijne dofinansowanie prezydent Chorzowa Andrzej Kotala, realizacja jeszcze niegotowych elementów projektu planowana jest na lata 2018-2019.

Marszałek woj. śląskiego Wojciech Saługa zwrócił uwagę na kompleksowość chorzowskiego przedsięwzięcia. Choć obejmuje one różne elementy, wszystkie koncentrują się na infrastrukturze wspomagającej transport publiczny, w tym rowerowy.

"Rowery są elementem transportu publicznego – to w kontekście smogu, zanieczyszczenia powietrza bardzo ważne. Jestem przekonany, że mieszkańcy będą z nich korzystać, że będzie potrzeba dobudowywania kolejnych parkingów rowerowych" - mówił, chwaląc władze miasta w tym zakresie za "odważną decyzję".

"To też pokazuje, jak środki europejskie służą społeczeństwu, służą ludziom. Bo to wszystko będzie dla mieszkańców, którym – dzięki środkom europejskim – łatwiej będzie dotrzeć do pracy, do szkoły, na zakupy, przemieszczać się w sposób bardziej skoordynowany" - zaznaczył marszałek woj. śląskiego.

Jak przekazał dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów (MZUiM) w Chorzowie Piotr Wojtala, instytucja ta w grudniu br. chciałaby otworzyć oferty w trwającym przetargu na budowę liniowego systemu zarządzania ruchem ulicznym (dotąd w postępowaniu spłynęło ponad 350 pytań).

Wojtala wyjaśnił, że określenie "liniowy" wiąże się z wyodrębnieniem głównych ciągów komunikacyjnych w mieście, na których występują dziś różne problemy i które można usprawnić – przede wszystkim poprzez odpowiednią koordynację sygnalizacji świetlnych oraz system informacji dla kierowców.

Wybrane pod tym kątem ciągi to: ul. Katowicka (od Katowic do Bytomia), ul. Katowicka wraz z ul. 3 Maja (od Katowic po Świętochłowice) oraz trasa od Chorzowa Batorego do centrum (z dwoma wariantami: przez ul. Armii Krajowej i Dąbrowskiego oraz BOWiD i Hajducką).

Celem będzie maksymalne upłynnienie tam ruchu (w miarę możliwości poprzez tzw. zielone fale), a także pomoc kierowcom. Ich informowaniu będą służyły tablice zmiennej treści oraz aplikacja mobilna (jedną z funkcji ma być też informacja parkingowa). Możliwość priorytetowego przejazdu przez skrzyżowania mają uzyskać pojazdy komunikacji miejskiej.

Rowerowa część przedsięwzięcia ma zmierzać do utworzenia spójnego systemu wykorzystania tego środka transportu: nowe drogi rowerowe - według Kotali łącznie ok. 20 km - mają skomunikować znaczne tereny miasta. Będą rozchodziły się promieniście od rynku i planowanego przy tamtejszym centrum przesiadkowym dużego punktu bike&ride - jak miasto nazywa kryty parking na 98 rowerów.

Na terenie całego Chorzowa – w korelacji z drogami rowerowymi – ma powstać sieć 46 wypożyczalni, każda z 10 rowerami. W chwili uruchomienia – planowo w przyszłym roku - będzie to największy na Górnym Śląsku system wypożyczalni rowerów. Miasto zapewnia, że zamawiane rozwiązania zostały szczegółowo skonsultowane m.in. ze środowiskami rowerowymi.

Dofinansowany teraz, a uruchomiony już w sierpniu ub. roku w Chorzowie pierwszy w regionie węzeł przesiadkowy powstał wzdłuż północno-wschodniej pierzei tamtejszego rynku. Zbiegają się tam przejeżdżające przez tę część miasta linie tramwajowe (obecnie osiem) i autobusowe (ponad 20), których przystanki wcześniej były rozproszone po okolicy.

Budowa tam docelowego układu torów tramwajowych umożliwiła miastu prace związane z siecią dróg na rynku i w okolicy. Zwolnienie przez tramwaje miejsca w pobliżu ratusza pozwoliło też przystąpić do nowego zagospodarowania płyty rynku (wybrano już wykonawcę przebudowy). Po przebudowie płyty rynku przy pod przyczółkiem estakady, od strony Teatru Rozrywki, stanie parking bike&ride.(PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Chorzów
UE
infrastruktura rowerowa
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....