Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rowerowy Maj zainaugurowano w Gdańsku

infobike
05.04.2017 20:12
0 Komentarzy

1 kwietnia zainaugurowano kampanię RowerowyMaj na targach BIKE FESTIWAL. Już 21 samorządów w Polsce, w tym397 szkół podstawowych i przeszkoli, realizuje wymyśloną wGdańsku kampanię.

Liczba uczestników z roku na rok rośnie od 2 tys. w2014 roku do 153 tysięcy potencjalnych uczestników w 2017 roku. Wczwartej edycji kampanii wezmą udział również: Warszawa, Kraków,Wrocław, Lublin, Gdynia, Rybnik, Tychy, Elbląg, Płock, Zamość,Tczew, Sopot, Skawina, Żukowo, Wadowice, Włodawa, Puck, Kalety,Nowy Dwór Gdański oraz Cedry Wielkie. Miasto Warszawa realizujeRowerowy Maj już po raz trzeci, a Cedry Wielkie są pierwszą gminąwiejską, która zaangażowała się w projekt ? informuje UrządMiejski w Gdańsku.

Kampanię podczas gdańskich targów BIKE FESTIWALzainaugurował Zastępca Prezydenta Gdańska Piotr Grzelak, mówiąc,że w Gdańsku zaczynają się inicjatywy inicjatywy małe i duże. -Rowerowy Maj jest taką małą, ale dużą rzeczą. Pomysł naRowerowy Maj jest bardzo prosty w swej istocie, a budzi wielkieemocje.

Monika Evini, gdańska Koordynatorka Kampaniitłumaczy, że w Rowerowym Maju inspirujemy dzieci poprzez wybitnepostaci, które nas wspierają. W ubiegłym roku honorowymambasadorem kampanii był żeglarz olimpijczyk Piotr Myszka. W tymroku pałeczkę przejęła od niego triatlonistka i  blogerkaNatalia Wodyńska-Stosik.
Bardzo mi miło, że mogę być wtym roku ambasadorką tak wspaniałej kampanii. Triatlon jest od parulat obecny w życiu moim i mojego męża, a przez to też naszychdzieci. Mamy pięcioletnią i trzyletnią córkę. Zdrowy, aktywnystyl życia prowadzimy każdego dnia. Bardzo się cieszę, żeprzedszkole, do którego chodzą moje córki, bierze udział wkampanii ? mówi Pani Natalia, która odwożąc na rowerachdzieci do przedszkola, będzie mogła odbyć partie swojegotreningu.

Michał Gaszyński z firmy szprychy.com, którajest partnerem głównym kampanii, przekonywał, że żyjemy w epoceelektroniki, prowadząc coraz bardziej siedzący tryb życia i to odnas zależy, jakie wzorce zachowań przejmą nasze dzieci. 

Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu przyznaje, żebez chwili zastanowienia włączyli się w akcję. Sopot bierze w nimudział już po raz drugi. – Rowerowy Maj to fantastyczny projekt,który zachęca do aktywności. Ja to widzę na przykładzie córek,które w maju muszą pojechać do przedszkola na hulajnogach czyrowerach. Dzisiejsza młodzież cierpi na deficyt aktywnościfizycznej – powiedział.

Miłosz Stec, ZastępcaPrezydenta Tych podkreśla: Zależy nam na wyrabianiu zdrowychnawyków wśród mieszkańców, więc zaczynamy od dzieci.

U nas w mieście pan prezydent jeździ na rowerze, więc jak tylkodowiedział się o akcji, podjął decyzję o przystąpieniu do niej? mówi Jan Fiałkowski, Koordynator Rowerowego Maja w Rybniku,dodając, że rodzice często podwożą dzieci pod samą szkołę,więc dla ich bezpieczeństwa trzeba promować inne formykomunikacji.

Dla wielu miast i gmin Rowerowy Maj to takżenarzędzie kształtowania wizerunku.
Przymierzaliśmy się,by przystąpić do Rowerowego Maja już od jego drugiej edycji. Terazrealizujemy wspólnie z Gdańskiem inwestycję węzła integracyjnegoi uznaliśmy, że jest to doskonała okazja do promocji ?wyjaśnia Sylwia Laskowska-Bobula, Zastępca Burmistrza GminyŻukowo.
Kampania Rowerowy Maj świetnie wpisuje się wstrategię miasta przyjaznego dla ludzi aktywnych, w którym dobrzesię mieszka. W ten sposób zmieniamy wizerunek miasta ?wyjaśnia Jacek Michalski, Burmistrz Nowego DworuGdańskiego.     

Zaproszenie doudziału w kampanii dostały wszystkie gminy z ObszaruMetropolitalnego oraz wszystkie miasta powyżej 100 tys.mieszkańców. 
? Cieszę się z tego towarzystwa,które mamy w Obszarze Metropolitalnym Gdańsk Gdynia Sopot. Możemysię przyglądać i czerpać wzorce. Włączyliśmy się w kampanięRowerowy Maj, bo idea jest fantastyczna, a efekty mogą byćrewelacyjne ? tłumaczy Hanna Pruchniewska, Burmistrz Pucka.Chcemy, aby nasze dzieci były zdrowe, zadowolone i uśmiechnięte,a jak dzieci się ruszają, to ruszają się też ich rodzice idziadkowie. Kampania mobilizuje nas także do rozwijaniainfrastruktury rowerowej ? dodaje Pani Burmistrz.

Miasta,które uczestniczyły w poprzednich edycjach, zachęcały także innesamorządy. – Dostaliśmy informację z Lublina, że w Gdańskudzieją się fajne rzeczy. Informacja dotarła też do naszegoWydziału Promocji. Uznaliśmy, że powinniśmy zaangażować się wtę kampanię ? wyjaśnia Małgorzata Bzówka, Dyrektor WydziałuKultury i Sportu Urzędu Miasta Zamość. 

ROWEROWYMAJ
Kampania „Rowerowy Maj 2017” kierowana jestdo uczniów szkół podstawowych oraz przedszkoli. Jej celem jestpromocja zdrowego stylu życia oraz komunikacji rowerowej. Będzie tojuż czwarta edycja kampanii, która z roku na rok przyciąga corazwięcej uczestników. Do tegorocznej kampanii przystąpiło 68gdańskich szkół podstawowych (w tym wszystkie publiczne) oraz 54przedszkola.

NAGRODY2017

Komentarze