TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Przez ten most mieszkańcy Calgary przesiedli się na rowery
MIASTO2077.PL - Opublikowano: 28.02.2019 20:00:44
Zdj. miasto2077.pl

W Calgary, mieście samochodów i ropy naftowej, budowa mostu tylko dla rowerów uważana była za fanaberię. Mimo to most szybko stał się wizytówką miasta i ujawnił jak popularne są rowery w Calgary.

Most Pokoju jest obecnie jednym z najczęściej używanych szlaków pieszych i rowerowych w Calgary. A mimo to jego budowa na początku budziła duże kontrowersje wśród mieszkańców kanadyjskiego miasta. Wynikało to ze specyfiki Calgary.

Jeśli przyjmiemy, że Montereal i Vancouver są miastami w europejskim stylu, to Calgary znajduje się dokładnie na przeciwległym biegunie. Jest największym miastem kanadyjskiej prowincji Alberta, na świecie znanej przede wszystkim z wydobycia ropy z piasków bitumicznych (tar sands). Złoża są tu ogromne (większe znajdują się tylko w Arabii Saudyjskiej i Wenezueli), ale ich specyficzna eksploatacja prowadzi do ogromnej dewastacji środowiska i napędzającej zmiany klimatyczne. W efekcie Calgary jest uzależnione od biznesu naftowego, po za tym jest typowym rozlewającym się miastem w amerykańskim stylu (gdzie przestrzeń nie jest ograniczeniem). Jest o połowę większe od Warszawy, a mimo to ma blisko dwa razy mniej ludności. Calgary nie jest więc miastem, po którym dobrze się jeździ rowerem, dlatego pomysł budowy mostu, po którym nie mogłyby jeździć samochody miał rzesze przeciwników. Tym bardziej, że jego budowa konkurowała z innym projektem, remontem autostrady w pobliskim Cochrane, 11 mil na zachód od Calgary. Na szczęście dla zwolenników rowerowego mostu z tego odcinka autostrady korzystało zaledwie 2 procent mieszkańców Calgary.

Aby rowerowa przeprawa robiła wrażenie, jej zaprojektowanie zostało powierzone hiszpańskiemu architektowi Santiago Calatrava, znanemu z pracy przy wielu designerskich mostach w Europie, jak również przy stacji w Nowym Jorku, będącej częścią projektu odbudowy przestrzeni po World Trade Center. Z powierzonego mu zadania w Calgary wywiązał się świetnie. Most robi wrażenie. Szybko stał się wizytówką miasta i jednym z najbardziej rozpoznawalnych miejsc w Calgary. Każdy chciał się tamtędy przejść albo przejechać. To co miało być na początku tylko przeprawą rowerową, szybko zaczęło tworzyć przestrzeń publiczną nad rzeką oraz popularyzować jazdę na rowerze. Ludzie zaczęli mówić o architekturze w mieście, a otwarcie mostu ujawniło ukryte dotąd zapotrzebowanie na infrastrukturę rowerową. W ciągu pierwszych osiemnastu miesięcy zarejestrowanych zostało 800 tys. wycieczek rowerowych po moście. Widząc jaką popularnością cieszy się jazda rowerem, rada miasta na budowę nowych tras przeznaczyła 22 mln USD.

Źródło

Tekst udostępniony w oparciu o licencję Creative Commons


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Calgary
most
rowerzyści
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....