Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Strefa Tempo 30 w centrum Poznania

infobike
23.08.2016 16:53
0 Komentarzy

W centrum Poznania trwają praceprzy tworzeniu strefy Tempo 30. Ul. Św. Marcina zostanie zwężonado jednego pasa ruchu, a miejsca postojowe zostaną przeniesione zchodników na jezdnię. Dodatkowo wykonane zostaną udogodnienia dlarowerzystów – m.in. pasy rowerowe, kontrapasy i kontraruch rowerowy.

Jak informuje oficjalna stronainternetowa Poznania ekipy pracujące przy tworzeniu strefy Tempo 30w centrum Poznania rozpoczęły prace przygotowawcze do budowy nowegoprzejścia dla pieszych przez ul. Św. Marcin, na wysokości ulicGarncarskiej i Kantaka. Jego budowa ruszy we  środę 24sierpnia.

– Właśnie w środę, na północnejjezdni ul. Św. Marcin (od strony Alfy), drogowcy zajmą sięoznakowaniem nowych miejsc parkingowych i wytyczaniem ścieżkirowerowej – mówi kierujący robotami Waldemar Jeneralczyk z firmyDuctus.

Władze miasta przypominają, że odśrody na ul. Św. Marcin – na odcinku od ul. Ratajczaka do ul.Kościuszki – przestaną obowiązywać dotychczasowe zasady postoju.Od kilku dni przypominają o tym znaki  B-36 (zakazzatrzymywania się) i informacja, że od 24 sierpnia pozostawione wstrefie zakazu pojazdy będą odholowane na koszt właścicieli. 

W piątek, 26 sierpnia, znaki zakazuzatrzymywania się pojawią się na ul. Ratajczaka, na odcinku od ul.Św. Marcin do ul. Powstańców Wielkopolskich. W tym miejscu znakten będzie obowiązywał od 1 września. Po wytyczeniu drogirowerowej drogowcy wyznaczą nowe miejsca parkingowe w tym rejonie. 

We wtorek kontynuowane będą prace naAl. Marcinkowskiego oraz na ul. Ratajczaka, od ul. 27 Grudnia do ul.Św. Marcin, gdzie będą wprowadzane nowe oznakowania poziome ipionowe.

Po co wprowadzać strefy Tempo 30

Jak informuje Biuro KoordynacyjneEuropejskiej Inicjatywy Obywatelskiej ?30 km/godz ? uliceprzyjazne życiu!? ograniczenie prędkości do 30 km/h ratujeżycie; gdziekolwiek powstają strefy tempo 30, maleje znacznieliczba i dotkliwość wypadków drogowych.

Uspokojenie ruchu na obszarachzabudowanych zwiększa płynność ruchu, zmniejszają się korki,a ludzie chętniej wybierają aktywną mobilność: jazdę narowerze, podróże piesze czy korzystanie z komunikacjipublicznej. To powoduje, że ruch na drogach spada, Unia Europejskazyskuje więcej niezależności od paliw kopalnych, a zewnętrznekoszty transportu w postaci zanieczyszczenia środowiska, kosztówwypadków i zajęcia przestrzeni maleją.

Wprowadzenie prędkości maksymalnej wwysokości 30 km/h na obszarach zabudowanych sprzyja poprawie jakościpowietrza: ponieważ zmniejsza się emisja spalin, mieszkańcy imieszkanki są zdrowsi, a opieka zdrowotna kosztuje mniej.Dzięki obniżeniu prędkości 30 km/h emitujemy także mniejdwutlenku węgla i nie pogłębiamy efektu cieplarnianego, a hałasuliczny maleje o 40% (3 dBA), co jest wyraźnie odczuwalne.

Komentarze