TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Rybnik. Z komunikacji publicznej na rower i hulajnogę
PAP, INFOBIKE.PL - Opublikowano: 10.07.2019 23:41:17
Rybnik. Z komunikacji publicznej na rower i hulajnogę

Dzięki wsparciu środków z UE Rybnik wybudował trzy miejsca przesiadkowe, które pomagają przesiąść się z komunikacji publicznej na rower lub hulajnogę.

Trzy miejsca przesiadkowe, służące pozostawieniu roweru czy hulajnogi i dalszej podróży pociągiem lub autobusem, zbudował przy unijnym wsparciu samorząd Rybnika. To jedno z działań miasta wpisujących się w plan zrównoważonej mobilności.

Zapisy planu miasto stara się wdrażać od jego przyjęcia w lutym 2017 r. Chce m.in. w różny sposób przekonywać jak najwięcej osób do korzystania z transportu zbiorowego, chodzenia czy korzystania z rowerów – zamiast samochodów.

Wspólny projekt województwa śląskiego

Pod kątem sfinansowania części ułatwiającej to infrastruktury miasto przygotowało unijny projekt – uzgodniony z pozostałymi samorządami zachodniej części woj. śląskiego. Zgłosiło go do konkursu Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego dotyczącego transportu miejskiego w tzw. subregionie rybnickim. Pieniądze z tego źródła mogą wspierać np. zakupy niskoemisyjnych autobusów czy budowę węzłów przesiadkowych.

Otrzymane w ub. roku dofinansowanie trafiło na siedem różnych przedsięwzięć (w obrębie jednego projektu). Trzy z nich założyły rozbudowę istniejących miejsc przesiadek pod kątem głównie ruchu rowerowego (a także budowy miejsc parkingowych czy miejsc wysiadania z samochodów). Pozostałe dotyczyły dróg poruszania się rowerzystów.

Przesiadka z roweru na pociąg

W środę władze miasta zaprezentowały gotowe już miejsca przesiadkowe w sąsiedztwie dworca komunikacji miejskiej przy ul. Budowlanych oraz dwóch dworców kolejowych – głównego (przy ul. Kościuszki) i przystanku w dzielnicy Paruszowiec. Powstały tam miejsca przeznaczone dla rowerzystów, wyposażone w stojaki, szafki i wiaty rowerowe. Całość jest oświetlona i monitorowana. Posadzono drzewa i krzewy, ustawiono rabaty kwiatowe i ławki.

Cytowany w informacji miasta prezydent Piotr Kuczera zaznaczył, że miejsca te są ważnym elementem systemu zrównoważonej mobilności. "Ich usytuowanie w okolicy trzech dworców, ma pomóc osobom dojeżdżającym do pracy czy szkoły w sprawnej przesiadce pomiędzy różnymi środkami transportu" - wskazał Kuczera.

"Osoby dojeżdżające na przykład pociągiem do pracy do Katowic, mogą dojechać do dworca na rowerze, zostawić go w wiacie z odpowiednimi zabezpieczeniami i po powrocie ponownie przesiąść się na rower" - ocenił prezydent Rybnika.

Walorom użytkowym inwestycji zdaniem władz miasta towarzyszą estetyczne. "Zieleń z elementami małej architektury, jak siedziska, ławki, drewniane podesty, rabaty kwiatowe, ale i miejsca parkingowe typu kiss&ride czy park&ride – wszystko to sprawia, że pojawiła nam się w mieście nowa, atrakcyjna przestrzeń, dedykowana wprawdzie głównie rowerzystom, ale pełniąca również funkcję wypoczynkową dla spacerowiczów czy podróżnych" - uznał Kuczera.

Nie tylko miejsca przesiadkowe

W skład projektu, oprócz miejsc przesiadkowych, weszło również ponad 10 km dróg rowerowych w śródmieściu, droga rowerowa na odcinku ul. Rudzkiej i Wierzbowej (1,4 km), wzdłuż ul. Raciborskiej (4,4 km) czy wzdłuż ul. Żorskiej (2,5 km). Całość uwzględnionych w unijnym projekcie prac miasto oszacowało na 15 mln zł, zapewniając 9,9 mln zł dofinansowania do tej kwoty z RPO Woj. Śląskiego na lata 2014-20.

Uzupełnieniem miejsca przesiadkowego Paruszowiec, które powstało w tym projekcie, jest tunel pieszo-rowerowy. Dzięki niemu piesi i rowerzyści sprawnie przemieszczą się między ulicami Mikołowską i Żużlową, które rozdziela wysoki kolejowy nasyp z peronem. Budowa 34-metrowego tunelu pochłonęła przeszło 5,8 mln zł, z czego 2,5 mln pochodziło z unijnej dotacji.

Tunel i centrum przesiadkowe w Paruszowcu są już gotowe, jednak cały teren pozostaje ogrodzony. Inwestycja czeka na odbiory techniczne. Przybliżony termin zakończenia tych procedur to przełom lipca i sierpnia.

Nie tylko fundusze unijne

140-tysięczny Rybnik stara się realizować plany rozwoju zrównoważonej mobilności nie tylko przy wsparciu funduszy unijnych. Jesienią 2017 r. kosztem niespełna 2,5 mln zł własnych środków oddał rowerzystom i spacerowiczom oświetloną 2,5-km trasę wzdłuż przecinającej miasto rzeki Nacyny - od mostu na ul. Raciborskiej w centrum do ulicy Rudzkiej w dzielnicy Orzepowice. Bulwar powstał dzięki zbudowaniu liczącego ok. 1,4 km nowego asfaltowego odcinka między ulicami Wierzbową i Rudzką oraz przejazdu rowerowego pod mostem na ul. Kotucza.

W połowie ub. roku władze Rybnika i Wodzisławia Śląskiego uruchomiły - we współpracy z marszałkowskimi Kolejami Śląskimi – dotowane przez siebie dodatkowe połączenia kolejowe. Liczba łączących Wodzisław i Rybnik pociągów zwiększyła się z wcześniejszych siedmiu par pociągów (w większości na trasie Katowice - Chałupki/Bohumin), do 23 par pociągów Kolei Śląskich (dodatkowe pojedyncze połączenia obsługują Przewozy Regionalne).

Aby zachęcać mieszkańców do transportu publicznego wewnątrz miasta, m.in. Rybnik wiosną 2017 r. obniżył ceny biletów komunikacji miejskiej, jednocześnie podwyższając opłaty za parkowanie.(PAP)





Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Rybnik
miejsca przesiadkowe
UE
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....