Przekazano plac pod budowę trasy rowerowej z Jarocina do Wilkowyi. Jarocin dofinansował inwestycję 1,5 mln zł, czyli 50% wszystkich kosztów. Nową drogą będzie można jeździć od końca listopada 2019 roku.
Pięć lat czekania
Na realizację inwestycji trzeba było czekać pięć lat. Jak informuje burmistrz Jarosławia, było to spowodowane zmianą koalicji.
- Ta ścieżka już dawno mogła służyć mieszkańcom. Chcieliśmy ją budować wspólnie z powiatem, już wtedy, kiedy Bartosz Walczak był starostą. Mieliśmy przygotowany przetarg, ale później zmiana koalicji spowodowała wycofanie się z tej budowy. Cieszę się, że teraz gotowość gminy do wsparcia inwestycji została przez powiat przyjęta, że doszliśmy do porozumienia i ta potrzebna ścieżka wreszcie powstanie - powiedział burmistrz Adam Pawlicki.
Z Jarocina do Wilkowyi
Z Jarocina do Żerkowa trasa będzie miała około 3 km długości i 2 metry szerokości i częściowo będzie wykonana z kostki brukowej a częściowo z asfaltu.
Na odcinku ok. 300 m, od ul. Sportowej do ul. Maratońskiej w Jarocinie, inwestycja obejmie remont istniejącego chodnika i poszerzenie go. Podobnie będzie na kolejnym odcinku - ok. 600 m - od ul. Okrężnej do ul. Lisiej. Oba odcinki ścieżki wybudowane zostaną z kostki brukowej – informuje Urząd Miejski w Jarocinie.
Około 1 km będzie miał kolejny odcinek trasy, który zostanie wykonany z asfaltu i pobiegnie od ul. Lisiej do Annapolu, konkretnie w miejscu - jak informuje Urząd Miejski - gdzie w ubiegłym roku Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Jarocinie wybudowało kanalizację. Tam też wykonane zostanie miejsce do wysiadania dla osób korzystających z komunikacji publicznej (pomiędzy Lisią a Kruczą) oraz plac manewrowy dla autobusów w Annapolu przy ul. Zajęczej. Na odcinku od ostatnich zabudowań w Annapolu do mostu nad Lutynią w Wilkowyi ścieżka wybudowana zostanie po lewej stronie drogi (jadąc od Jarocina). Powstanie tu odcinek asfaltowy o długości ok. 950 m.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.