TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Rower w komunikacji zbiorowej - przeglad rozwiązań (2/2)
Raffi - Opublikowano: 12.06.2007 18:38:00 4 komentarze
Rower w komunikacji zbiorowej - przeglad rozwiązań (2/2)



Krótko mówiąc ktoś kto projektował te stojaki, najpewniej nie konsultował się z rowerzystami, bowiem wziął pod uwagę jedynie część (liczną, ale nie jedyną) rowerów MTB/ATB, zapominając o pozostałych typach rowerów.
Skutecznym sposobem dla rowerzystów mających problemy ze stojakami, może okazać się postawienie zwyczajne nie korzystanie ze stojaka, a jedynie oparcie pojazdu o sciane wagonu lub inny rower. Niestety trudniej jest go wtedy zabezpieczyć przed kradzieżą, więc warto zastanowić dokładnie nad miejscem, w którym chcemy nasz rower zostawić.


Na co jeszcze być gotowym?

O ile sama jazda z rowerem potrafi byc przyjemnością, o tyle dostanie się z nim do pociagu to zazwyczaj horror. Wiekszość stacji nie posiada żadnych ułatwień w postaci pochylni, więc rowerzysta z ważącym nierzadko 40kg rowerem jest zmuszony do chodzenia po schodach z pojazdem na plecach. Ponadto spora część stacji posiada niskie perony, które utrudniają wejście do samego pociągu.


Podsumowanie
Niniejszy artykuł celowo pokazuje wszystkie możliwe niedogodności mogące (ale nie muszące) spotkać rowerzystę podczas transportu roweru koleją. Ma on na celu przede wszystkim przygotować Was czytelnicy na różne ewentualności, których autor niniejszego artykułu doświadczył podczas wielu lat podróżowania koleją z rowerem.

Nie oznacza to jednak, że zawsze wsiadanie z rowerem wiąże się z utrudnieniami, awanturami z obsługą i współpasażerami, opóźnieniem pociągu, czy tym podobnymi kłopotami. Dość często, zwłaszcza ostatnimi czasy, spotykam się wszak ze zrozumieniem współpasazerów i życzliwą pomocą obsługi. Warto jednak przygotować się na kłopoty już planując podróż wcześniej, posiadać ze sobą wydrukowany regulamin przewozów danego przewoźnika, czy też nagrywać rozmowy z obsługą. Nie warto też bać się straszenia Policją i SOK-iem (ulubiona metoda na zmuszenie rowerzystów do jakiegoś działania). Wszystko tak na wszelki wypadek.
Sprawdź też:
Rower
Kolej
PKP Przewozy Regionalne
PKP Intercity
PKP SKM
Koleje Mazowieckie

Komentarze (4)

  • b.milczarczyk@infobus.pl – 12.06.2007

    Odnośnie stojaków w Trójmiejskiej SKM: Podczas łączenia dwóch EZT, licząc iż miejsc na przewóz rowerów wytyczonych jest 4, udostępniane są 3 - jeden z przedziałów całkowicie jest zajęty jako miejsce pracy ekipy konduktorskiej oraz kierownika pociągu. W skłądach jedno wagonowych - sytuacja jest ta sama - miejsce do przewozu roweru wytyczone jest jedno, mimo dwóch możliwych. prawa ma się jednakże inaczej, gdy do czynienia mamy ze zmodernizowanymi składami EZT w SKM Trójmiasto. Wówczas, miejsca do przewozu rowerów są wyodrębnione jako dodatkowy przedział tuż za przedziałami służbowymi po obu stronach czoła pociągu - mianowicie, w jednej jednostce mamy zawsze możliwość ulokowania bicyklu w dwóch częściach składu. Przedziały te są o tyle komfortowe, iż przewóz roweru odbywa się w pionie, a właściciele jednośladu mogą wygodnie zasiąść w rozkładanym krzesełku bocznym. Przedział ten jest monitorowany i jednorazowo - dodatkowo wyposażony w dwa miejsca dla wózków z osobami nipełnosprawnymi. Foto: http://img524.imageshack.us/img524/1366/t192dp2.jpg Mimo to - przedziały służbowe - nie licząc zajętego przez ekipę konduktorską, są dostępne. Niebawem będę dysponował lepszej jakości i bardziej zamierzonymi zdjęciami tych przedziałów, proszę skontaktować się ze mną drogą mailową, bowiem zawsze służę pomocą informacyjną i materiałami foto z Trójmiasta - pozdrawiam: korespondent Bartosz Milczarczyk.

  • Raffi – 13.06.2007

    Cieszę się, że jest odzew w sprawie Trójmiejskiej... fotkę obejrzałem, stojaki typowe dla PKP... już widzę, że mają te same zalety i wady. Chętnie jednak obejrzę fotki i posłucham zdania osoby, która mniej okazyjnie bywa w Trójmieście i sprawę zna lepiej ;-)

  • b.milczarczyk – 14.06.2007

    Ok. Odezwę się w najbliższym czasie mailowo. :)

  • turysta – 11.08.2007

    Mialem ostatnio okazje jechac wagonem z przedzialami i miejscem dla rowerow. Przedzialy mialy okna w sciankach dzialowych, przez co rower mial byc widoczny, ale tak na prawde nie jest. Dodatkowo do przedzialu obok weszla grupa skinheadow, ktorzy rower znali zapewne tylko z reklamy, a w przedziale gdzie byly zawieszone rowery powstalo obozowisko pijanego wojska polskiego. I w ten oto przyjazny sposob podrozowalem ze Śląska na Pomorze. Dziekuje za taki wagon dla roweru. Czy konduktor jest tylko od sprawdzania biletu? Ten wagon powinien jechac pusty, nawet jesli jechalby tam tylko 1 rower, to ma czekac przez cala trase na nastepnych rowerzystow. PKP musi na prawde dojrzec do tego, ze w Polsce jest coraz wiecej rowerzystow.

Dodaj komentarz

InfoBus nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w portalu infobus.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Od 2008 r. firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje wyjątkową usługę dla branży transportu publicznego. To na bieżąco aktualizowana informacja przetargowa na temat dostaw nowych i używanych...
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Merytoryczny poziom przekazywanych informacji i szeroki zakres tematyki powoduje, że z roku na rok portal TransInfo.pl odwiedza coraz więcej Czytelników. W zeszłym roku osiągnęliśmy wskaźniki na...