Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rowery miejskie IV generacji jeszcze nie dla Szczecina

infobike
17.01.2020 15:03
0 Komentarzy

SzczecińskiRower Miejski w najbliższym sezonie nie będzie systemem z roweramiIV generacji, tzn. takim, który nie wymaga stacji dokujących.Obecnie koszt wymiany systemu jest za wysoki.

Bike_Sw liczbach

Obecnie Szczeciński Rower Miejski składa się z 700 rowerów IIIgeneracji 86 stacjach. Operatorem wypożyczalni jest firma Nextbike.W 2019 roku sezon rozpoczął się w marcu i zakończył 30listopada. W tym czasie z rowerów skorzystano 410 tysięcy razy,czyli o 80 tysięcy mniej niż w poprzednim sezonie.

Wgzastępcy prezydenta Szczecina, Anny Szotkowskiej, za spadekwypożyczeń nie odpowiada z braku odpowiedniej promocji, a wpływ nazniżkowy trend miało m.in. pojawienie się w Szczecinieelektrycznych hulajnóg i skuterów.

Pomysłna rowery IV generacji

Tematuruchomienia w Szczecinie wypożyczalni z rowerami IV generacjipodniósł w interpelacji radny Przemysław Słowik.

Powinniśmy odejść od przestarzałych technologicznie rozwiązań,które nie tylko zmniejszają atrakcyjność roweru, ale równieżzwiększają koszty utrzymania całego systemu – powiedziałradny.

Dointerpelacji odniosła się Anna Szotkowska, twierdząc, że kosztzakupu tysiąca rowerów IV generacji to około 7 mln złotych.

Czas potrzebny na przeprowadzenie procedury przetargowej tominimum 6 miesięcy. W tej sytuacji zdaniem operatora SRM Bike_Snajlepszym rozwiązaniem byłaby wymiana systemu w czasie kolejnejprzerwy zimowej – powiedziała Szotkowska w GłosieSzczecińskim.


Komentarze