TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Siedem ważnych rowerowych kilometrów w Warszawie
InfoBike.pl - Opublikowano: 21.05.2018 11:53:44
Siedem ważnych rowerowych kilometrów w Warszawie

ZDM Warszawa zakończył prace związane z II etapem budowy trasy rowerowej wzdłuż ul. Żwirki i Wigury. Mimo dużych ograniczeń związanych z prowadzeniem prac przy pomniku przyrody, udało się wykonać infrastrukturę rowerową i pieszą oraz przebudować sygnalizacje świetlne wzdłuż całej ulicy.

-"Przed przebudową ul. Żwirki i Wigury była skrajnie nieprzyjazna pieszym i rowerzystom. Na długich odcinkach chodników nie było w ogóle, pozostałe były zbudowane z kilkudziesięcioletnich płyt, krzywych i połamanych. Rowerzyści, chcąc uniknąć korków i ogromnego ruchu na jezdni, poruszali się po trawnikach. Dlatego kilka lat temu podjęliśmy decyzję o budowie infrastruktury dla pieszych i rowerów wzdłuż całej ulicy - informuje ZDM Warszawa na swojej stronie.

Inwestycja okazała się być jedną z najtrudniejszych w Warszawie, ze względu na zabytkową aleję lip ciągnącą się w kilku szpalerów wzdłuż całej ulicy. Łącznie pod ścisłą ochroną rośnie tu ponad 1000 lip. Zgodnie z prawem, prowadzenie jakichkolwiek robót budowlanych w takim miejscu wymaga udzielenia odstępstwa przez Radę Warszawy. Stąd też przy projektowaniu trasy każdy jej szczegół był uzgadniany z Biurem Ochrony Środowiska, które nałożyło na nas szereg obostrzeń i ograniczeń w celu ochrony korzeni i koron drzew.

7 kilometrów dla pieszych i rowerów

-"Mimo ostrych wymogów udało się zrealizować inwestycję, która poprawiła warunki ruchu pieszych i rowerów. W ubiegłym roku powstał pierwszy etap inwestycji, teraz zakończyła się realizacja drugiego. W ramach inwestycji przebudowany został wiadukt nad torami kolejowymi. Dzięki zwężeniu pasów ruchu (ich liczba nie zmieniła się) zamiast wąskiego chodnika pojawiły się tam dwa szerokie asfaltowe ciągi pieszo-rowerowe - podkreśla ZDM Warszawa.

Łącznie do dyspozycji rowerzystów jest blisko 7 kilometrów nowej infrastruktury. Trasa połączyła ze sobą istniejące ciągi na ul. Banacha, na Polu Mokotowskim, na ul. Racławickiej oraz w ciągu ul. 17 Stycznia-Cybernetyki. Wygodny dojazd do Śródmieścia zyskali rowerzyści z Mokotowa, Ochoty i Włoch. Zmiany zauważą z pewnością również piesi. Do tej pory na całej długości ulicy Żwirki i Wigury istniejące kilkudziesięcioletnie chodniki były w bardzo złym stanie, a na niektórych odcinkach infrastruktury dla pieszych nie było wręcz wcale.

Pracami nie został jeszcze objęty odcinek w rejonie jednostki wojskowej, czyli od ulicy 1. Sierpnia do ulicy Hynka po stronie zachodniej. Najpierw muszą tam zostać zrealizowane prace związane z instalacjami podziemnymi, co powinno nastąpić w tym roku.

Zielona fala

Jednocześnie zmodernizowane zostały sygnalizacje świetlne na całym ciągu, dzięki czemu powstały przejazdy dla rowerów. W sumie zmiany objęły 9 sygnalizacji (z ul. 17. Stycznia, przy przystanku Leżajska, ul. 1. Sierpnia, ul. Wyględowską, ul. Racławicką, ul. Pruszkowską, ul. księcia Trojdena, ul. Banacha i ul. Wawelską), które zostały skoordynowane aby osiągnąć efekt "zielonej fali". W ramach robót wymieniliśmy wyeksploatowane urządzenia sterujące i sygnalizatory, zaś sygnalizacja na skrzyżowaniu z ul. Hynka została wymieniona w całości na nową.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
droga
ZDM Warszawa

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....