Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Powstaną przejazdy rowerowe przy rondzie Dmowskiego w Warszawie

infobike
03.01.2018 17:47
0 Komentarzy

W 2019 r. w Warszawie powstaną cztery naziemneprzejścia dla pieszych wraz z przejazdami dla rowerzystówwokół ronda Dmowskiego. Piesi nie będą musieli schodzić podziemię, aby przejść przez Aleje Jerozolimskie i ul. Marszałkowską- zapowiedział w środę stołeczny ratusz.

Obecnie na rondzie Dmowskiego są tylko przejściapodziemne, które utrudniają poruszanie się osób starszych,rodziców z wózkami, czy osób niepełnosprawnych. Dlatego władzemiasta zdecydowały, że będą tu także przejścia naziemne. Narazie ratusz zaprezentował koncepcje przejść przez AlejeJerozolimskie i ul. Marszałkowską.

Kolejnym krokiem będzie zamówienie potrzebnejdokumentacji, a następnie przebudowa w terenie. Prace projektowerozpoczną się w tym roku, a przejścia będą gotowe w 2019 r. -deklarują miejscy urzędnicy.

Koncepcja zakłada, że powstaną cztery przejścianaziemne.

Pierwsze przez ul. Marszałkowską po północnejstronie, za ul. Widok. Zaplanowany jest tu także przejazd rowerowyi odcinek drogi rowerowej do ul. Widok (z kontraruchem rowerowym) oraz rowerowe połączenie do ul.Poznańskiej. Drugie przejście przez ul. Marszałkowską będzie pojej południowej stronie, na wysokości ul. Nowogrodzkiej. Rowerzyścibędą mogli tu przejechać przez ul. Marszałkowską wzdłuż ul.Nowogrodzkiej (z kontra ruchem rowerowym).

Kolejne przejście będzie przez Aleje Jerozolimskie,po wschodniej stronie, na wysokości ul. Parkingowej. Projektanci niewrysowali tam przejazdu rowerowego, bo nie łączyłby się onsiecią dróg rowerowych, ale zostawiają tam rezerwę terenu naprzyszłość – zaznaczył ratusz.

Czwarte przejście będzie przez Aleje Jerozolimskie pozachodniej stronie na wysokości ul. Poznańskiej. Jest tu takżeprzejazd rowerowy i droga rowerowa łącząca ul. Poznańską(z kontra ruchem rowerowym) z Widok.

Wszystkie przejścia będą miały szerokość ok.ośmiu metrów i azyle pomiędzy jezdniami. Do każdego z nichprzedłużone zostaną przystanki tramwajowe, wszystkie będą miałypo ok. 66 m czyli tyle ile potrzebują dwa tramwaje, a wejście nanie ułatwią pasażerom łagodne rampy.

Przy przejściach będzie sygnalizacja świetlnapodłączona do Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem. Ratuszzapewnia, że czas zielonego światła będzie na tyle długi, abypiesi mogli przejść przez obydwie jezdnie bez zatrzymywania się.

Miasto zaznaczyło, że przygotowanie koncepcji przejśćpoprzedziły badania ruchu. W godzinach szczytu porannego przez rondoprzejeżdża ponad siedem tys. samochodów na godzinę, apopołudniowego ok. 6,6 tys. Rano przechodzi tamtędy ponad 14 tys.osób na godzinę, a po południu prawie 22 tys. (PAP)

Komentarze