Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Poznań. Konkurs architektoniczny na kładkę pieszo-rowerową nad Wartą

infobike
08.10.2019 18:52
0 Komentarzy

Poznańogłosił konkurs na koncepcję architektoniczno-urbanistycznąkładki pieszo-rowerowej nad Wartą. Kładka będzie biegła pomiędzyul. Piastowską a os. Piastowskim.

Nowakładka ma być kolejną przeprawą, po kładce Berdychowskiej,dzięki której piesi i rowerzyści będą mogli łatwiej przedostaćsię z jednego brzegu Warty na drugi.

Jesteśmy przed rozpoczęciem w przyszłym roku budowy KładkiBerdychowskiej, która połączy Chwaliszewo z Berdychowem. Wiedząc,że proces przygotowania oraz projektowania tego typu obiektów jestczasochłonny i wymaga szeregu konsultacji, przystępujemy z pewnymwyprzedzeniem do zaprojektowania kładki, która połączy Rataje zWildą. Po zakończeniu realizacji Kładki Berdychowskiej będziemyprzygotowani już do budowy kolejnego obiektu łączącego brzegiWarty – powiedział Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydentaPoznania.

Aktywizacja tych terenów jest jednym z celów strategicznychMiasta. Tego typu obiekty dają możliwość łatwiejszego dostępudla terenów nadwarciańskich. W przypadku Kładki Piastowskiejstworzymy dodatkowo jeszcze możliwość skomunikowania kilku terenówrekreacyjnych od Malty, przez Park Rataje, park nad Wartą przy os.Piastowskim, po rejon Dębiny i park Jana Pawła II. Obiekttenpołączony będzie równieżz Wartostradą –dodaje Wiśniewski.

Kontynuacjaratajskiego szlaku rowerowego

Nowakładka powstanie nad Wartą w połowie odległości pomiędzy mostemKrólowej Jadwigi, a mostem Przemysła I, dzięki czemu połączyosiedle Piastowskie z ul. Piastowską. Jednocześnie będziekontynuacją ratajskiego szlaku rowerowego RoweLove.

Konkurs jest jednoetapowy. Jego uczestnicy składają wnioski odopuszczenie do udziału. Za spełniających warunki w konkursieuznani zostaną ci, którzy wykażą, że dysponują osobami zdolnymido wykonania pracy konkursowej i posiadającymi odpowiednieuprawnienia – powiedział Marcin Gołek, wiceprezes PoznańskichInwestycji Miejskich, który jednocześnie podkreśla i przypomina,że również konkurs na kładkę Berdychowską organizował PIM. –Był on sprawnie zorganizowany, a przede wszystkich cieszył siędużym zainteresowaniem pracowni architektonicznych.

UrządMiejski w Poznaniu planował ogłoszenie konkursu 7 października.Przez kolejne jedenaście dni (do 18 października) potencjalniuczestnicy będą mogli zadawać pytania dotyczące składaniawniosków. Termin na ich złożenie o dopuszczenie do uczestnictwa wkonkursie minie 31 października. Do 11 lutego 2020 roku (godz.15:00) będzie czas na wykonanie prac konkursowych. W lutym i marcuprzyszłego roku Sąd Konkursowy oceni prace, natomiast ogłoszeniewyników nastąpi w kwietniu 2020 r – informuje oficjalny portalinternetowy Poznania.

Koncepcjaarchitektoniczno-urbanistyczna

Konkursobejmie wykonanie koncepcji architektoniczno-urbanistycznej dlakładki pieszo – rowerowej wraz z funkcjonalnym połączeniem zistniejącą i planowaną infrastrukturą oraz zagospodarowaniemterenu.

Niemamy żadnych wątpliwości, że tak ważna inwestycja dlaprzestrzeni publicznej Poznania musi zostać rozstrzygnięta w trybiekonkursowym. Chcielibyśmy aby kładka spełniała wysokie waloryarchitektoniczne i użytkowe. Szczególną rolę będą teżodgrywały rozwiązania konstrukcyjne. Bardzo istotnym aspektem sąrelacje przestrzenne z zabudową zabytkową Łazienek Rzecznych.Zależy nam na optymalnym wpisaniu tego przedsięwzięcia w widoki,szczególnie w kierunku północnym, Starego Miasta. Zachęcamy doudziału zespoły, które będą posiadały specjalistów z dziedzinyarchitektury, konstrukcji, branży drogowej i mostowej, jak równieżkrajobrazu. Wygra praca, która zdobędzie najwięcej punktów -wyjaśnia Katarzyna Podlewska, zastępca dyrektora WydziałuUrbanistyki i Architektury.

Nagrodapieniężna i zaproszenie

Jakinformuje poznański Urząd Miejski, zwycięzca otrzyma nagrodępieniężną i zaproszenie do negocjacji w trybie zamówienia zwolnej ręki. Jego przedmiotem będzie szczegółowe opracowaniepracy konkursowej, stanowiące podstawę dla realizacji obiektu.

Inagroda pieniężna wyniesie 50 tys. zł, II – 30 tys. zł, a trzecia- 20 tys. zł. Na ewentualne wyróżnienia przeznaczono pulę włącznej wysokości do 30 tys. zł. Po rozstrzygnięciu konkursuzwycięzca będzie miał czas do października 2021 roku na wykonanieprojektu budowlanego. Przewidywany koszt całej inwestycji to ok. 30mln zł.

PrzewodniczącymSądu Konkursowego został Karol Fiedor, prezes pracowni CDFArchitekci, a także przewodniczący rady Wielkopolskiej OkręgowejIzby Architektów. W skład Sądu Konkursowego wejdą równieżprzedstawiciele Stowarzyszenia Architektów Polskich, Zarządu DrógMiejskich, Miejskiego Konserwatora Zabytków, Wydziału Urbanistyki iArchitektury, Zarządu Zieleni Miejskiej, Biura Koordynacji Projektówi Rewitalizacji Miasta, Miejskiej Pracowni Urbanistycznej oraz radnimiejscy. Konkurs uzyskał pozytywną rekomendację StowarzyszeniaArchitektów Polskich.

Komentarze