TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Przetargowy debiut NextBike Poznań
InfoBike.pl - Opublikowano: 24.09.2018 09:00:00
Przetargowy debiut NextBike Poznań

Jest chętny na 4-letnie zarządzanie poznańskim rowerem miejskim i uruchomienie systemu czwartej generacji, czyli rowerów bezstacyjnych. To NextBike Poznań sp. z o.o.

20 września otwarto oferty przetargowe dotyczące "uruchomienia systemurowerów publicznych w Poznaniu oraz zarządzania i utrzymania tego systemu wokresie od dnia uruchomienia do 31.12.2022 r.". Jedyną firmą, która złożyła aplikację jest NextBike, który od sześciu lat obsługuje PRM od początku działania, a właściwie NB Poznań Sp. z o.o., czyli spółka córka założona specjalnie dla obsługi rowerów miejskich w Poznaniu.

-"Zamawiający, czyli Zarząd Transportu Miejskiego, przeznaczył na utrzymanie i rozwój PRM przez następne cztery sezony prawie 31 mln zł brutto. W tej kwocie miało się zamknąć utrzymanie dotychczas funkcjonującego systemu (PRM3G), w skład którego wchodzi 109 stacji i 1200 rowerów (dodatkowe 4 stacje w Poznaniu są sponsorowane) oraz uruchomienie systemu 4 generacji (PRM4G) - informuje Daria Kulczewska z Urzędu Miasta Poznania.

Ten ostatni będzie bezstacyjny z wirtualnymi strefami wypożyczeń i zwrotów na terenie całego miasta. Będzie możliwość pozostawienia pojazdów w dowolnym lub wyznaczonym miejscu, ale bez potrzeby wpięcia w stację lub do innego roweru.Strefy - tzw. wirtualne stacje - w których użytkownicy będą mogli zwracaćrowery - będą zlokalizowane w sąsiedztwie obecnych stacji oraz w nowych miejscach, w jakich brakuje stacji trzeciej generacji.

Rowerowe nowości

Rowery czwartej generacji mają posiadać nadajniki GPS oraz zamki blokujące. Będą także wyposażone w komputery pokładowe, przy pomocy których odbywać się będzie wypożyczenie i zwrot. Będzie to również możliwe przy pomocy aplikacji mobilnej, a rowery PRM3G poprzez panel na stacji. Zmianą, w porównaniu z poprzednimi latami, i warunkiem korzystania od 2019 roku z PRM, będzie utrzymanie stanu konta użytkownika na poziomie minimum 20 zł. Nie zmieni się natomiast bezpłatny czas korzystania z roweru - 20 minut. Część stacyjna - PRM3G - uruchomiona zostanie 1 marca 2019 roku, natomiast system PRM4G - 120 dni od daty podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż 1 marca.

Ponad budżetem - mniej rowerów

Oferta firmy NextBike przekroczyła założoną przez ZTM kwotę.

-"Zamiast jednak rozpisywać nowy przetarg zdecydowano się na nieznaczne zmniejszenie ilości rowerów PRM4G. W pierwszym roku będzie to 435 rowerów zamiast 500, natomiast w kolejnych trzech latach przybędzie 261 zamiast 300 jednośladów" - tłumaczy Daria Kulczewska.

Dodatkiem specjalnym w związku z rowerami czwartej generacji w Poznaniu będzie, po raz pierwszy w ramach PRM, możliwość wypożyczania rowerów elektrycznych. Dostępnych będzie 30 pojazdów piątej generacji (5G). To bonus dla użytkowników, natomiast standardem, który po raz pierwszy zastosowano w zeszłym roku, będzie przedłużenie sezonu wypożyczeń. Przyszły sezon będzie mógł zostać przedłużony maksymalnie o jeden miesiąc, natomiast od 2020 roku będą to już trzy dodatkowe miesiące. W praktyce może się więc okazać, że sezon rowerów miejskich w Poznaniu będzie trwał cały rok.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
rower miejski
Poznań
ZTM Poznań
NextBike
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....