TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Trolejbusy Ursusa nie dotarły do Lublina. Co z kontraktem?
DZIENNIK WSCHODNI - Opublikowano: 25.09.2019 11:39:50

Jak informuje Dziennik Wschodni - minął termin dostawy dziesięciu trolejbusów zamówionych przez miasto w lubelskim Ursusie. Czas minął, ale pojazdów nie widać. Ursus, który ma problemy finansowe, ale niedawno znalazł inwestora, proponuje dostarczenie wozów w połowie przyszłorocznej wiosny. Samorząd gotów jest rozwiązać kontrakt

O kontrakt na dostawę 10 klimatyzowanych trolejbusów starało się dwóch producentów: lubelski Ursus i wielkopolski Solaris. Firma z Lublina wygrała przetarg, bo była tańsza (za swoje pojazdy oczekiwała 21,8 mln zapłaty, podczas gdy jej konkurent chciał o ponad 1,6 mln zł więcej) i dostała wyższe oceny za warunki gwarancji, rozwiązania techniczne oraz komfort oferowanych trolejbusów.

Umowa na dostawę fabrycznie nowych pojazdów została zawarta latem zeszłego roku. Wynika z niej, że wszystkie trolejbusy powinny zostać dostarczone w jednej partii, nie później niż do 2 września 2019 r. Data była zresztą określona już wcześniej, musiał się z nią liczyć każdy dostawca, który przystępował do przetargu.

– Ostateczny termin dostawy dziesięciu trolejbusów już upłynął – potwierdza Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego. Informuje, że trwa wymiana pism z producentem, który nie wywiązał się ze zlecenia. – Firma Ursus w odpowiedzi na ostateczne wezwanie do dostawy poinformowała, że termin zawarty w umowie nie jest możliwy do realizacji i wskazała możliwość wykonania kontraktu w terminie późniejszym tj. do 30 kwietnia 2020 r.

Na taką zmianę nie zgadzają się urzędnicy ZTM. – Termin wskazany przez wykonawcę jest niezgodny ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia oraz warunkami umowy, tym samym jest niemożliwy do zaakceptowania. Tym bardziej, że zamówienie jest współfinansowane ze środków unijnych – wyjaśnia Góźdź. – Wobec tego wykonawca zostanie pisemnie poinformowany, że w związku z brakiem dostawy pojazdów w terminie 30 dni kalendarzowych liczonych od ostatecznego terminu, zostaną uruchomione sankcje prawne przewidziane w umowie.

Kontrakt pomiędzy miastem a Ursusem mówi, że miastu "przysługuje prawo" rozwiązania lub odstąpienia od umowy, jeżeli opóźnienie w dostawie trolejbusów przekroczy 30 dni. Dodajmy, że ZTM ma jedynie taką możliwość, ale musi z niej korzystać. Co zrobią urzędnicy? – Podejmiemy stosowne kroki przewidziane w umowie – zapowiada Góźdź. – Najprawdopodobniej skorzystamy z możliwości rozwiązania kontraktu.

Gdyby doszło do rozwiązania kontraktu z winy Ursusa, firma byłaby zobowiązana zapłacić miastu karę umowną w wysokości 10 proc. wynagrodzenia brutto. To oznacza, że kara wyniosłaby niemal 2,2 mln zł. Już teraz ZTM może naliczać Ursusowi sankcje za opóźnienie dostawy. – Blisko 11 tys. dziennie – precyzuje Góźdź.

Miejscy urzędnicy zapewniają, że ewentualne unieważnienie zamówienia i ogłoszenie nowego przetargu nie będzie się wiązało z ryzykiem utraty unijnej dotacji przyznanej na taki zakup, bo na wydanie funduszy jest jeszcze sporo czasu. – Termin rozliczenia unijnego projektu upływa w 2022 r. – podkreśla Zarząd Transportu Miejskiego.

Ursus od dłuższego czasu borykał się z kłopotami finansowymi, miał też problem z terminową dostawą autobusów zamawianych przez różne miasta. Katowice wręcz zerwały z nim umowę na pięć elektrobusów, a sam Ursus zrezygnował z umowy na dwa autobusy elektryczne dla małopolskiego Miechowa. Kilka dni temu firma znalazła amerykańskiego inwestora gotowego wyłożyć 100 mln zł na ratowanie spółki.

https://www.dziennikwschodni.pl/lublin/zamowione-trolejbusy-ursus-nie-dotarly-do-lublina,n,1000251270.html


WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
trolejbus

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....