TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Tczewskie badania rowerowe cz.1
ROWEROWY TCZEW - Opublikowano: 30.01.2014 09:52:47
Tczewskie badania rowerowe cz.1
Normal021falsefalsefalseMicrosoftInternetExplorer4Stowarzyszenie „Rowerowy Tczew”pragnie w serii dwóch artykułów udostępnić wyniki badań i analiz, związanych z miejską infrastrukturą rowerową oraz tczewskimi rowerzystami. Pierwszy prezentowany materiał powstał na zamówienie Urzędu Miasta w Tczewie w ramach programu Central MeetBike. Autorem jest Biuro TRAFIK z Gdańska. W niniejszej prezentacji dokonaliśmy wyboru najważniejszych zagadnień z tej tematyki, dlatego nasz artykuł nie jest dosłownym cytowaniem oryginalnego materiału –informuje Rowerowy Tczew Kluczowe obiekty w Tczewie czyli cele potencjalnej codziennej komunikacji rowerowej mieszkańców. Są to miejsca pracy, szkoły, sklepy, węzły komunikacyjne, urzędy itp. Wiedza, gdzie się znajdują w/w obiekty ma wpływ na rozważania, gdzie należy tworzyć ścieżki rowerowe.Na poniższych rysunkach przedstawiono lokalizację obiektów (celów komunikacyjnych) w poszczególnych dzielnicach miasta. Przedstawiono rozmieszczenie szkół, przy czym w badaniach założono, iż komunikacja rowerowa jest możliwa do realizowania od wieku gimnazjalnego. Zlokalizowano 3 gimnazja i 7 szkół ponadgimnazjalnych. Znaczna część szkół zlokalizowana jest po wschodniej stronie drogi krajowej nr 91. Największe zagęszczenie szkół występuje w okolicach centrum miasta.  Najważniejsze urzędy przedstawiono poniżej. Większość najważniejszych urzędów znajduje się w centrum miasta Tczewa.Jak widać z wyżej zamieszczonych mapek –w Tczewie trudno wyodrębnić jednoznaczne centrum, które byłoby codziennym miejscem docelowym podroży komunikacyjnych. Miejsca są rozproszone, zatem ruch do nich również jest rozproszony i odbywa się w skali całego miasta. BADANIA ANKIETOWE W roku 2012 przeprowadzono uproszczone badania ankietowe internetowe oraz w niektórych szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych oraz w jednej firmie. W ankiecie zadano siedem pytań w taki sposób, aby otrzymać możliwie najwięcej informacji w zakresie więźby podróży rowerem. Pytania dotyczyły zarówno zachowań na istniejącej infrastrukturze rowerowej, a także, potrzeb mieszkańców.  Odpowiedzi ankietowe - sposób wykorzystania rowerów Spośród 1747 odpowiedzi respondenci odpowiedzieli w 1204 przypadkach, że rower wykorzystują do celów rekreacji. Daje to prawie 70 % ankietowanych. 18.3 % ankietowanych, czyli 322 odpowiedzi wskazały na wykorzystanie roweru w dojazdach codziennych. Jednocześnie 221 ankietowanych (11,7%) odpowiedziało, że nie jeździ na rowerze.  Miejsce zamieszkania respondentów Respondenci mieli wskazać w jakiej dzielnicy mieszkają, wykorzystując wskazany podział miasta na dzielnice. Szacunkowy podział dzielnic Tczewa przedstawiono na rysunku poniżej. Natomiast na następnym rysunku zestawiono udział ilości ankiet z poszczególnych dzielnic do udziału mieszkańców dzielnic do wszystkich mieszkańców Tczewa. Wykres ten przedstawia proporcje stanowiące o jakości badanej próby. Podróże: źródłowo <–>celowe I wreszcie dochodzimy do najważniejszego i najciekawszego problemu, jakim jest ustalenie głównych szlaków podróży komunikacyjnych w Tczewie. Ankietowani mieli za zadanie wskazać trzy pary dzielnic, pomiędzy którymi najczęściej się poruszają lub chcieliby poruszać się rowerem. Pozwoliło to zbudować więźbę podróży ze wskazaniem najsilniejszych potrzeb powiązania dzielnic ciągami dróg rowerowych.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tczew
Rowerowy Tczew
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....