TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

San Francisco. Nowa przestrzeń dla pieszych i rowerzystów
MIASTO2077.PL - Opublikowano: 07.11.2019 18:32:21
San Francisco. Nowa przestrzeń dla pieszych i rowerzystów

W połowie października Agencja Transportu Miejskiego w San Francisco (MTA) podjęła decyzją o zamknięciu dla samochodów najbardziej ruchliwej ulicy miasta Market Street. W wyniku jednomyślnego głosowania po trzykilometrowym odcinku głównego bulwaru miasta będzie można poruszać się pieszo, na rowerze, hulajnodze albo korzystając z transportu publicznego.

Podobna decyzja w Madrycie, Kopenhadze czy Paryżu pewnie przeszłaby bez większego echa (europejskie stolice zaczynają się wręcz ścigać, która z nich zamknie większy kawałek miasta), ale w tym wypadku mówimy o Stanach Zjednoczonych.

Samochód – król miasta

W Ameryce samochody królują przynajmniej od drugiej połowy XX wieku, odkąd zaczęły kształtować rozwój amerykańskich metropolii. Całe kwartały miast mogły być pozbawiane chodników. Najważniejsze były ulice, jak najszersze, tak by mogły obsłużyć jak największe strumienie pojazdów, codziennie przemierzające kilkudziesięciokilometrowe trasy między przedmieściami, a centrum. W efekcie w wielu miejscach wciąż brakuje podstawowej infrastruktury, zapóźnienia są ogromne, a chodzenie pieszo czy jeżdżenie na rowerze w Stanach często nie jest bezpieczne.

Problem z samochodami

Problem zaczął się kiedy Amerykanie wzorem Europejczyków zaczęli doceniać uroki mieszkania w centrum miasta. Samochody przestały być efektywnym sposobem poruszania się po zatłoczonych metropoliach. Szacuje się, że w San Francisco opóźnienia w ruchu tylko w latach 2010-16 wzrosły o 60 procent. To wynik szalonej popularności miasta szczególnie wśród zalewających go pracowników spółek technologicznych (SF jest największym miastem leżącym w pobliżu Doliny Krzemowej) oraz szybko rosnące floty samochodów jeżdżących w barwach Ubera i Lyfta. Stały się one podstawowym (bo tanim i wygodnym) sposobem docierania do pracy, szczególnie wśród millenialsów.

Coraz więcej rowerzystów

Negatywnym skutkiem sukcesu taksówkowych platform było zakorkowanie miasta. W efekcie sami mieszkańcy zaczęli szukać nowych sposobów poruszania się po mieście. W ciągu ostatnich czterech lat liczba osób jeżdżących rowerem po Market Street wzrosła o prawie 70 proc. (według danych Stravy), podczas gdy w tym czasie liczba mieszkańców san Francisco zwiększyła się o 3,6 proc. Stało się to mimo, że Marker Street była jedną z najbardziej niebezpiecznych ulic dla rowerzystów w mieście.

Zmiana za 604 mln dolarów

Warty 604 milionów dolarów projekt przebudowy głównej arterii miasta ma to zmienić. Jego głównym założeniem jest znaczące powiększenie przestrzeni dla pieszych i rowerzystów, ma być to początek jeszcze większych zmian."Chodzi o to, jakim miastem chcemy być. To początek tworzenia większej liczby przestrzeni wolnej od samochodów w San Francisco", napisał na Twitterze Amanda Eaken, dyrektor MTA, który jest gorącym orędownikiem projektu.

Jest szansa, że kalifornijskie miasto przetrze szlak, którym podążą również inne miasta w USA. Tym bardziej, ze jak twierdzi Warren Logan, dyrektor ds. polityki mobilności w biurze burmistrza Oakland, miasta leżącego po sąsiedzku do San Francisco na przeciwległym brzegu zatoki, wszystkie te zmiany w nie są niczym nowym, a amerykańskie miasta po prostu wracają w ten sposób do normalności.

Źródło

Tekst udostępniony w oparciu o licencję Creative Commons.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
San Francisco
rower
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....