TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Rowerowe Katowice o planie rozwoju transportu Katowic
ROWEROWE.KATOWICE.PL - Opublikowano: 19.04.2016 00:26:32 1 komentarz
Rowerowe Katowice o planie rozwoju transportu Katowic

Stowarzyszenie Rowerowe Katowice odniosły się do Wieloletniego Planu Rozwoju Zintegrowanego Systemu Transportowego Miasta Katowice. Zdaniem stowarzyszenia raport nadmiernie koncentruje się na transporcie indywidualnym niedostatecznie zajmując się transportem zbiorowym, rowerowym i ruchem pieszym.


Stowarzyszenie Rowerowe Katowice pisze:

Wieloletni plan rozwoju zintegrowanego systemu transportowego miasta Katowice to długo oczekiwany dokument, który miał w założeniu określić główne kierunki rozwoju transportu w mieście. W ogłoszonej niedawno Strategii Rozwoju Katowice 2030 transport i logistyka zostały zdefiniowane jako zagadnienia o kluczowym znaczeniu dla Katowic. Podkreślono ich wagę zarówno w wymiarze wewnętrznym miasta, jak i w szerszym kontekście aglomeracyjnym. W Strategii Katowice 2030 zwrócono również uwagę na potrzebę większego zrównoważenia transportu, nadmiernie zorientowanego obecnie na indywidualny ruch samochodowy.

Punktem wyjścia Wieloletniego planu rozwoju zintegrowanego systemu transportowego miasta Katowice są cztery podstawowe warianty rozwoju komunikacyjnego:

   - wariant zero, zakładający utrzymanie istniejącej sieci transportowej,
   - tzw. wariant referencyjny będący wariantem zero z uwzględnieniem toczących się właśnie inwestycji

   - wariant rozwojowy I obejmujący m in budowę nowej linii tramwajowej do Kostuchny, remont istniejącej linii tramwajowej biegnącej do placu Alfreda, przedłużenie ul. Bocheńskiego, budowę kilku nowych przystanków kolejowych i zmianę tras linii autobusowych wraz z budową dla nich osobnych buspasów.
   - wariant rozwojowy II uzupełniający wariant rozwojowy I o budowę nowych dróg m in przedłużenie ul. Grundmanna, DTŚ w stronę Mysłowic i tzw. wschodniej obwodnicy Chorzowa do autostrady A4 oraz budowę kilku pomniejszych dróg w okolicy centrum miasta. 


Raport w naszej ocenie nadmiernie koncentruje się na transporcie indywidualnym. Pobieżnie potraktowano natomiast temat transportu zbiorowego, rowerowego oraz ruchu pieszych.

Głównym problemem zidentyfikowanym w Raporcie jest transport indywidualny z miast ościennych. Brakuje natomiast informacji, czy i w jaki sposób budowa zaplanowanych siedmiu centrów przesiadkowych będzie skuteczną alternatywą. Nie wiemy również, co stałoby się, gdyby:

- centrum zamknąć dla samochodów,
- powiększyć strefę ograniczonej prędkości,
- zawężać drogi na rzecz chodników i dróg rowerowych
- zmniejszać liczbę miejsc parkingowych,
- stosować atrakcyjną politykę cenową na transport zbiorowy,
- modyfikować w miarę potrzeb przebieg tras transportu zbiorowego,
- stworzyć wygodną sieć wypożyczalni rowerowych,
- montować przy skrzyżowaniach stojaki dla rowerów,
- wprowadzać udogodnienia na drogach dla rowerzystów: detekcje na skrzyżowaniach, śluzy rowerowe, wydzielone pasy ruchu, kontraruch etc.

W Raporcie brakuje nam propozycji rozwiązań, które uwzględniają położenie miasta w centrum aglomeracji. Nie można w naszej ocenie tworzyć planu rozwoju transportu bez skoordynowania go z planami innych miast metropolii i samorządu wojewódzkiego.

Autorzy raportu przedstawiają obecna sytuacje transportową w mieście jako złą, jednak zaproponowane warianty rozwojowe zakładają w najlepszym razie podtrzymanie tego status quo. Zabrakło śmiałych alternatyw. Zaprezentowany plan pozbawiony jest wizji zmian, przesunięcia priorytetów rozwojowych. 

Stowarzyszenie Rowerowe Katowice ocenia raport jako niekonstruktywny, utrwalający wizerunek Katowic jako miasta dla samochodów, a nie miasta dla ludzi.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Rowerowe Katowice
Katowice
polityka transportowa
  • FRanek – 19.04.2016

    Niestety, takie raporty i podobne opracowania uwzględniają często tzw. wolę ludu. W Toruniu konsultowane są rozwiązania dotyczące rozwoju sieci tramwajowej. Jeden z wariantów zakładał wprowadzenie tramwaju w środek dużego osiedla Rubinkowo I. Miejsca jest dosyć, ale....opinia "ludu" jest taka" Po co nam tramwaj i tak większość jeździ swoimi samochodami. Czy trzeba coś komentować? Potem ci sami ludzie psioczą po gazetach, że muszą stać w korkach.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....