TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Trasy rowerowe jednym z priorytetów Małopolski
PAP - Opublikowano: 15.05.2017 17:03:47
Trasy rowerowe jednym z priorytetów Małopolski

Pierwsze z siedmiu zaplanowanych w tym roku Miejsc Obsługi Rowerzystów zostało uruchomione w sobotę w Glowie k. Tarnowa przy trasie rowerowej VeloDunajec. Władze Małopolski uznają rozwój infrastruktury rowerowej za priorytetowy; planują powstanie 1000 km tras.

Jak podkreślił marszałek regionu Jacek Krupa podczas otwarcia punktu, Małopolska od dawna jest krajowym liderem w budowie ścieżek rowerowych. MOR-y powstaną przy nich z myślą o rowerzystach, aby pozwolić im na chwilę odpoczynku podczas rowerowych wypraw po Małopolsce.

"To jeden z wielu nowoczesnych punktów, które powstają w ramach realizowanego przez województwo projektu +Zintegrowana sieć tras rowerowych w Małopolsce+. A wszystko z myślą o mieszkańcach Małopolski i gościach naszego regionu, którzy coraz chętniej przesiadają się na rowery" - zaznaczył Krupa.

MOR w Glowie w powiecie tarnowskim wyposażony został w wiatę, która zabezpieczy rowerzystów przed deszczem i słońcem, stojak na sześć rowerów, stół, ławki oraz grill. Przygotowano również tablice informacyjne z mapą turystyczną, które pozwolą sprawdzić, na jakim etapie trasy znajdują się podróżujący cykliści. W punkcie turyści będą mogli również wpisać się do księgi pamiątkowej.

Nawierzchnia w tym miejscu została utwardzona, a teren wokół zaaranżowano tak, by wśród zieleni, w jak najprzyjemniejszych warunkach móc odpocząć podczas rowerowej wycieczki. Wkrótce ma zostać tam zainstalowana również toaleta przenośna i hybrydowa latarnia (solarno-wiatrowa) niewymagająca zasilania.

Docelowo do końca lipca 2017 r. powstanie jeszcze sześć podobnych punktów na odcinku Drwinia – Szczucin (Ispina, Popędzyna, Kopacze Wielkie, Ujście Jezuickie, Pawłów, Szczucin) przy Wiślanej Trasie Rowerowej. Łączny koszt powstania wszystkich MOR-ów to 987 tys. zł.

"Budowa sieci tras rowerowych to jeden z ważniejszych prowadzonych przez nas obecnie projektów. To wyjście naprzeciw potrzebom Małopolan i turystów" - poinformował Krupa i zaznaczył, że trasy zaprojektowano tak, by cały region można było objechać wzdłuż i wszerz właśnie na rowerach.

Zamierzeniem władz regionu jest, by ścieżki były dostępne dla wszystkich rowerzystów niezależnie od stopnia ich zaawansowania – sportowców, amatorów, całych rodzin. Dlatego wszystkie nowe trasy są projektowane i budowane w unijnym standardzie EuroVelo i wpisują się w sieć tras europejskich. Są one pokryte asfaltowym dywanikiem i oznakowane, podjazdy i zjazdy są łagodne, a łuki szerokie.

"Każdy rowerzysta, niezależnie od wieku i kondycji fizycznej będzie mógł podróżować nimi przez wiele dni" – zapowiedział marszałek.

Jak przypomniano, w zeszłym roku oddano do dyspozycji rowerzystów trzy odcinki tras rowerowych: 14 km VeloDunajec (Ostrów – Biskupice Radłowskie), 91 km odcinek Wiślanej Trasy Rowerowej (Drwinia – Szczucin) oraz 84 km odcinek Wiślanej Trasy Rowerowej (Brzeszcze – Skawina).

Plany województwa małopolskiego dotyczące projektu VeloMałopolska zakładają, że w najbliższych latach w regionie powstanie sieć ok. 1000 km dobrze przygotowanych, oznakowanych i tworzących zintegrowaną całość tras rowerowych, które pozwolą rowerowym pasjonatom dotrzeć do najpiękniejszych przyrodniczo i najciekawszych turystycznie miejsc w województwie. Trasy te połączą najważniejsze miasta oraz stacje kolejowe w Małopolsce i sięgać będą aż do granic województwa, umożliwiając kontynuację podróży na terenie sąsiadujących regionów.

W rezultacie powstanie osiem głównych tras rowerowych, tworzących gęstą sieć pokrywającą całe województwo. Północ i południe Małopolski łączyć będą m.in. dwie najdłuższe z zaprojektowanych tras: ponad 260-kilometrowy odcinek europejskiej trasy rowerowej – EuroVelo 11 oraz ponad 250-kilometrowa trasa VeloDunajec biegnąca doliną rzeki Dunajec.

Jednym z najważniejszych szlaków stanie się 200-kilometrowa Wiślana Trasa Rowerowa od Brzeszcz do Szczucina. Zachodnie i wschodnie granice Małopolski połączy także ok. 200-kilometrowy odcinek europejskiej trasy rowerowej EuroVelo 4 – trasy przecinającej Francję, Belgię, Niemcy, Czechy, Polskę i Ukrainę.

Na stworzenie nowych tras rowerowych samorząd małopolski przeznaczył 200 mln zł z funduszy europejskich.(PAP)

rgr/ mhr/

 


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Małopolska
trasy rowerowe
fundusze unijne
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....