Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Radom wzorem dla innych miast

infobike
13.06.2016 15:57
0 Komentarzy

O coraz większej roli komunikacji rowerowej w zintegrowanych systemach transportowych w miastach dyskutowali uczestnicy konferencji zorganizowanej 9 czerwca w Dąbrowie Górniczej. Radomskie doświadczenia w tym zakresie zaprezentował przedstawiciel Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji. Wzbudziły one dosyć duże zainteresowanie.

W konferencji wzięło udział około 50 samorządowców,naukowców oraz przedstawicieli stowarzyszeń rowerowych, między innymi z DąbrowyGórniczej, Katowic, Krakowa, Rybnika, Wrocławia i Radomia. O komunikacjirowerowej w zintegrowanych systemach transportowych mówił prof. WiesławStarowicz z Politechniki Krakowskiej. Zauważył, że powoli zmienia się podejściedo rowerzystów dzięki współpracy lokalnych samorządów z rowerowymi aktywistami.

Przedstawiciel Działu Inżynierii Ruchu Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji wRadomiu zaprezentował na śląskiej konferencji radomskie doświadczenia w kwestiiwprowadzania kontrapasów dla rowerów na ulicach jednokierunkowych idopuszczania ruchu rowerzystów „pod prąd” bez wyznaczania osobnychpasów dla jednośladów ? informuje na swojej stronie internetowej MZDiK.

Omawiał też inne usprawnienia mające na celu ułatwiaćporuszanie się rowerem po mieście, między innymi łącznik pomiędzy ulicamiStruga i Malczewskiego (koło Resursy Obywatelskiej), przejazdy przez ulicęLimanowskiego na skrzyżowaniu z ulicą Wałową oraz przy kościele na Borkach, atakże przejazd na wprost z ulicy Rwańskiej w Żeromskiego i kilka innych.Prezentację, którą MZDiK pokazał na konferencji, można obejrzeć tutaj: kliknij, aby otworzyć plik PDF w nowym oknie.

Konferencję „Rola komunikacji rowerowej w zintegrowanym systemietransportowym miasta” zorganizowała Wyższa Szkoła Biznesu w DąbrowieGórniczej, Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej oraz Stowarzyszenie RowerowaDąbrowa.

 Od redakcji

Warto podkreślić, że rowerowe rozwiązania, którymi Radom słynie w Polsce, są, w dużej części, zasługą radomskiego Bractwa Rowerowego. Np. wprowadzenie kontrapasów na 33 ulicach zostało zaproponowane przez Bractwo w Budżecie Obywatelskim w 2014 roku i pomysł ten został zrealizowany. 

Komentarze