Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przyjęto Program Rowerowy Poznania do 2022 roku

infobike
17.05.2017 18:32
0 Komentarzy

Rada Miasta Poznania przyjęła ProgramRowerowy do 2022 roku. Głosowanie poprzedziła dyskusja jegozwolenników i przeciwników.

Program Rowerowy Miasta Poznania na lata2017-2022

Rada przyjęła długo przygotowywany Program RowerowyMiasta Poznania na lata 2017-2022, poprzedzony kolejną dyskusjąjego zwolenników i przeciwników. Obecnie rowerzyści to ok. 4%poruszających się w ruchu. Inicjatorzy chcą zwiększyć tę liczbęaż do 18% do roku 2030 – pisze Anna Solak z PoznańskiegoBiuletynu Miejskiego.

Kluczowym warunkiem sukcesu jest zapewnieniespójnej sieci infrastruktury rowerowej – zaznaczają autorzyprojektu. Planowana sieć, miałaby w założeniu łączyć ze sobąwszystkie dzielnice miasta, a wokół ścisłego centrum miałabyprowadzić trasa obwodowa, pozwalająca łatwo dojechać do sercamiasta. Łączna długość tras rowerowych ma wynosić 150 km i byćnierozerwalnie ze sobą połączona. Dziś trudno na mapie Poznaniadoszukać się spójnych połączeń rowerowych tras, co powoduje, żewiele osób deklarujących chęć poruszania się rowerem, wybierajednak inny sposób dostania się do celu. Koszt całej inwestycji to72 (wariant okrojony) lub 134 mln zł (pełna realizacja programu).

Zajmowanie się tym projektem z założeniapowinno wzbudzać sympatię. Paradoksalnie, prace nad tym programemwzbudziły jednak wiele negatywnych emocji nawet wśród samychmieszkańców. W ich odczuciu zostaje zachwiana równowaga międzykomunikacją rowerową a transportem samochodowym i publicznym.Dlatego apeluję o nieustanne podkreślanie, że chodzi tu otransport zrównoważony, a nie o faworyzowanie jednej z możliwościporuszania się po mieście – apelowała radna KatarzynaKretkowska w imieniu Klubu Radnych Zjednoczonej Lewicy, dodając: –Zgadzam się z radną Urszulą Dudziak, że sposobem naograniczenie ruchu samochodowego w mieście i tak w pierwszejkolejności jest przyjazna i tania komunikacja publiczna.

Komentarze