TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Przygotowania do przetargu na System Roweru Metropolitalnego
INFOBIKE.PL, GDAŃSK.PL - Opublikowano: 26.06.2017 13:53:12
Przygotowania do przetargu na System Roweru Metropolitalnego

Trzech operatorów rowerów miejskich zgłosiło swoje oferty w ramach dialogu technicznego, który jest przygotowaniem do przetargu na System Roweru Metropolitarnego, czyli wprowadzenia roweru miejskiego 14 gminach, w tym w Gdańsku, Gdyni i Sopocie.

Zaproszenie wystosowało Stowarzyszenie Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot, które przygotowuje się do rozpisania przetargu na realizację projektu System Roweru Metropolitalnego.

Jak informuje oficjalna strona internetowa Gdańska System Roweru Metropolitalnego Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot (pełna nazwa projektu, w skrócie SRM) pozwolić ma potencjalnym użytkownikom nie tylko swobodnie poruszać się po Trójmieście, ale także po terenie 11 kolejnych gmin OMG-G-S, które przyłączyły się do projektu (patrz ramka poniżej).

Planowany system będzie zintegrowany z węzłami przesiadkowymi, przez co mieszkańcy obszarów nim objętych będą mogli wygodnie łączyć ze sobą różne środki komunikacji i - jadąc do pracy - przesiadać się z roweru prosto na pociąg czy autobus. Dodatkowym udogodnieniem będzie integracja SRM z Systemem Biletu Metropolitalnego (e-bilet).

Przygotowując się do rozpisania przetargu, Stowarzyszenie postanowiło skorzystać z opcji dialogu technicznego i zaprosiło niedawno do Gdańska operatorów systemów rowerów publicznych, żeby przedstawili swoje oferty.

Z zaproszenia skorzystały trzy firmy: Nextbike (operator roweru publicznego m.in. w Warszawie), BikeU (działający w Krakowie) oraz Fullco - polski przedstawiciel firmy PBSC, która na rynek polski dopiero wchodzi, a teraz już zarządza rowerem publicznym m.in w Londynie i wielu miastach Stanów Zjednoczonych.

- Z rozmów wynika, że firmy oferują gotowe produkty, a wszelkie modyfikacje wiążą się ze znacznym wzrostem kosztów realizacji projektu - mówi Krzysztof Perycz-Szczepański, koordynator projektu SRM w Stowarzyszeniu OMG-G-S. - Tymczasem w Systemie Roweru Metropolitalnego chcieliśmy te rozwiązania jednak mocno dopasować do specyfiki naszego projektu i zastosować najnowocześniejszy na rynku system rowerów czwartej generacji. W Polsce funkcjonuje on obecnie tylko w Krakowie i to na ograniczonym, znacznie mniejszym od naszego, terenie.

Ponieważ jednym z kluczowych zagadnień w SRM ma być jego integracja z Biletem Metropolitalnym, w rozmowach z operatorami udział wzięli także przedstawiciele Biura Integracji Transportu. Ta instytucja Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego odpowiada m.in właśnie za przygotowanie i wdrożenie wspólnego dla całego Pomorza biletu.

- Pracownicy Biura przedstawili operatorom nasze oczekiwania w zakresie integracji roweru publicznego z Biletem Metropolitalnym i były to bardzo cenne rozmowy - ocenia Krzysztof Perycz-Szczepański. - Z jednej strony operatorzy będą musieli się trochę dostosować w tym obszarze, a z drugiej, przez to, że e-bilet jest jeszcze w fazie projektowej, również może przejść modyfikacje w taką stronę, żeby łatwiej móc zintegrować się z funkcjonującymi już systemami rowerów publicznych.

Operatorzy przywieźli oczywiście ze sobą rowery, przeprowadzono krótkie testy w terenie. Już teraz wiadomo, że w SRM nie będzie jednośladów dziecięcych ani modeli typu cargo, umożliwających m.in przewóz małych dzieci.

- Nastawiamy się na rowery konwencjonalne i ze wspomaganiem elektrycznym - podkreśla Krzysztof Perycz-Szczepański. - Rozważaliśmy możliwość rowerów cargo, ale ostatecznie się z tego wycofaliśmy. Sam pomysł jest dobry, ale sposób dystrybucji w systemie roweru publicznego byłby bardzo nieefektywny, po prostu drogi.

Jak wygląda terminarz kolejnych działań na drodze do realizacji SRM?

  • Choć środki na realizację metropolitalnego roweru publicznego są już właściwie zarezerwowane, Stowarzyszenie OM G-G-S do końca czerwca złożyć musi formalny wniosek do Urzędu Marszałkowskiego o dofinansowanie projektu w ramach mechanizmu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych RPO dla Województwa Pomorskiego (dofinansowanie zakupu ok. 3,5 tys. rowerów, stacji i zaplecza technicznego wyniesie do 85 proc. wartości projektu, jego całkowity koszt to 21,5 mln zł).

  • Ogłoszenie przetargu na wykonawcę i operatora SRM nastąpi jesienią 2017 r.

  •  Uwzględniając wysoce prawdopodobne odwołania uczestników przetargu (na to wskazują doświadczenia innych miast Polski), rozstrzygnięcie przetargu nastąpi wiosną 2018 r. Wszyscy uczestnicy dialogu technicznego zakładają podobny czas budowy systemu. Wynika z tego, że jesienią 2018 r. SRM będzie można wdrożyć pilotażowo, a z wersji pełnej mieszkańcy metropolii zaczną korzystać w 2019 r.

Stowarzyszenie nie wyklucza, że przed rozpisaniem przetargu dialog techniczny z potencjalnymi operatorami odbędzie się po raz kolejny.

- Być może warto będzie pewne kwestie zweryfikować raz jeszcze, poza tym realizacja Biletu Metropolitalnego także idzie cały czas do przodu - tłumaczy koordynator SRM.

14 GMIN, W KTÓRYCH DZIAŁAĆ BĘDZIE SYSTEM ROWERU METROPOLITALNEGO

Gmina Miasta Gdańska, Gmina Miasta Gdyni, Gmina Miasta Sopotu, Gmina Żukowo, Gmina Miasta Redy, Gmina Miejska Pruszcz Gdański, Gmina Miasta Tczewa, Gmina Sierakowice, Gmina Miasta Rumi, Gmina Somonino, Gmina Stężyca, Gmina Kartuzy, Gmina Miasta Puck oraz Gmina Władysławowo.

Ciągłość strefy objętej SRM zapewniona jest od Pruszcza Gdańskiego aż do Redy (plus Żukowo) - już dziś nazywana jest potocznie “strefą Siedmogrodu". Osobne strefy będą wydzielone dla Pucka i Władysławowa oraz Tczewa (z uwagi na to, że sąsiadujące z nimi gminy nie przystąpiły do projektu).


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Gdańsk
Gdynia
Sopot
System Roweru Metropolitalnego
przetarg
dialog techniczny
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....