TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Śląskie. Metropolia zamówi koncepcję Roweru Metropolitalnego
PAP/INFOBIKE.PL - Opublikowano: 17.09.2019 18:01:44
Śląskie. Metropolia zamówi koncepcję Roweru Metropolitalnego

W ciągu dwóch tygodni Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia, skupiająca 41 samorządów centralnej części woj. śląskiego, chce zamówić koncepcję wdrożenia Roweru Metropolitalnego. Według obecnych zapowiedzi system ten powinien zacząć działać w 2021 roku.

10 tys. rowerów elektrycznych

Zgodnie z informacjami z końca sierpnia br. GZM chciałaby, aby jej system rowerów miejskich opierał się o rowery ze wspomaganiem elektrycznym. Przedstawiciele Metropolii sygnalizowali, że może on liczyć docelowo nawet ok. 10 tys. takich rowerów, a na jego pilotażowe wdrożenie chcą przeznaczyć ok. 20 mln zł.

Jak poinformował podczas wtorkowej sesji zgromadzenia GZM w Tychach przewodniczący zarządu Metropolii Kazimierz Karolczak, w przetargu na wyłonienie autora koncepcji systemu – opóźnionym wobec odwołań oferentów – podpisanie umowy powinno być możliwe w ciągu dwóch tygodni.

Przetarg na koncepcję Roweru Metropolitalnego

"W przetargu na koncepcję Roweru Metropolitalnego jesteśmy po rozprawie w Krajowej Izbie Odwoławczej. Od początku roku pracujemy, aby móc wdrożyć jak najszybciej Rower Metropolitalny, który byłby rozwiązaniem dla wszystkich miast i gmin Metropolii" - mówił Karolczak sprawozdając ostatnie prace zarządu GZM.

"Pierwszym etapem miało być wybranie usługodawcy, który wypracuje koncepcje, biznesplan, wszystkie modele ekonomiczne, aby wybrać jak najlepszy wariant wdrożenia tego roweru. Niestety to postępowanie zostało zaskarżone przez uczestników" - przypomniał przewodniczący zarządu GZM.

"Po kilkumiesięcznej zwłoce KIO potwierdziła nasze rozstrzygnięcie i obecnie jesteśmy na etapie weryfikacji. Jeżeli będzie ona pozytywna, w ciągu dwóch tygodni podpiszemy umowę. To niestety oznacza, że nie widzimy szans na spełnienie optymistycznego założenia, że będziemy mogli realizować ten projekt w przyszłym roku" - zastrzegł.

"Tak więc Rower Metropolitalny będzie mógł być realizowany w 2021 r. W przyszłym roku na pewno podtrzymamy porozumienie o wymianie rowerów między gminami, ale szukamy jeszcze rozwiązania, które mogłoby poszerzyć ofertę rowerów miejskich realizowanych obecnie przez gminy, także przy utrzymaniu możliwości wymiany rowerów między nimi" - dodał Karolczak.

Nextbike na terenie GZM

Obecnie na terenie GZM systemy rowerów miejskich funkcjonują w kilku miastach: Katowicach, Chorzowie, Sosnowcu, Gliwicach, a także w Tychach, Siemianowicach Śląskich i Zabrzu. Wszystkie obsługuje Nextbike Polska. Od wiosny ub. roku, staraniem GZM, systemy te są interoperacyjne, co oznacza możliwość wypożyczenia roweru w jednym mieście i zwrotu w innym.

Przygotowując się do wdrożenia Roweru Metropolitalnego, obejmującego wszystkie 41 miast i gmin członkowskich, GZM zamówiła 230rowerów ze wspomaganiem elektrycznym, które trafią do urzędników samorządów i służb mundurowych. Ideą jest upowszechnianie przekonania, że rowerto dobry środek transportu – również przy wykonywaniu obowiązków służbowych.

Odbierając pierwszą partię tych jednośladów z końcem sierpnia br. przedstawiciele GZM wskazywali, że są one elementem programu "Metropolia przyjazna rowerom", w ramach którego uruchomiony ma zostać również system wypożyczania elektrycznych rowerów miejskich. W tym kontekście zakup 230rowerów elektrycznych jest traktowany jako poprzedzający to test.

Dwukrotnie większy system

Jak zapowiedzieli z końcem sierpnia przedstawiciele Metropolii, ich system będzie co najmniej dwukrotnie większy, od obecnie największej tego typu wypożyczalni rowerów elektrycznych w Polsce, czyli Roweru Metropolitalnego Mevo utworzonego przez Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot.Rower Metropolitalny GZM może liczyć nawet ok. 10 tys. e-bików. Według wcześniejszych informacji na jego pilotażowe wdrożenie ma trafić ok. 20 mln zł.

Ponadto we wtorek GZM zgromadzenie zgodziło się na zmianę w tegorocznym budżecie, umożliwiającą ogłoszenie – jeszcze w tym roku - przetargu na opracowanie koncepcji velostrady, czyli autostrady dlarowerów, łączącej miasta wschodniej części GZM: od Dąbrowy Górniczej do Katowic. Koncepcja ma rozwijać opracowane w ub. roku studium tras rowerowych w GZM.(PAP)





Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Śląskie
rower miejski
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....