TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Szczecin: wyniki ankiet dotyczących Bike_S
SZCZECIN.EU - Opublikowano: 20.11.2015 19:33:38
Fot. szczecin.eu

Zuzanna Kłos-Adamkiewicz z Katedry Systemów i Polityki Transportowej Wydziału Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego przeprowadziła ankiety dotyczące szczecińskiego roweru miejskiego Bike_S. Z badań dowiadujemy się, że, zdaniem ankietowanych, do najważniejszych zalet Bike_S można zaliczyć m.in. szybkość przemieszczania się, prowadzenie zdrowego trybu życia i oszczędność czasu.


Na stronie internetowej Szczecina czytamy:

Badanie odbyło się w październiku 2015 roku. Osoby zarejestrowane na stronie www.bikes-srm.pl otrzymały mailem link do ankiety. O udział w badaniu poprosiliśmy także naszych fanów na Facebooku.  Zareagowało 1869 osób. Taka liczba respondentów w wysokim stopniu spełnia wymogi dotyczące doboru próby i charakterystyki badanej populacji.


Kwestionariusz ankiety składał się z czterech części:

?     część I, pt. ?Pytania ogólne? (5 pytań), na które odpowiadał każdy respondent;
?     część II, pt. ?Wykorzystanie roweru? (13 pytań), na które odpowiedziało 1842 respondentów;
?     część III, pt. ?Bike_S? (11 pytań), na które odpowiedziało 1272 respondentów;
?     część IV, ?Metryczka? (7 pytań), którą uzupełniał każdy respondent.


Na podstawie odpowiedzi otrzymaliśmy profil typowego użytkownika Bike_S: mężczyzna (65,92 proc. wskazań), wiek  26-39 lat (52,81 proc.),  wykształcenie wyższe (73,46 proc.), miejsce zamieszkania: Szczecin (79,45 proc.).

Wśród  szczecinian największa liczba amatorów Bike_S jest zameldowana w Śródmieściu (45,18 proc.). Z osiedli spoza centrum wyróżniają się: Niebuszewo (9,2 proc.), Pogodno (6,8 proc.), Gumieńce (4,97 proc.), Pomorzany (4,82 proc.) i Warszewo (4,82 proc.). Na Prawobrzeżu (12,02 proc. wskazań ogółem) ? dość nieoczekiwanie ? przeważają użytkownicy z osiedla Bukowe-Klęskowo (2,82 proc.).

Analizując odpowiedzi na poszczególne pytania należy pamiętać, że nie jest to grupa reprezentatywna dla ogółu szczecinian i że mamy do czynienia przede wszystkim z sympatykami roweru jako sposobu poruszania się w mieście.

Dlatego nie powinno dziwić to, że codzienne korzystanie z roweru deklaruje aż 12,68% naszych respondentów a blisko połowa (45,91%) zdecydowanie popiera poprawę infrastruktury rowerowej kosztem udogodnień dla samochodów. Warto dodać, że za rozwojem infrastruktury rowerowej byli także ci (34,8 proc.) którzy większość miejskich podróży odbywają samochodem prywatnym.

Zdecydowana większość (90,64 proc.), nawet tych nie korzystających z Bike_S, wskazało, że w ich ocenie system Bike_S jest potrzebny Szczecinowi. Zdaniem blisko połowy uczestników badania (46,47 proc.) Szczecin nie jest bezpiecznym miastem dla rowerzystów. W pytaniach otwartych (patrz załącznik)  ankietowani mogli wypowiedzieć się, dlaczego uważają Szczecin za bezpieczne albo niebezpieczne miasto dla rowerzystów.

Kolejna ciekawa informacja: wśród powodów niekorzystania z rowerów w dojazdach do pracy respondenci wymieniali przede wszystkim zbyt dużą odległość (35,71 proc.), niewygodę (19 proc. ?po jeździe rowerem czuję się niekomfortowo?), a dopiero na trzecim miejscu brak dróg rowerowych (18 proc.). Z drugiej jednak strony na pytanie, czy  sieć dróg rowerowych w Szczecinie jest wystarczająca otrzymaliśmy w sumie 83,71% odpowiedzi negatywnych, z czego 44,08 dotyczyło odpowiedzi ?raczej nie?, a 39,63% ?zdecydowanie nie?.

Respondenci zostali poproszeni o wskazanie trzech powodów korzystania z roweru w podróżach po mieście, mimo posiadania samochodu. Do najważniejszych zaliczono zdrowy tryb życia (39,63%), możliwość szybszego przemieszczania się z punktu A do punktu B (38,22%) oraz oszczędność czasu (34,26%).

Ankieta została przygotowana i opracowana w ramach porozumienia o współpracy w zakresie wdrażania i funkcjonowania szczecińskiego roweru miejskiego, które przedstawiciele NiOL i Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług US podpisali we wrześniu 2014 roku.

Zobacz wyniki badań >> docx 820 KB



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Szczecin
badania
ankiety
Bike_S
rower miejski
Uniwersytet Szczeciński
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....