Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Poznań wybrał operatora roweru miejskiego

infobike
20.11.2018 15:03
0 Komentarzy

Poznań ma nowego operatora rowerumiejskiego na lata 2019-2022. Jest nim Spółka NB Poznań. ZarządTransportu Miejskiego zapłaciza działaniei rozwój Poznańskiego Roweru Miejskiego prawie 31 mln zł brutto.

Odnowego sezonu Poznański Rower Miejski czekają zmiany. Dotychczasowysystem nadal będzie działał, zostanie również uruchomiony systemIV generacji, który nie wymaga stacji. W ofercie PRM dostępne będąrównież rowery elektryczne.

ZarządTransportu Miejskiego w Poznaniu podpisał już umowy na zarządzaniei rozbudowę systemu. Jak informuje ZTM 11października br. rozstrzygnięty został przetarg w częścidotyczącej rowerów trzeciej generacji, a 8 listopada – w częścidotyczącej czwartej generacji. Do obu postępowań przystąpiłatylko jedna spółka – NB Poznań – i to ona będzie odpowiadałaza uruchomienie systemu rowerów publicznych w Poznaniu orazzarządzanie i utrzymanie tego systemu od początku 2019 do końca2022 roku.

Za 31 mln zł brutto do2022 roku utrzymamy zostanie dotychczasowy system III generacji, naktóry składa się 1200 rowerów i 109 stacji, oraz uruchomionyzostanie system IV generacji. W 2019 roku ma zostać oddanych doużytku 435 rowerów IV generacji, a w kolejnych trzech latach 261 –87 rowerów każdego roku. W ofercie wypożyczalni będzie również30 rowerów elektrycznych.

Bez stacji

Rowerów 4. Generacji nietrzeba będzie zostawiać w stojakach przy terminalach, lecz wwyznaczonych strefach: w ścisłym centrum oraz w tzw. wirtualnychstacjach zlokalizowanych w sąsiedztwie obecnych stacji, a także wmiejscach, w których nie ma stacji 3. Generacji. Firma NB Poznaństworzy strony internetowe oraz aplikacje opisujące zasadyfunkcjonowania systemów i korzystania z nich, umożliwiającerejestrację, dokonywanie opłat oraz przekazywanie uwag ireklamacji. Utworzy także Biuro Obsługi Klienta umożliwiająceelektroniczną oraz telefoniczną obsługę użytkowników –informuje poznański ZTM.

  • Warunkiem korzystania z roweru publicznego od 2019 roku będzie utrzymanie stanu konta użytkownika na poziomie minimum 20 zł.

  • Nie zmieni się bezpłatny czas korzystania z roweru – 20 minut (a w przypadku posiadania ważnego imiennego biletu okresowego na strefę A – do 30 minut).

  • Standardowy sezon będzie trwać od początku marca do końca listopada. W przyszłym roku będzie mógł zostać przedłużony maksymalnie o jeden miesiąc, natomiast od 2020 roku – w przypadku rowerów 3. Generacji –  nawet o trzy miesiące (sezon rowerów 4. Generacji nadal będzie mógł być wydłużany o miesiąc).

  • W 2019r. będzie funkcjonowało w Poznaniu  97 stref postoju rowerów, w 2022r. – 120. Strefa Centrum to obszar wewnątrz I ramy komunikacyjnej. Będą działały również strefy w obrębie lub bezpośrednim sąsiedztwie stacji roweru 3. Generacji oraz w nowych wyznaczonych lokalizacjach. Za dokonanie zwrotu roweru 4. Generacji poza strefą postoju rowerów naliczona zostanie opłata.

Komentarze