TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Paryżanie przesiedli się na rowery. Dzięki strajkowi
PAP InfoBike.pl - Opublikowano: 17.12.2019 15:30:24
Paryżanie przesiedli się na rowery. Dzięki strajkowi

Trwający od 5 grudnia strajk paryskiego metra, które - podobnie jak podmiejskie koleje dojazdowe - jest niemal całkowicie sparaliżowane, powoduje, że mieszkańcy stolicy Francji przesiedli się na rowery, często wydobyte z piwnicy, jeszcze częściej wypożyczane.

Teoretycznie jeżdżą autobusy sieci transportu miejskiego RATP, ale zatłoczone do niemożliwości, posuwają się w żółwim tempie i nie zatrzymują się na przystankach, na których czekają dziesiątki potencjalnych pasażerów.

Około godz. 17.30 każdego dnia strajku ulice paryskie przedstawiają niezwykły widok: na chodnikach gęsty ciąg pieszych wracających z pracy, na jezdni rzędy aut, a między nimi z prawej, z lewej, z przodu i z tyłu, jadący slalomem rowerzyści. Natomiast na ścieżkach rowerowych tworzą się ogromne peletony.

Strajkowe pogotowie

Jeszcze przed rozpoczęciem strajku transportu publicznego co przezorniejsi paryżanie wynajęli rowery. Inni przygotowali swe własne, jeszcze inni kupili. "Sprzedaż rowerów podskoczyła u mnie o 80 procent" - informował sprzedawca, cytowany w poniedziałek przez darmową gazetę "20Minutes".

W godzinach porannych, gdy ludzie starają się dotrzeć do pracy, tak samo, jak wieczorem, gdy próbują wrócić do domu, bardzo trudno jest znaleźć na ulicy rower do wynajęcia. A przecież oprócz miejskich "velolib" (zbitka słów "rower" i "wolność") na paryskiej ulicy rowery wypożycza także Uber oraz kilka innych firm. W sklepach rowerowych, które normalnie prowadzą wynajem, na ogół nic już nie ma. A wypożyczalnia Holland Bikes, specjalizująca się w wynajmie rowerów turystom, ogłasza obecnie ofertę "specjalnie na strajk".

Sprzedaż w górę

"Zawalony jestem robotą, dzień w dzień pracuję do godz. 23, a nawet do północy" - skarży się mechanik rowerowy Albert, ale widać jak bardzo jest zadowolony. Podobnie jak ten właściciel warsztatu w XX. dzielnicy Paryża wypowiadają się w mediach jego koledzy po fachu.

Według radia France Info witryna sprzedaży i kupna Le Bon Coin odnotowuje ponad 8 tys. ogłoszeń dziennie w kategorii "rowery". Niektórzy sprzedawcy reklamują swój towar jako "idealny na czas strajku"; w porównaniu z 2018 rokiem ceny wzrosły przeciętnie o 15 proc. - powiedział reporter France Info.

Według ekspertów obecna koniunktura rowerowa nie jest jedynie wynikiem strajku, choć brak komunikacji miejskiej bardzo się do niej przyczynia. W stolicy Francji jest obecnie tysiąc kilometrów ścieżek rowerowych. Wiele dużych przedsiębiorstw zagospodarowało parkingi dla rowerów. Według merostwa Paryża od września 2018 roku do września br. liczba rowerów wzrosła aż o 54 proc.

"Strajk, nie strajk, paryżanki i paryżanie po prostu polubili rowery" – podsumowuje mechanik Albert.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
rower miejski
Francja
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....