TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Raport: Kto chroni niechronionych?
ZIELONE MAZOWSZE Karol Mocniak, Maciej Sulmicki - Opublikowano: 24.02.2016 17:48:57
Raport: Kto chroni niechronionych?

Polska nie jest bezpiecznym krajem dla pieszych i rowerzystów ? wynika z raportu Kto chroni niechronionych? W raporcie czytamy, że w 2013 w Polsce zginęło około 300 rowerzystów, zajmując dzięki temu drugie miejsce zarówno pod względem bezwzględnej liczby zmarłych cyklistów (po Niemczech) jak i śmiertelności na milion mieszkańców (po Rumunii).


Bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów

Piesi i rowerzyści nazywani są ?niechronionymi uczestnikami ruchu?, ponieważ nie są otoczeni karoserią ani wyposażeni w poduszki powietrzne. Dzięki temu poruszają się w sposób bardziej efektywny z punktu widzenia wykorzystania przestrzeni, jak też nie zużywają nadmiaru energii. Równocześnie jednak wymagają ochrony na poziomie infrastruktury. Bezpieczne ulice powinny nie tyle ?wybaczać? kierowcom, co zapobiegać zachowaniom, które trzeba by wybaczyć.

Polska znajduje się w niechlubnej czołówce najbardziej niebezpiecznych dla niezmotoryzowanych państw Unii Europejskiej.


W przeliczeniu na milion mieszkańców, tylko w Rumunii ginie (nieznacznie) więcej rowerzystów.


W przypadku pieszych, Polska jest na czwartym miejscu (z 28) ? za Łotwą, Rumunią i Litwą.

Statystyki Warszawy są pod tym względem lepsze, lecz nadal dalekie od ideału. Przykładowo, w polskiej stolicy ? w przeliczeniu na milion mieszkańców ? ginie trzykrotnie więcej pieszych niż w Berlinie czy Wielkim Londynie. Niezależnie od porównań z innymi miastami, wiele pozostaje do zrobienia, by zmniejszyć bezwzględną liczbę ofiar, równocześnie poprawiając warunki ruchu pieszego i rowerowego.

Raport pt. Kto chroni niechronionych? zajmuje się kwestią bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w ruchu drogowym w Polsce i Warszawie na tle Europy. Wykorzystane zostały najbardziej aktualne dostępne dane statystyczne. W przypadku Polski i Warszawy posłużono się bazą danych Systemu Ewidencji Wypadków i Kolizji za lata 2007-2014. Dane dotyczące geolokalizacji zostały przy tym zweryfikowane.


Mapy wypadków z udziałem niezmotoryzowanych w Warszawie

Uzupełnieniem raportu są interaktywne mapy zdarzeń drogowych z udziałem pieszych i rowerzystów w Warszawie, dostępne również jako mapy gęstości zdarzeń zobacz >>> zobacz >>>.


Mapa zdarzeń z udziałem rowerzystów w latach 2011-2014

Mapa zdarzeń z udziałem pieszych w latach 2011-2014

Legenda

? Czarny marker - wypadek z ofiarami śmiertelnymi wśród pieszych/rowerzystów
? Czerwony marker - wypadek z rannymi wśród pieszych/rowerzystów
? Niebieski marker - kolizje z udziałem pieszych/rowerzystów


Raport

Zobacz wersję z interaktywnymi wykresami

Część dot. bezpieczeństwa pieszych: 89.66.121.23/raport/pieszy.html

Część dot. bezpieczeństwa rowerzystów: 89.66.121.23/raport/rowerowy.html


Pobierz wersję PDF

Kto chroni niechronionych? Sytuacja pieszych i rowerzystów w Warszawie na tle Polski i Europy: PDF, 3577 kB



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
Zielone Mazowsze
raport
bezpieczeństwo
niechronieni
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....