Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Świętokrzyskie – nowy pociąg elektryczny dostosowany dla rowerzystów

infobike
13.12.2018 14:28
0 Komentarzy

Tabor świętokrzyskiego oddziału Przewozów Regionalnych wzbogacił się oczteroczłonowy pociąg z napędem elektrycznym. Pociąg jest dostosowany doprzewozu rowerów.

Koszt zakupu dwóch pojazdów –pierwszy dostarczono w październiku – został w całości sfinansowany z funduszyunijnych i Funduszu Kolejowego.

Zarząd województwaświętokrzyskiego w marcu tego roku podpisał z firmą Newag z Nowego Sącza umowęna dostawę dwóch fabrycznie nowych czteroczłonowych pojazdów elektrycznych.Koszt zakupu pociągów (ponad 44 mln zł) został w całości sfinansowany z FunduszuKolejowego i funduszy unijnych w ramach Regionalnego Programu OperacyjnegoWojewództwa Świętokrzyskiego. Pierwszy z pociągów świętokrzyski oddziałPrzewozów Regionalnych otrzymał w październiku, obecnie kursuje on m.in. nalinii kolejowej nr 25 na trasie Skarżysko-Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyskioraz na linii kolejowej nr 8 w relacji Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kraków.

„Impuls 1” toczteroczłonowy pociąg elektryczny, którym jednorazowo może podróżować około 400osób, w tym 200 to miejsca siedzące. „Pojazd wyposażony jest w szeregrozwiązań ułatwiających podróżowanie, m.in. windy dla niepełnosprawnych,gniazdka elektryczne przy każdym fotelu, dostęp do internetu, klimatyzację,automaty biletowe, miejsca do przewozu rowerów i dużych bagaży oraz systeminformacji pasażerskiej” – powiedział w czwartek podczas konferencjiprasowej na kieleckim dworcu PKP marszałek województwa świętokrzyskiego AndrzejBętkowski.

Nowością są pętle indukcyjne,które umożliwiają osobie niedosłyszącej odbiór czystego i wyraźnego dźwiękupoprzez cewkę telefoniczną. Pojazd wyposażony jest także w defibrylatory,dzięki którym możliwe będzie przywrócenie poprawnego rytmu serca u pasażera znagłym zatrzymaniem krążenia.

Województwo świętokrzyskie jestaktualnie właścicielem 15 nowoczesnych kolejowych pojazdów z napędemelektrycznym (EZT), w tym dwóch jednoczłonowych, czterech dwuczłonowych,siedmiu trzyczłonowych i dwóch czteroczłonowych.

Oprócz tych 15 pociągów, Przewozy Regionalne mają jeszcze czterypojazdy, a kolejne cztery czekają jeszcze na modernizację. Na terenie regionuświętokrzyskiego oferujemy podróżnym bardzo dobrą jakość usług przewozowych.Liczymy, że coraz więcej osób będzie dojeżdżało do pracy czy do domu naszyminowoczesnymi składami” – mówił prezes Przewozów Regionalnych KrzysztofZgorzelski.

Nowy pociąg będzie obsługiwałlinie, które cieszą się największym zainteresowaniem m.in. połączenia z Kielc,Skarżyska-Kamiennej, Ostrowca i Starachowic do Krakowa oraz na trasie Kielce –Częstochowa.

Podczas konferencji prasowejBętkowski odniósł się też do obowiązującego od niedzieli nowego rozkładu jazdypociągów, w którym z ośmiu dotychczasowych połączeń na linii Kielce – Warszawapozostały tylko cztery. Spółka PKP Intercity ograniczenia tłumaczy pracamiinwestycyjnymi prowadzonymi na linii kolejowej nr 8, na odcinku CzachówekPołudniowy – Radom.

Marszałek woj. świętokrzyskiegopoinformował, że wystosował w tej sprawie pismo do Ministerstwa Infrastruktury.Apeluje w nim o przywrócenie zlikwidowanych kursów, które jego zdaniem powinnysię znaleźć w nowym rozkładzie jazdy, który będzie obowiązywał od marca 2019roku.

Rozumiem, że prowadzone prace wymagają pewnych ograniczeń w ruchu, aletak drastyczne ograniczenie rozkładu jazdy jest moim zdaniem niezrozumiałe.Liczę, że przynajmniej niektóre z tych połączeń znajdą się w nowym rozkładziejazdy” – zaznaczył Bętkowski.

W piśmie do ministerstwa marszałekwoj. świętokrzyskiego apeluje o przywrócenie porannego pociągu, wyjeżdżającegoz Kielc o godz. 4.58 oraz składu wyjeżdzającego ze stolicy o godz. 20.35.

Będziemy też rozmawiać z Kolejami Mazowieckimi i Małopolskimi. Chcemyznaleźć takie rozwiązanie, które umożliwi mieszkańcom naszego regionu jaknajlepszą komunikację z takimi ośrodkami jak Warszawa i Kraków” –zapowiedział marszałek.

Przewozy Regionalne to największyw Polsce kolejowy przewoźnik pasażerski, którego udział w rynku przewozówkolejowych sięga 28 proc. Każdego dnia na tory wyjeżdża średnio 1800 pociągówspółki, którymi codziennie podróżuje ok. 220 tys. pasażerów. (PAP)

Komentarze