TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

System Roweru Metropolitalnego Gdańsk ? Gdynia ? Sopot
INFOBIKE, MOBILNAGDYNIA.PL - Opublikowano: 07.11.2016 21:24:00
Zdj. mobilnagdynia.pl

3,5 tyś. rowerów, wraz z zapleczem technicznym i teleinformatycznym, ma tworzyć System Roweru Metropolitalnego Obszaru Metropolitalnego Gdańsk ? Gdynia ? Sopot.

System jest krokiem w kierunku rozwoju komunikacji publicznej oraz spopularyzowaniu roweru jako jednego z podstawowych środków transportu miejskiego. Wdrożenie Systemu Roweru Metropolitalnego ściśle wiąże się z potrzebą rozwoju nowoczesnych węzłów przesiadkowych w obszarach stacji kolejowych oraz istniejących już węzłów. Rower Metropolitalny zwiększy dostępność do tych węzłów, stworzy szybką, tanią i komfortową alternatywę dla komunikacji samochodowej.

3,5 tyś. rowerów miejskich

Projekt zakłada budowę systemu opartego o flotę 3,5 tys. rowerów miejskich wraz z zapleczem technicznym i teleinformatycznym. Komunikacja rowerowa tym sposobem stanie się bardzo łatwo dostępna dla mieszkańców kilkunastu miast i miejscowości Obszaru Metropolitalnego.

System będzie składał się z rowerów oferowanych na krótkookresowy wynajem w dwóch modelach:
- Obszarowym ? dającym możliwość wypożyczenia roweru w jednej z wielu miejskich lokalizacji oraz zwrotu w innej (dowolnej, oznacza to że będzie można zaparkować rower praktycznie w dowolnym publicznie dostępnym miejscu). Ten model będzie wykorzystywany w dużych miastach, śródmieściach.
- Punktowo ? obszarowym ? polegającym na wypożyczaniu zautomatyzowanym z koniecznością zwrotu roweru do oznaczonego miejsca postoju rowerów (będą to odpowiednio oznakowane stojaki rowerowe). Model ten dedykowany jest obszarom gmin wiejskich oraz mniej zaludnionym dzielnicom większych miast.

Flota rowerów będzie wyposażona w szereg urządzeń takich jak moduł GPS, elektrozamek, alarm, łączność GPRS oraz system umożliwiający rezerwację roweru zdalnie przy pomocy aplikacji na smartfona.

Wiele gmin chętnych do udziału w projekcie

Chęć przystąpienia do projektu roweru metropolitalnego zadeklarowały następujące gminy: Gmina Miasta Gdańska, Gmina Miasta Gdyni, Gmina Miasta Sopotu, Gmina Żukowo, Gmina Miasta Redy, Gmina Miejska Pruszcz Gdański, Gmina Pruszcz Gdański, Gmina Miasta Tczewa, Gmina Miasta Wejherowa, Gmina Sierakowice, Gmina Miasta Rumi, Gmina Somonino, Gmina Stężyca, Gmina Kartuzy, Gmina Miasta Puck oraz Gmina Władysławowo.

Pięć etapów realizacji projektu

Projekt został podzielony na etapy, w tej chwili kończy się realizacja etapu drugiego.

Etap I obejmował prace nad studium koncepcyjnym, zakończyły się one w marcu 2016 r. Całe Studium Koncepcyjne SRM można pobrać pod poniższym linkiem: Studium koncepcyjne SRM

Etap II (aktualnie realizowany) to partnerstwo. Na etap ten składa się wyliczenie potencjalnych kosztów funkcjonowania systemu, dzielenie się tymi informacjami z gminami chętnymi dołączyć się do projektu. Aktualnie udział zadeklarowało 16 gmin. Kolejnym krokiem będzie wspólna decyzja odnośnie wyboru modelu biznesowego projektu oraz podjęcie decyzji determinujących zamówienie dokumentacji.

Etap III (do lipca 2017 r.) to projektowanie i konsultacje. Konsultacje społeczne będą obejmowały m.in. rozmieszczenie poszczególnych miejsc postoju rowerów.

Etap IV (I kwartał 2017 r.) to zakup ? zamówienie systemu oraz prace polegające na przygotowaniu zaplecza i kard

Etap V (wiosna 2018 r.) to wdrożenie i nadzór działania systemu.

Projekt finansowany będzie m.in. ze środków unijnych, środków Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego oraz Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Wdrażać go będzie stowarzyszenie Obszar Metropolitalny Gdańsk ? Gdynia ? Sopot. Wstępne analizy wykazują, że środki RPO będą mogły być wykorzystane wyłącznie na niektóre koszty związane z projektem takie jak zakup rowerów, miejsc postoju, przygotowanie zaplecza technicznego. Pokrycie kosztów bieżących oraz związanych z utrzymaniem systemu pozostaje po stronie samorządów biorących udział w projekcie.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Gdańsk
Gdynia
Sopot
System Roweru Metropolitalnego
rower miejski
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....