TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Sześciu chętnych na Mevo. Trwa dialog
GDANSK.PL InfoBike.pl - Opublikowano: 07.02.2020 20:00:17
Sześciu chętnych na Mevo. Trwa dialog ; fot. Dominik Paszliński / www.gdansk.pl

Obecnie w Gdańsku trwają rozmowy z sześcioma potencjalnymi operatorami systemu Mevo.

Aktualny stan

System roweru Mevo został zawieszony 28 października 2019 roku, po wypowiedzeniu umowy z niesolidnym operatorem NB Tricity. W drugiej połowie grudnia zakończył się dialog techniczny, podczas którego zespół ds. Mevo (w jego skład wchodzą oficerowie rowerowi i specjaliści ds. zamówień publicznych) rozmawiał z potencjalnymi operatorami o przyszłości systemu. Zebrane informacje i analizy będą podstawą do założeń działania systemu roweru metropolitalnego w kolejnych latach.

-"Wznowienie Mevo to projekt wymagający pod względem zarówno technicznym, jak i organizacyjnym, dlatego na spotkania, z dwunastu zgłoszonych firm, zaprosiliśmy sześć z doświadczeniem w bikesharingu: Freebike, Geovelo, Nextbike Polska, Comdrev, Orange + Roovee oraz Clear Channel + Moventia - zaznacza Alicja Mongird, rzeczniczka OM GGS. - Rozmawialiśmy o rozwiązaniach technicznych, prawnych, organizacyjnych, ekonomicznych i logistycznych, by zebrać informacje na temat najnowszych rozwiązań dostępnych na rynku, które mogą być wykorzystane przy wznowieniu Mevo. Z rozmów jasno wynika, iż uruchomienie w pierwszym etapie systemu posiadanej floty rowerów elektrycznych jest możliwe i powinno być priorytetem. Wykonawcy dostrzegają też kwestię rozproszenia ładowania baterii i serwisu, zgodnie twierdząc, że takich punktów powinno być co najmniej kilka. Rozwiązania oferowane na rynku zapewniają pełen przekrój usług, zarówno jeśli chodzi o typ roweru (elektryczny, mieszany, tradycyjny), jak i sposób ładowania (stacje dokujące, bateriomaty, wymiana ręczna, wynajem baterii za kaucją) - dodaje.

Bez kontynuacji

Co ciekawe, żadna z zainteresowanych firm nie ma doświadczenia w zarządzaniu tak dużymi systemami rowerów elektrycznych. Firmy te nie są też zainteresowane operowaniem tylko dotychczasową flotą. Większość zakłada, że będzie się ona składać w nowym systemie zarówno z "elektryków", jak i rowerów tradycyjnych, napędzanych wyłącznie siłą ludzkich mięśni.

Obecnie trwają rozmowy z sześcioma potencjalnymi operatorami systemu Mevo

Wszyscy potencjalni operatorzy podkreślali, że dotychczasowa cena za miesięczny abonament, czyli 10 zł, jest za niska, by system "spinał się" finansowo. Wstępna propozycja zakłada, że będzie to 25 złotych miesięcznie. Ostateczna decyzja w tej kwestii podjęta zostanie po rozmowach z wybranym operatorem, a także przeprowadzonych konsultacjach społecznych.

Przedstawiciele OM GGS podkreślali także, że zakładają wprowadzenie zniżek, jak i bonusów, zarówno dla użytkowników, jak i operatora.

- Zakładamy premiowanie wykonawcy za dużą liczbę wypożyczeń. Oczywistym jest, że im jest ich więcej tym częściej mogą się psuć. Jeżeli do tego systemu dopłacają samorządy, to operatorowi wcale nie musi zależeć na dużej liczbie wypożyczeń, a my chcemy właśnie by było ich jak najwięcej, by zależało na tym także operatorowi - tłumaczyła Paulina Cyniak, kierownik projektu "System roweru metropolitalnego".

Rowerowy timing

Przedstawiciele OM GGS podkreślali, że ponowne uruchomienie roweru metropolitalnego jest uzależnione od długości procedury prowadzonego tzw. dialogu konkurencyjnego. Wstępnie założono, że nastąpi to jesienią 2020 roku. Trudno jednak określić, w którym dokładnie miesiącu.

Co istotne, ponowne uruchomienie roweru metropolitalnego podzielone będzie na dwa etapy, które roboczo nazwano: Mevo 1 i Mevo 2. W etapie Mevo 1 udostępnione zostaną użytkownikom rowery elektryczne, z których korzystali w ubiegłym roku. Szacuje się, że potrzeba około dwóch miesięcy, od momentu podpisania umowy z nowym operatorem, na ich przygotowanie do ponownej jazdy. Mevo 2 uruchomione zostanie co najmniej 6-7 miesięcy po podpisaniu umowy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
rower miejski
Gdańsk

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....