TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Poznańskie organizacje apelują
INFOBIKE.PL - Opublikowano: 11.12.2017 22:17:20 1 komentarz
Zdj. Rowerowy Poznań

Dwanaście poznańskich organizacji i inicjatyw zaapelowało do prezydenta Poznania – Jacka Jaśkowiaka – o uwzględnienie w budżecie Poznania na przyszły rok środków na wybudowanie dróg rowerowych z uchwalonego pół roku temu przez radę miasta Programu Rowerowego.

Jak informuje stowarzyszenie Rowerowy Poznań w projekcie budżetu, rekordowym pod względem inwestycji, zostały one pominięte. Spójna sieć 150 km dróg rowerowych nie powstanie bez pieniędzy, a po kartkach papieru nigdzie nie pojedziemy. Czy władze miasta dotrzymają złożonych obietnic?

Poniżej listo do Jacka Jaśkowiaka

Poznań, 11.12.2017 r.

Pan Jacek Jaśkowiak
Prezydent Miasta Poznania

Szanowny Panie Prezydencie,

trwają prace nad budżetem Poznania na 2018 r. Nasze rozczarowanie i zaniepokojenie budzi fakt, że w zaprezentowanym przez Pana Prezydenta projekcie budżetu nie uwzględniono środków na realizację kluczowych projektów wskazanych w strategicznym, miejskim dokumencie, jakim jest Program Rowerowy Miasta Poznania na lata 2017-2022 z perspektywą do roku 2025.

Program Rowerowy, przyjęty uchwałą Rady Miasta z 16 maja 2017 r, zawiera sieć najbardziej potrzebnych, kluczowych tras rowerowych, które miasto zobowiązało się zbudować do roku 2022. Wskazano w nim główne korytarze ruchu rowerowego w oparciu o dane dotyczące m.in. obecnej i prognozowanej gęstości zaludnienia, szacunkową wielkość generowanego ruchu, najbardziej istotne generatory ruchu, wyniki pomiarów natężenia ruchu rowerowego, integrację z komunikacją zbiorową, istniejący model ruchu w mieście. Dokument zawiera harmonogram realizacji zadań oraz wskazuje koszty z tym związane.

Budowa tras z Programu Rowerowego pozwoli na najbardziej efektywne wykorzystanie środków na inwestycje rowerowe i osiągnięcie zakładanych celów, w tym doprowadzenia do 12% udziału przemieszczeń rowerowych w roku 2025 (10% w roku 2022) oraz spadku bezwzględnej liczby wypadków z udziałem rowerzystów i wyeliminowania śmiertelnych ofiar wypadków wśród rowerzystów.

Rozwój ruchu rowerowego może mieć bardzo duży wpływ na jakość życia w mieście i miejską gospodarkę, co potwierdzają liczne przykłady miast, które stworzyły spójną sieć dróg rowerowych. Przy zapewnieniu możliwości dojazdu i parkowania roweru na przystankach, wielokrotnie powiększa zasięg transportu zbiorowego. Przynosi korzyści miastu i mieszkańcom, zapewniając mobilność na typowe miejskie dystanse przy niskich kosztach. Przyczynia się do ożywienia przestrzeni, w tym dzielnic historycznych. Prowadzi do spadku zanieczyszczeń w miastach i ma pozytywny wpływ na stan zdrowia mieszkańców.

Poznań ma wieloletnie zapóźnienia w budowie spójnej sieci tras rowerowych i przegrywa na tym polu z innymi polskimi miastami. Wydatki na inwestycje rowerowe zaplanowano w projekcie budżetu na 2018 r. na poziomie niższym niż w Krakowie, Wrocławiu czy Warszawie, co uniemożliwia realizację Programu Rowerowego i osiągnięcie postawionych w nim celów. Inwestycje z Programu Rowerowego, które powinny zostać zrealizowane w 2018 r., a których nie uwzględniono w projekcie budżetu na 2018 r. lub uwzględniono w niewystarczającym stopniu, to drogi rowerowe wzdłuż ul. Grunwaldzkiej, Dolna Wilda, przejazd przez ul. Solną w ciągu ul. Kościuszki – Kulasa oraz budowa brakującego odcinka drogi rowerowej wzdłuż ul. Bukowskiej przy ul. Polnej.

W związku z powyższym, apelujemy do Pana Prezydenta o zagwarantowanie niezbędnych środków na realizację Programu Rowerowego w budżecie Miasta na 2018 r. oraz w latach kolejnych, poprzez wpisanie ich do Wieloletniej Prognozy Finansowej i wypełnienie zobowiązań zawartych w przyjętym uchwałą Rady Miasta Programie Rowerowym.

Stowarzyszenie Rowerowy Poznań – "Sekcja Rowerzystów Miejskich"

Stowarzyszenie Inwestycje dla Poznania

Stowarzyszenie My-Poznaniacy

Stowarzyszenie Prawo do Miasta

Stowarzyszenie SIW Poznaniacy

Stowarzyszenie Ulepsz Poznań

Stowarzyszenie Urbanator

Stowarzyszenie Wildecka Inicjatywa Lokalna WILdzianie

Centrum Otwarte

Poznański Alarm Smogowy

Chcemy Pięknych Jeżyc

Nasz Grunwald




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Poznań
infrastruktura rowerowa
Jacek Jaśkowiak
Program Rowerowy
  • szkoda gadać – 13.12.2017

    Piszą do prezydenta, że cytat: rozwój ruchu rowerowego może mieć bardzo duży wpływ na jakość życia w mieście i miejską gospodarkę. To prawda, wyrzucenie samochodów z centrum Poznania i zastąpienie jezdni samochodowych ścieżkami rowerowymi spowodowało, że plac Wolności, Gwarna, Ratajczaka i św. Marcin wymarły, zdycha nawet galeria MM. Ludzie uciekli całkiem na Półwiejską, do Kupca, Browaru, Avenidy i Posnanii, turyści tradycyjnie okupują Rynek. Rowerzyści żyjący wg modelu drink plus trzy słomki nie są w stanie pokryć strat finansowych ponoszonych przez właścicieli sklepów i punktów usługowych na skutek odpływu bogatszych klientów przyjeżdżajacych samochodami i zamykają interesy w tempie nigdy nie notowanym. Życie towarzyskie teraz toczy się na Taczaka, na Szmarzewskiego na Jeżycach czy na bliskiej Wildzie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....