TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Rower może wyrzucić samochody z centrów miast?
INFORMACJA PRASOWA InfoBike.pl - Opublikowano: 08.07.2020 19:35:23
Rower może wyrzucić samochody z centrów miast? zdjęcie ilustracyjne

Pandemia szybko zwiększa popularność transportu rowerowego na ulicach europejskich miast. To złe wieści dla producentów aut.

Już przed wybuchem pandemii koronawirusa rowery miały swoje pięć minut – głownie za sprawą rosnącej ekologicznej świadomości mieszkańców miast. Jednak pandemia wzmocniła ten trend, bowiem ludzie zaczęli odczuwać niepokój związany z podróżowaniem w zatłoczonej komunikacji miejskiej.

Pojawienie się e-rowerów, czyli tradycyjnych jednośladów wyposażonych w pomocniczy napęd elektryczny uruchamiany naciskiem na pedały, dodatkowo zwiększyło popularność tej formy podróżowania.

Rządy starają się wzmocnić zielony trend, oferując różnego rodzaju zachęty do zakupu elektryków, których wartość waha się od 100 do nawet 1,5 tys. euro. Z danych European Cyclists' Federation wynika, że w wielu miastach Starego Kontynentu (od Berlina do Lizbony) ma powstać prawie 1,5 tys. km nowych ścieżek rowerowych.

Rosnący popyt doprowadził do powstania serwisów typu Swapfiets, które umożliwiają subskrybentom wypożyczanie jednośladu na dłuższy czas niż systemy rowerów miejskich. W tej chwili usługa jest dostępna w Amsterdamie, a baza użytkowników startupu sięga już ponad 200 tys. Do końca roku będzie można z niej skorzystać też w Londynie, Mediolanie i Paryżu. Firma zamierza zwiększyć swoje portfolio pojazdów o rowery elektryczne i skutery.

- Koronawirus przyczynił się do podjęcia przez nas decyzji (o ekspansji zagranicznej – przyp. red.), ale nie był jej rzeczywistą przyczyną – powiedział dyrektor zarządzający Swapfiets Onno Huyghe. – Większość ludzi po prostu uznaje, że rower jest najlepszym środkiem transportu - dodał.

Największym rowerowym rynkiem w Europie są Niemcy. W 2019 roku sprzedano tam 1,36 miliona rowerów elektrycznych, co było ponad dwukrotnie wyższą wartością niż analogiczna z 2016 roku. Dla porównania – w zeszłym roku sprzedano tam 3,6 miliona samochodów. Rząd dołożył swoje trzy grosze: oferuje firmom ulgi podatkowe na leasing rowerów przeznaczonych dla pracowników. To część wysiłków mających na celu osiągnięcie przez największą unijną gospodarkę neutralności klimatycznej.

W czasie pandemii Niemcy spędzili dwa razy więcej czasu na rowerach niż przed jej wybuchem. Popyt na rowery skokowo wzrósł, ale gminy będą musiały znacznie poprawić jakość rowerowej infrastruktury drogowej.

Rowerowa rewolucja obejmie całą Europę. Władze 32 największych miast UE przyśpieszyły rozwój infrastruktury. Belgia, Dania i Holandia jako pierwsze wprowadzają pasy szybkiego ruchu dla osób dojeżdżających rowerami do pracy.

Wiele z rowerowych projektów jest prowadzonych ze szkodą dla ruchu samochodowego. Ponad połowa użytkowników postrzega elektryczne rowery jako częściowy substytut dla samochodu, a 28 proc. użytkowników postrzega je jako środek transportu, który może niemalże wyeliminować samochody z transportu śródmiejskiego – wynika z jednego z ankietowych badań.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
rower
wirus
Polska
Europa
Świat

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....