TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Śląskie przyjęło założenia polityki rowerowej
PAP/INFOBIKE.PL - Opublikowano: 07.06.2019 15:57:03
Śląskie przyjęło założenia polityki rowerowej

Zarząd województwa śląskiego przyjął założenia polityki rowerowej, które dotyczą m.in. infrastruktury rowerowej i koncepcji sieci regionalnych tras rowerowych.

Forum przestrzeni

Jak wynika z informacji na podstronie internetowej "Forum przestrzeni", głównego serwisu internetowego urzędu marszałkowskiego woj. śląskiego, założenia regionalnej politykirowerowej przyjął w ostatnich dniach zarząd województwa.

W dokumencie określono m.in. postulowane "korytarze ruchurowerowego", czyli pasy terenu, w obrębie których wytyczone i budowane mają być regionalne trasyrowerowe. Opracowanie określa też standardy techniczne oraz sposób znakowania regionalnych trasrowerowych.

W oparciu o audyty i ekspertyzy

Założenia regionalnej politykirowerowej woj. śląskiego powstały m.in. na bazie wcześniej sporządzonych audytów i ekspertyz. Oprócz włączenia istniejących rozwiązań, jak Wiślana TrasaRowerowa, uwzględniają koncepcje wypracowane w poprzednich latach. W tym kontekście w dokumencie wymieniono np.rowerowy Szlak Orlich Gniazd - równoległy do znanego pieszego szlaku z Częstochowy do Krakowa, wzdłuż warowni i innych atrakcji Jury Krakowsko-Częstochowskiej.

Opisano też koncepcję Velo Silesia - tworzenia trasrowerowych o wysokim standardzie, na bazie nieczynnych szlaków kolejowych. Założenia mieszczą również Szlak Wielkich Jezior - pomysł połączenia trasąrowerową jezior: Żywieckiego, Goczałkowickiego, Paprocańskiego oraz Doliny Trzech Stawów w Katowicach.

Ponadto, wzięto pod uwagę wyniki ekspertyzy zleconej przez zarząd województwa i wykonanej w latach 2017–2018 ws. możliwości stworzenia spójnej sieci regionalnych trasrowerowych. W efekcie w dokumencie określono główne korytarze ruchurowerowego, w których powstawać mają przyszłe regionalne trasyrowerowe. Na zamykającym opracowanie schemacie uwzględniono także korytarze tras ponadregionalnych.

Kryteria budowy tras rowerowych

Wśród kryteriów projektowania i budowy regionalnych trasrowerowych zaznaczono m.in., że powinny one umożliwiać podróżowanie narowerze turystycznym (z oponami o szerokości 28 mm), z prędkością 20 km/h, z bagażem o ciężarze 20 kg, a także dawać możliwość pokonania trasy na tandemie,rowerem z przyczepą, czyrowerem specjalnym (np. dla osób niepełnosprawnych).

Szerokość takich tras powinna pozwalać na wygodne i bezpieczne poruszanie sięrowerzystów jadących w obu kierunkach. Zalecana szerokość trasyrowerowej to 4 m, a minimalna 2 m (dla ruchu w obu kierunkach) i 1,5 m (w jednym kierunku).

Trasy takie powinny mieć nawierzchnie bitumiczne (asfaltową) lub wykonane z innego materiału o parametrach odpowiadających równej nawierzchni asfaltowej - z wyjątkiem np. rezerwatów, gdzie dopuszczalny jest szuter. Muszą być przejezdne na całej długości w każdych warunkach pogodowych, nie może na nich tworzyć się ani zalegać błoto. W ich przebiegu niedopuszczalne są odcinki piaszczyste, przeszkody wymagające zejścia zroweru lub jego przenoszenia oraz odcinki z uciążliwym hałasem, odorem, kurzem i spalinami, objazdami, długimi lub stromymi podjazdami czy monotonne.

Rowerowe standardy

Równocześnie zarząd woj. śląskiego przyjął "Standardy i wytyczne kształtowania infrastrukturyrowerowej" - czyli dokument opracowany już w ub. roku na zlecenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, powstały w wyniku współpracy z przedstawicielami lokalnych samorządów i organizacji pozarządowych, a także Śląskiego OficeraRowerowego.

"Standardy będą stosowanie przez Urząd Marszałkowski Woj. Śląskiego i jego jednostki organizacyjne, w szczególności przez Zarząd Dróg Wojewódzkich i rekomendowane będą wszystkim jednostkom samorządu terytorialnego woj. śląskiego" - zapewniono w informacji województwa na stronie forumprzestrzeni.slaskie.pl.

"Założenia regionalnej politykirowerowej woj. śląskiego wraz z koncepcją sieci regionalnych trasrowerowych (w ujęciu korytarzowym) oraz standardy i wytyczne kształtowania infrastrukturyrowerowej przyczynią się do stworzenia spójnego systemu regionalnych trasrowerowych o wysokich walorach komunikacyjnych, rekreacyjnych, turystycznych i wysokim standardzie technicznym, który jednocześnie jako element zagospodarowania przestrzennego, będzie miał także wpływ na jakość przestrzeni i krajobrazu" - zadeklarował urząd marszałkowski.(PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Śląskie
polityka rowerowa
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....